9 paşi ca să trasformi reconstrucţia site-ului într-un succes

9 paşi ca să trasformi reconstrucţia site-ului într-un succes

0
DISTRIBUIȚI

Reconstrucţia poate transforma un site învechit şi urât în unul drăguţ, uşor de accesat şi vizitat, dar, totodată, poate face un site cu trafic mare invizibil pentru motoarele de cautare. Mai jos sunt câteva sugestii pentru a înlătura durerile de cap date de schimbarea structurii şi designului.

1. Lucrul în echipă la redesenarea site-ului. Ar trebui să fie un lucru de la sine înţeles că în procesul de refacere a site-ului programatorii, designerii şi seo-iştii trebuie să lucreze împreuna. Am văzut de multe ori, şi in offline şi în online, companii care au ales o interfaţă nouă, actualizată, dar care, în urma schimbării, s-au ales cu dispariţia site-ului din motoarele de cautare. Motivele sunt diverse şi pot pleca de la erori de cod, seo unfriendly până la duplicarea de content, refacerea link-urilor fără redirectare, schimbări de arhitectură şi introducerea de elemente care îngreunau citirea de către motoarele de căutare a site-ului, respectiv indexarea lui.

2. Timpul de încărcare a site-ului. Refacerea site-ului va da posibilitatea scrierii unui cod nou, micşorarea şi gruparea fişierelelor externe. Deşi arată superb, evitaţi conţinutul inclus în Flash. Unele motoare de căutare încă nu ştiu sa citească în interiorul fişierelor .swf, iar pentru Google, cel mai important motor de căutare, timpul de încărcare este decisiv în stabilirea clasamentului pentru anumite cuvinte cheie. Ţineţi cont şi de faptul că un site care se încarcă greu frustrează vizitatorii acestuia.

3. Duplicarea de content. Site-ul  în decursul reconstrucţiei trebuie să fie pus online pe un server pentru a fi testat, însă există riscul ca serverul de test să fie indexat şi atunci site-ul să fie considerat duplicat. O altă metoda de a crea content duplicat este crearea unui URL nou fără redirectarea proprie a vechiului URL prin 301 –Permanent Redirect. Folosirea redirectărilor 302 la refacerea site-ului este exclusă ca opţiune.

4. Restricţiile de conţinut. Pentru un site de dimensiuni medii sau mari este important de identificat paginile care să fie indexate de motoarele de căutare – de exemplu zonele accesibile membrilor site-ului dupa identificare.


Restricţiile de conţinut pentru motoarele de căutare se pot realiza prin tag-urile meta sau prin fişierele robots.txt.

5. Măsurarea performanţelor. De cele mai multe ori, refacerea site-ului înseamnă şi aproprierea de o audienţă mai largă sau mărirea traficului, iar măsurarea eficienţei refacerii site-ului se face prin instalarea unui soft de analiza a performanţelor – fie că este vorba de Google sau Yahoo analytics, fie de SATI.

6. Structura site-ului. Refacerea site-ului este un motiv excelent pentru a regândi o întreaga strategie de marketing, pentru a introduce noi elemente în structură, dar ţineţi cont că şi Google priveşte site-ul şi trebuie să fie capabil să îl citească. O structură de navigare simplă şi eficienta, structurată pe nivele este preferabilă.

7. Validarea codului şi rescrierea link-urilor. Rolul SEO-istului începe de aici – el trebuie să vă dea sugestiile cele mai potrivite pentru tipul de link-uri pe care să le creaţi, tipul de fişiere şi redirectări care trebuie folosite sau şi cantitatea de cuvinte cheie folosite în text şi link. Validarea codului intră în treaba programatorilor, acestia trebuind să realizeze un cod fără erori pentru ca site-ul să poate fi indexat fără probleme de orice motor de căutare.

8. Usabilitate. Marea provocare a noului site se găseşte aici, poţi să reduci paşii prin care un vizitator ajunge să realizeze o comandă pe site-ul tău (dacă ai un magazin virtual de exemplu), dar în acelaşi timp poţi să măreşti timpul pe care acesta îl petrece pe site (daca ai o revistă sau un ziar online). Usabilitatea joaca rolul cel mai important când este vorba de conversie şi îndeplinirea obiectivelor site-ului, fie că este vorba de înscrierea la un newsletter, de comandarea de produse sau de lăsarea unui comentariu sau a unui LIKE pe pagina de Facebook.

9. Benchmarking. Testarea finală, live pe site. Este pasul final care te ajută să vezi dacă noul site este un  succes sau să gaseşi problemele cu care se confruntă şi să le îndrepţi. Testarea include realizarea de rapoarte de clasare pe cuvinte cheie, paginile indexate în Google, Yahoo sau Bing, load page test, validare de cod w3c, noile valori pentru timpul petrecut pe site, pentru conversiile efectuate, pentru bounce rate, pagini vizitate de fiecare utilizator şamd. Statisticile acestea pot fi obţinute din Google Analytics de exemplu la o lună, trei sau şase luni de la relansare.

Concluzia este simplă atunci cand vrei să refaci site-ul – stabileste dinainte ce vrei sa obţii de la noul site, ţine cont de paşii şi piedicile care au existat pentru ceilalţi şi încearcă sa le eviţi. Asigură-te înainte de a-l lansa că noul site este capabil să-l suplinească pe cel vechi şi totodată să atragă vizitatori noi. Consultă, intreabă programatorii ,designerii şi promoterii, dar în final, fii tu cel care ia deciziile esenţiale, iar daca nu ai experienţă ai încredere în sfatul specialistului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.