Google şi adaptarea la „valul social”

Google şi adaptarea la „valul social”

0
DISTRIBUIȚI

Este deja evident că principalul generator de trafic pentru cei de la Google este motorul de căutare, iar principala sursa de venit a lor google-social1este din publicitatea online, prin programul AdWords, care numai anul trecut a generat 25 de miliarde venit. Apariţia reţelelor sociale şi microblogurilor în ultimii ani a diminuat numărul utilizatorilor care căutau informaţia pe Google, aceştia preferând, acum, să apeleze şi la reţelele şi site-urile sociale pentru a afla informaţii despre persoana sau business-ul căutat. Primul mare rival al celor de la Google a fost în 2007 MySpace, care „a furat” cam 50 de milioane (50M) de căutari lunare.

Nebăgaţi in seama, cei de la Twitter.com s-au ridicat încet şi sigur, platforma de microblogging ajungând în 2010 la peste 100M de conturi şi câteva sute de milioane de pagini indexate. Tot nebăgaţi în seamă au fost si cei de la Facebook în 2009, iar în 2010 a fost prea târziu pentru a fi contracaraţi de Google. Facebook este folosit în SUA de peste 70% din utilizatorii de internet, având azi la nivel mondial peste 700 milioane de utilizatori,  făcând ca expresii gen „google it” să fie translatate peste noapte în „facebook it”.


Profilele şi posturile utilizatorilor Facebook generează astăzi peste două miliarde de pagini indexate, iar patentul Facebook pentru căutare socialaă (social search) ameninţă poziţia autoritară deţinută de Google.

Ca raspuns la mişcările şi trendul social, Google se adaptează, făcând  modificări minore şi precise în reţea, menite să ajungă din urmă site-urile sociale şi să devină concurent direct. Astfel, gigantul IT american integrează rezultate din reţelele sociale (twitter, facebook, foursquare) în căutările rezultate, redesenează elemente precum toolbar-ul pentru browsere, schimbă google profiles pentru a fi asemănător cu trendul social şi făcând totodată schimbări generale în modul de percepţie al utilizatorilor proprii (grupurile google nu vor mai suporta profile private, toate profilele fiind publice), pregătind şi un serviciu de videoconferinţă care promite sa revoluţioneze fiind in stare să susţină peste o duzină de stream-uri video ( Emerald/+1 fiind răspunsul normal în urma achizitionării skype de către facebook, dar şi FaceTime-ului celor de la Apple).

Pentru că nu vrea sa creeze valuri şi să fie perceput ca rival, Google face pasi marunţi pentru a  deveni un furnizor de servicii sociale şi conţinut media. Următorul lor pas logic ar fi, pe lângă serviciile deja anunţate, un serviciu social bazat pe geo-localizarea oferită de google maps şi android, dar probabil şi un market-place social (Google bookstore e aproape de lansare), dar şi afişarea personalizată a rezultatelor în funcţie de preferinţele prietenilor tăi.  Pentru că, nu-i aşa, Google ştie deja cine eşti!

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.