Sindicaliştii nealiniaţi PD-L, şicanaţi de conducerea CFR Călători Timişoara

Sindicaliştii nealiniaţi PD-L, şicanaţi de conducerea CFR Călători Timişoara

7612
844
DISTRIBUIȚI

Sindicaliştii care nu fac parte din organizaţiile apropiate PD-L sunt şicanaţi de conducere CFR călători Timişoara, ultimul incident pretrecându-se astăzi. Săptămâna trecută, 62 de angajaţi ai CFR Călători Timişoara  au aderat la Uniunea Sindicatelor Mişcare Comercială (USMC) din Arad, acuzând faptul că reprezentanţii lor nu le apară interesele. În data de 2 mai cei de la Uniunea Sindicatelor MC Arad au depus o cerere la secretariatul Regionalei de Transport Feroviar de Călători Banat-Oltenia, pentru a avea o primă întâlnire a coducerii cu noii membri , în incinta sălii de şedinţe din staţia Timişoara Nord. Astăzi, la ora 10, liderii şi membrii USMC Arad s-au prezentat în Gară de Nord pentru a participa la şedinţă. Nu mică le-a fost uimirea când li s-a cerut să se mute în Depoul CFR. Asta pentru că Alianţa Sindicatelor Mişcare Comercială Timişoara a depus în data de 4 mai o cerere pentru a ţine o şedinţă, tot luni de la ora 10,  în incinta aceleiaşi săli.

Florin Matei, preşedintele Uniunii Sidicatelor MC Arad, spune că refuzul lui Alexandru Silvăşan director al Regionalei de Transport Feroviar de Călători Banat-Oltenia, de a le acorda sala este o mişcare de obstrucţionare a bunei desfăşurări a activităţii sindicatului, şi că măsura vine în contextul în care agajaţii sunt acum persecutaţi pentru a reveni la vechea structră sindicală, mai apropiată de PD-L. „De când au plecat au numai problele. Li s-a schimbat programul de muncă şi sunt efectiv persecutaţi pentru că au trecut la noi”, susţine Florin Matei

De cealaltă parte, Alexandru Silvăşan a explicat situaţia prin faptul că: ” adresa nu a ajuns în posesia mea decât astăzi, asta pentru că şeful staţiei Timişoara, Manuel Udrescu mi-a prezentat documentul. Nu le-am acordat celor din Arad aprobarea pentru că era necesară plata unei taxe pentru a beneficia de acel spaţiul de la Gara de Nord”. Silvăşan nu găseşte nimic ciudat în faptul că o cerere făcută în 4 mai a fost aprobată în detrimentul celei făcute în 2 mai şi spune că cei de la USMC Arad interpretează greşit gestul său. Directorul al Regionalei de Transport Feroviar de Calatori Banat-Oltenia a concluzionat: „cine plăteşte primul, ăla are sala”. 

844 COMENTARII

  1. Toti conducatorii de la srtfc. Timisoara si unii dintre sefi de unitati, in mare taina au chefuit intr-o locatie via Lugoj- Buzias, aducandu-i laude si merite deosebite marelui conducator iubit ” contele de cheveres”, care a reusit performanta in cel mai scurt timp de a ingenunchea, terfeli si injosi, tot personalul de executie, adica cei care muncesc si au responsabilitate in desfasurarea activitatii, sanctionandu-i si desfacandu-le ccm-ul,reusind asadar sa performeze cu cele mai multe desfaceri de ccm si sanctiuni de cele mai bizare din intreaga retea de cale ferata, deci c-am asta au sarbatorit acesti monstri, umilirea tuturor angajatilor de la srtfc. Timisoara, in speta pe cei de la Comercial. Asa sa-i ajute Dumnezeu…..

  2. Fratilor , cat mai rabdati nedreptatile care vi se intamplã? Cine dracu se crede pirvu si vartop si bagaila? Cine xula mea sint aștia? Dati la D N A tot ce se imtampla, fratilor!!!!!!

  3. Mama noastră, a ieşit la pensie!!!! Să.i dea Dumnezeu pensie Lungă şi Fericită!La mulţi Ani, draga noastră SEFĂ!!!!Nu o să te uităm NICIODATĂ! Dacă nu erai tu, noi eram istorie demult, cel puţin de la venirea PSD Contele de MonteCHEVEREŞ!!MAMAAAAAAAAAAAA!!!!Tot RESPECTUL nostru!!!

  4. La viitorul CCM ( asta care vine pe 2015 ) , CFR -istii au numai motive de satisfactie. Cica pe langa drepturile banesti vom beneficia si de satisfactia de a fi desfiintate posturile de specialisti relatii sociale , o gaura neagra unde se arunca fara folos multi bani. Desigur la cererea lor a specialistilor care nu agreeaza o astfel de risipa.

  5. acum cand se pregatesc de pensie, ar fi un gestonorabil!Dar,au ei ONOARE???? cata nerusinare!!!!Daca nu schimbam ceva la sindicate nu avem nici o sansa! ..cum explica Apostolu Mitica faptul ca a ajuns peste noapte Super revizor la Sindicat!!!!Idem Patrut Stoian , Rila Iepurila @ SUMO de triaj Simeria, ?? ..iar mai nou toti sunt Ingineri frate!!!!… parca era vorba ca la conducerea sindicatelor LIBERE se afla talpa CFR-ului,!!!. cand si-au dat seama ca sau desteptat sau facut Instructori, Revizori , etc, doar ca sa ia banii pe functie plus 50% la salariu!..asa ca sa fie primit!!!…cine ne apara drepturile, fratilor????..unu cu salar de 4.ooo lei plus masina, telefon,benzina,sedii babane, dotari de la societati,etc!!!!…al de Vizi si Savu, pupatori de dos, vai mama lor!!!..toti au neveste la CFR, care nu au fost disponibilizate in detrimentul altora mult mai competente!!!…mai avea dracu un articol in CCM referitor la sot, sotie la aceeasi companie dar au avut ei grija sal ,,deleteze,,. oricum asteptam sa iasa ELEFANTII la pensie!!!!

  6. …acum cand se pregatesc de pensie, ar fi un gestonorabil!Dar,au ei ONOARE???? cata nerusinare!!!!Daca nu schimbam ceva la sindicate nu avem nici o sansa! ..cum explica Apostolu Mitica faptul ca a ajuns peste noapte Super revizor la Sindicat!!!!Idem Patrut Stoian , Rila Iepurila @ SUMO de triaj Simeria, ?? ..iar mai nou toti sunt Ingineri frate!!!!… parca era vorba ca la conducerea sindicatelor LIBERE se afla talpa CFR-ului,!!!. cand si-au dat seama ca sau desteptat sau facut Instructori, Revizori , etc, doar ca sa ia banii pe functie plus 50% la salariu!..asa ca sa fie primit!!!…cine ne apara drepturile, fratilor????..unu cu salar de 4.ooo lei plus masina, telefon,benzina,sedii babane, dotari de la societati,etc!!!!…al de Vizi si Savu, pupatori de dos, vai mama lor!!!..toti au neveste la CFR, care nu au fost disponibilizate in detrimentul altora mult mai competente!!!…mai avea dracu un articol in CCM referitor la sot, sotie la aceeasi companie dar au avut ei grija sal ,,deleteze,,. oricum asteptam sa iasa ELEFANTII la pensie!!!!

  7. …acum cand se pregatesc de pensie, ar fi un gestonorabil!Dar,au ei ONOARE???? cata nerusinare!!!!Daca nu schimbam ceva la sindicate nu avem nici o sansa! ..cum explica Apostolu Mitica faptul ca a ajuns peste noapte Super revizor la Sindicat!!!!Idem Patrut Stoian , Rila Iepurila @ SUMO de triaj Simeria, ?? ..iar mai nou toti sunt Ingineri frate!!!!… parca era vorba ca la conducerea sindicatelor LIBERE se afla talpa CFR-ului,!!!. cand si-au dat seama ca sau desteptat sau facut Instructori, Revizori , etc, doar ca sa ia banii pe functie plus 50% la salariu!..asa ca sa fie primit!!!…cine ne apara drepturile, fratilor????..unu cu salar de 4.ooo lei plus masina, telefon,benzina,sedii babane, dotari de la societati,etc!!!!…al de Vizi si Savu, pupatori de dos, vai mama lor!!!..toti au neveste la CFR, care nu au fost disponibilizate in detrimentul altora mult mai competente!!!…mai avea dracu un articol in CCM referitor la sot, sotie la aceeasi companie dar au avut ei grija sal ,,deleteze,,. oricum asteptam sa iasa ELEFANTII la pensie!!!!

  8. Mai rudy vad ca esti un mare” pupator de esapament” al lui Bolos si al lui Galea, la care li se mai zice ”MUMIILE”, care trebuiau sa iese la pensie de 3 ani de zile, oare o fi intamplator ca tu nu aduci aminte de ei ? s-au te afli in curtea lor si esti bagat cu capul pana la gat in” anusul ” lor, cu siguranta asa este. Dute la culcare ca te-ai facut de ras prostane…

  9. ..mâine e mare concurs!!!concurează capra neagră Singurică sărmana!!!celelalte frecţii Diana concurează pe un post de Profesoraş de la oraş.mare curiozitate pentru Vişinescu si BiBilica cu cine+si beau căfeiul!!Care toarnă mai bine, cine sifonează original!! Eu…cred că …….blak Capriţa!!!,,dar poate DNA nu doarme!!!..ce ziceţi***???să vedem cei cu consilierul lu Seneteneş!!! când se ajunge la ,,stapânul,,Comana????????????????????? sper să se uite cineva………….!!!

  10. IN SFARSIT DNA-UL A AJUNS SI LA CFR CALATORI, SE CERCETEAZA FELUL IN CARE S-AU PRIVATIZAT SECTIILE DE CIRCULATIE. ASTEPT CU NERABDARE CA ANCHETA SA AJUNGA SI LA TIMISOARA . BOSII CARE AU CONTRIBUIT LA RUINAREA CFR-ULUI SA MEARGA LANGA ELENA UDREA.

  11. ..speram sai vedem legati pe cei care au facut posibila externalizarea liniilor asa zis nerentabile pentru CFR Calatori!!!..daca va mai amintiti cum faceam filtre si numaram calatorii pe trenurile de pe langa Timisoara sau Arad!! nesimtitii dracului!!!!toti sunt vinovati!! au dat toate informatiile necesare concurentei!!…sa-i caute pe toti consilierii, toti directorii, si pe cei responsabili de transferul prestatiilor la Regiotrans!!!

  12. Căpriţa neagră, a bătut din copită şi s+a făcut Revizor!!! ..om vede ce derogări a cerut Florinel Salam pentru nefasta sindicalistului sîsîit pentru a o cocoţa dintr’o amărîtă de casieră în Revizor!!!! Câţi dintre cei de la comercial nu meritau această funcţie! Să nu uităm de ce a plecat fosta Revizoare Adela,cea carei statuse în gîţi lui Vîjelie!!!Sper să l vedem pe nemenicul de Super Rev Minune pupându’i conduru!!!…că nu îndrăzneşte nemernicul să facă scoala personalului cu Încornorata Neagră!!!..de lo pune necuratu să se dea la patrupedă a dat’o’n bară!!…poate aşa i se termină aventura celor Patru Crai Nenorociţi……ne revedem şi pe…paparazii”

  13. bă baragladinelor,da numa amu vedeţi că nu se într-unesc condiţiile pentru ocuparea unui post de instructor regional?Păi a răspuns cineva pentru admiterea unor concurenţi preferenţiali la postul de instructor regional fără a avea o oră de experienţă şi mai grav fără a avea cursul de metodologie a instruirii personalului adult?Cine dacă nu maestrul de ceremonii Pîrvu Valentin a aprobat toate aceste ilegalităţi flagrante?Directoru nu are cum să le ştie pe toate… da nici papagalu de pirvu nu le ştie…Şi apoi nu pot să nu mă supăr şi să nu propun condamnarea fără echivoc a celor ce au falsificat cu pixul nerentabilitatea secţiilor Timişoara Nord-Cruceni,Timişoara Nord – Reşiţa Sud,Timişoara Nord-Nerău,Timişoara Nord-Cenad,Timişoara Nord-Radna,Arad-Nerău,Arad-Gurahonţ,Arad-Nădlac,etc…cum mama dracului,când actul guvernului spunea că se dau la Regiotrans secţiile nerentabile,pîrvu cu acoliţii,după ce ne-au trimis zi şi noapte pe teren să monitorizăm secţiile respective pentru regiotrans,le-a declarat nerentabile numai pentru că hoţii lui de la control trenuri nu tăiau bilete…DNA,haloooooooooooo,chiar nu se vede cu ochiul liber?Păi nu îţi e ruşine golanule să îţi baţi joc de sângele celor ce au construit adevăratul CFR?Nu-ţi va fi bine şi nu vă va fi bine niciunui şarlatan care aţi subminat economia naţională!Şă-i ţineţi de urât lu comană-gunoi de stradă care şi-a bătut joc de economia naţională!La brutărie cu voi…sau la zid dacă ar fi după mine…

  14. larisa,tu ştii foarte multe,ai ieşit la pensie,stiu că ţi-e scârbă de gunoaie,dar ar fi foarte bine să ne ajuţi…şi nu numai tuci cei ce cunosc amănunte legTE E ACTIVITĂŢILE SUBVERSIVE ALE LUI FLEANCU,PÎRVU,HIRCIOG,ETC

  15. Ce director mă? Tata hoților vrei să zici, nu derector. Pai ce. , noi nu stim cine. e blagaila , sau ce? Noi nu știm cate angajari a facut porcul asta sau cam cat a furat? Sau ca are firme de curatenie si cate alte matrapazlîcuri mai face? Ei uite, de acum o sa. mai spunem si la altii, că cine stie. ..

  16. Cum nu vii tu, Ţepeş doamne, ca punând mâna pe ei,
    Să-i împarţi în două cete: în smintiţi şi în mişei,
    Şi în două temniţi large cu de-a sila să-i aduni,
    Să dai foc la puşcărie şi la casa de nebuni!

  17. Federaţia e condusă acum de Gheorghe Frăţică. Venitul actualului preşedinte e de 1.650 de euro lunar. Nu i se pare mult.

    „Sunt foarte mulţi alţi conducători din structurile sindicale care probabil câştigă de trei ori mai mult decât mine. Asta este”, spune el.

    Federaţia Mişcare Comercial are în structura de conducere opt membri. Toţi câştigă peste 1.200 de euro net lunar, de trei ori mai mult decât salariul mediu la CFR. Toţi au maşină de serviciu primită de la stat şi cotă lunară de carburant, deşi pot circula gratuit cu trenul.

    „S-a mai dat o indemnizaţie de la sindicat, de la sindicat de la federaţie, ca să poată să stea, să mânânce, să aibă delegaţii, pentru că el pleacă în ţară”, spune Gheorghe Frăţică.

    Soţiile a șapte din cei opt membri din actuala conducere a federaţiei sunt angajate la Căile Ferate. În ultimii 22 de ani, numărul ceferiştilor a scăzut de la 220.000, la 53.000. Soţiile liderilor sindicali nu au fost atinse de disponibilizări. Au plecat de la CFR când s-au pensionat. Liderilor de sindicat li se pare normal.

    „E normal să-ţi aduci familia”, crede Gheorghe Frăţică.

    „Nevasta mea e angajată deodată cu mine când m-am angajat în 1991 la calea ferată. Adică soţia mea nu mai are dreptul să trăiască în România asta sau cum?”, spune și Grigore Mare, prim-vicepreşedinte FNFMC.

    În ultimii ani, în timp ce liderii sindicali s-au bucurat de venituri mari şi privilegii, simplii angajaţi de la CFR nu au simţit că le sunt apărate drepturile. Concedierile au curs, iar măririle de salariu nici nu merită pomenite.

    Pe actualul ministru al Transpoturilor nu par să-l deranjeze facilităţile liderilor sindicali obţinute prin contractele colective de muncă.

    „Nu cunosc situaţii punctuale. (… ) Apanajul de negociere între companie şi sindicat aparţine conducerii companiei, consiliului de administraţie şi sindicatelor. N-am ajuns până acolo să ştiu exact dacă nevasta lu’ unu e angajată undeva sau aşa mai departe”, spune Ioan Rus.

    În ultimii ani, situaţia angajaţilor de la calea ferată s-a înrăutăţit. Salariile au crescut prea puţin, iar mii de oameni au fost concediaţi.

  18. bă porcilor de sarsailă şi pirv şi vir,ce pana mea vreţi sa aratati,haaa?nu ar fi mai bine să faceti sex cu mamele voastre de sarbatori?spor la treabă si sa nu va moara nimeni inainte ba gunoaie stradale ce sinteti

  19. “Mită la CFR Călători”. Amenințările afaceristului -șpăgar: “Tu-mi dai mie comenzi de zece mii de lei?! Mă simt umilit în ultimul hal! Ne-ntâlnim, îmi dai totu’ înapoi și gata!” | STENOGRAME
    Autor: Ionel Stoica | duminică, 12 aprilie 2015 | 4 Comentarii | 2484 Vizualizari

    Omul de afaceri George Didilă a fost trimis în judecată de DNA, fiind acuzat că a mituit trei şefi din CFR Călători pentru ca firmele sale să obţină comenzi de la companie pentru produse care nu erau necesare, aveau preţuri supraevaluate şi chiar nu erau certificate în domeniul siguranţei feroviare. Alături de cei patru, au fost trimişi în judecată şi 11 foşti şefi de depouri CFR Călători, care au făcut comenzile pentru bunurile respective.

    Printre cei trimiși în judecată: Teodor Alexandru Gavriş, fost director de tracţiune la CFR Călători, pentru luare de mită şi abuz în serviciu, Gabriel Protopopu, fost director general adjunct şi ulterior consilier în cadrul Corpului de Control al Directoratului la CFR Călători, pentru luare de mită, trafic de influenţă, instigare la folosire de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii, instigare la abuz în serviciu, complicitate la dare de mită şi complicitate la abuz în serviciu, şi Daniel Cosmineanu, fost şef al Biroului Aprovizionare din CFR Călători – Depoul Cluj, pentru folosire de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii, luare de mită şi abuz în serviciu.

    “Evenimentul zilei” vă prezinte detalii inedite din rechzitoriul procurorilor DNA din acet caz. Astfel, potrivit DNA, la data de 6 iunie 2014, Didilă s-a întâlnit cu Gavriş în gara din Constanţa, unde i-a remis suma de 35.000 de lei, iar la scurt timp de la acea întâlnire societatea comercială reprezentată în fapt de acesta a început să primească comenzi de livrare produse de la depourile din ţară. Cei doi au stabilit să nu-i aduc la cunoștință de mită lui Protopopu.

    CITESTE SI:

    +Cum arată PALATUL baronului Radu Mazăre. Politicianul a fost BĂGAT la AREST pentru 24 de ore | GALERIE FOTO

    + Declarația DURĂ a lui Klaus IOHANNIS care îl va ÎNFURIA la culme pe Ion ILIESCU

    +ECHIPA LUI IOHANNIS. Lista finală a noilor consilieri prezidențiali. Cine sunt oamenii pe care se va baza PREŞEDINTELE ALES

    Amenințări pe sms: „Ma vad cu GABI si ii tot”

    Întrucât comenzile făcute de către unele depouri până la acea dată, respectiv depourile Timişoara, Arad şi Piteşti, erau de valori mai mici decât înţelegerea avută, iar Gavriş nu răspundea apelurilor lui Didilă , la data de 17 iulie 2014, ora 11:52, ultimul îi transmite un mesaj text cu următorul conţinut, aşa cu rezultă din procesul verbal:

    „o sa te caut la birou s~ai lui GABI ce am făcut pt. tine și altele, pentru că vad ca mai luat de prost pt. că sunt prea bun cu tine, de ce nu îți respecți cuvântul dat, dar nu ai cum pt. că așa ești tu îți place să plimbi lumea pe drumuri si săi calci în picioare, ști ce e mai rău că tu mă confuzi cu pitici aia, faci o greșeală enormă că nu vrei să discuți cu mine, eu îți propun să ne întâlnim și să ne rezolvam problemele pe cale amiabila pt. că deja miroase urât, sună urgent că sunt f supărat.”În aceeaşi zi, respectiv 17 iulie 2014, la ora 12:27, Didilă i-a comunicat lui Gavriş, tot prin intermediul unui mesaj text, faptul că îi va spune toate detaliile anterior menţionate ilui Protopopu Gabriel Telu: „Ma vad cu Gabi si ii tot.”

    “Ne-ntâlnim, îmi dai totu’ înapoi și gata!”

    Urmare a celor două mesaje Gavriş şi Didilă au purtat la data de 17 iulie 2014, ora 12:29, o conversaţie telefonică din care reiese că Didilă îi solicită directorului Direcţiei Tracţiune restituirea sumei de bani remisă cu titlu de mită:

    Teodor Alexandru Gavriş: Păi cum, mă, tu după cum îmi vorbești, în felul în care-mi vorbești…

    George Didilă: Da, mă, da’ tot tu ești cu gura mare? Păi tu-ți bați joc de mine?!

    Teodor Alexandru Gavriş: Chiar mă superi rău de tot! Tu-ți bați joc de mine!

    George Didilă: Nu! Fii atent! Auzi! Ne-ntâlnim, îmi dai totu’ înapoi și gata!

    Teodor Alexandru Gavriş: Nu te înțeleg, mă. Nu înțeleg ce ai zis.

    CELE MAI COMENTATE:

    +Cel mai greu drum al lui FELIX: de la BIROUL LUXOS din TURNUL GRIVCO în CELULA de la RAHOVA | VIDEO

    +Victor Ponta și-a lansat candidatura la prezidențiale pe Stadionul Arena Națională. EVZ îţi arată tot ce nu ai putut să vezi la TV | GALERIE FOTO

    +PRIMA dezbatere FAȚĂ ÎN FAȚĂ. Ponta: Nu suntem slugile dumneavoastră. Când aţi fost la mine în birou eraţi foarte umil. Iohannis: Unde vă credeţi, la biroul dumneavoastră? Biroul este ţara!

    George Didilă: Nu-nțelegi?! Băi, nu-ți bați tu joc de mine! Eu sunt…eu nu sunt mucioșii ăia care ți-ai bătut joc de ei!

    Teodor Alexandru Gavriş: Ascultă-mă ce-ți spun! Ne vedem mâine și gata, terminăm cu totul! Nu mai…

    George Didilă: Terminăm cu tot bâlciul! Te rog frumos, da?!

    Teodor Alexandru Gavriş: Tu nu știi, tu n-ai răbdare, nu ai nimic.

    George Didilă: Tu-mi dai mie comenzi de zece mii de lei?!

    Teodor Alexandru Gavriş: Ce, mă? Băi…

    George Didilă: Ce comenzi îmi dai tu mie, mă?! Îți bați…băi, da’…bă, tu ești om serios?!

    Teodor Alexandru Gavriş: Bă, tu nu gândești, mă. Gata!

    George Didilă: Ce să gândesc, omule?!

    Teodor Alexandru Gavriş: Chiar nu gândești! Băi, gata! Gata!

    George Didilă: Gata! S-a terminat! Nu amâni! Mâine ne vedem și gata!

    Teodor Alexandru Gavriş: Mâine ne vedem și gata!

    Din cuprinsul acestei discuţii reiese şi faptul că Didilă era nemulţumit de cuantumul relativ scăzut al comenzilor înaintate de către depouri, în contextul în care, anterior, în data de 6 iunie 2014, i-a remis lui Gavriş T suma de 35.000 de lei ca avans a foloaselor promise cu ocazia întâlnirii de la restaurantul Tasty Fish, condiţii în care suma de 35.000 de lei reprezenta în fapt un procent mult mai mare, raportat la valoarea cumulată a comenzilor atribuite în fapt de depouri, decât procentul de 15% stabilit iniţial. Din verificările efectuate de procurorii DNA cu privire la rulajul contului al SC Ecomet West SRL rezultă că în data de 5 iunie 2014 în cont a intrat suma de 27.500 lei, care în aceeaşi zi a fost retrasă de către Didilă Ion. Acesta în mod curent după retragerea unor sume de bani din conturile societăţii le punea la dispoziţia lui Didilă George.

    Didilă a recunoscut șpaga

    Potrivit rechizitoriului DNA, toate aceste probe se coroborează şi cu declaraţia inculpatului Didilă George care a adus la cunoştinţa organelor de urmărire penală remiterea sumei de 35.000 lui Gavriş în gara din Constanţa, cu ocazia unei întâlniri avute cu acesta. De asemenea, tot din declaraţia lui Didilă George că la sfârşitul lunii august 2014, a luat legătura cu Gavriş pentru a-i solicita să îi contacteze pe şefii depourilor aflate în subordine, în vederea efectuării plăţilor produselor livrate, însă întrucât cel din urmă i-a comunicat că situaţia se va rezolva într-o săptămână sau două, Didilă i-a cerut restituirea unei părţi din suma de 35.000 de lei, urmând ca în momentul în care unităţile societăţii feroviare vor efectua plăţile să îi dea înapoi lui Gavriş. După o scurtă perioadă de timp cele două persoane s-au întâlnit în faţa stadionului Dinamo, Gavriş înmânându-i lui Didilă George suma de 4.000 lei.

    Gavriș a spus că este vorba de un împrumut

    Parţial şi Gavriş a recunoscut în declaraţia sa din data de 31 martie 2015, că s-a întâlnit cu inculpatul Didilă George în zona indicată, precum şi solicitarea acestuia de a-i da cu titlu de împrumut o sumă de bani, căreia, după cum susţine acesta, nu i-a dat însă curs.

    Infracţiunea de luare de mită săvârşită de către Gavriş, sub forma unui procent din sumele facturate de către depourile aflate în subordinea sa rezultă şi din procesele verbale de redare a convorbirilor telefonice dintre Gavriş şi Didilă . Astfel, după primirea fiecărei comenzi de furnizare scule, Didilă i-a comunicat directorului Direcţiei Tracţiune cuantumul acesteia. Acest lucru se întâmpla tocmai pentru ca inculpaţii să ţină evidenţa sumelor ce trebuiau remise, respectiv primite cu titlu de mită.

    Relevant în acest sens este procesul – verbal de redare a convorbirii din data de 25 august 2014, ora 16:28, când Didilă îi comunică lui Gavriş valoarea comenzii primite de la Depoul Suceava:

    George Didilă: Ăsta de la Suceava mi-a trimis.

    Teodor Alexandru Gavriş: Da? Bine!

    George Didilă: Şaişpe mii…

    Teodor Alexandru Gavriş: Bine.

    De asemenea, în acelaşi sens, al comunicării valorii comenzii, este şi convorbirea purtată în data de 13 august 2014, ora 10:22:

    Teodor Alexandru Gavriş: Da. Am auzit că vineri ți-a dat o comandă Clujul, a doua.

    George Didilă: Da! O să ți-o arăt. Nu sunt toate la mine? Am ceva de ascuns?

    Teodor Alexandru Gavriş: Nu, de-asta zic. Când ne vedem?”

    Tot din acest motiv, respectiv al faptului că mita fusese stabilită ca procent din valoarea relaţiei comerciale, în situaţiile în care comenzile făcute de către depouri erau cu mult mai mici decât suma de 20.000 lei (fără T.V.A.) stabilită în data de 19.05.2014, Didilă îi contacta fie pe Gavriş, fie pe l Protopopu, manifestându-şi nemulţumirea şi solicitându-i intervenţia pentru mărirea valorii comenzilor.

    Din procesul verbal de redare a convorbirii telefonice din dat 16 iulie 2014, ora 12:18, reiese că Didilă este extrem de nemulţumit de nerespectarea înţelegerii referitoare la suma stabilită pentru fiecare comandă în urma întâlnirii de la restaurantul Tasty Fish din data de 19.05.2014:

    George Didilă: Eu nu mai înțeleg nimic, scuză-mă că apelez la tine, dar n-am ce să fac, cu cine să vorbesc. Mă simt umilit, mă simt în ultimul hal pentru că eu primesc de la Arad comenzi de unșpe mii de lei! Ce înseamnă asta, domnule? Nu pot să scot nici măcar carburantul până acolo. Se comandă câte o bucată, ce e aia? Și v-am rugat și eu să îmi dați și mie banii ăia și nu îmi dă nici banii ăia, nimica toată?

    Gabriel Telu Protopopu: Vă dă astăzi, vă dă.

    George Didilă: Unde îi dă, domnule, că azi e miercuri. De luni tot am zis că îi dă, că îi dă, când îi dă? Nu pe bune, sunt foarte supărat, sunt foarte, foarte supărat. Asta se numește bătaie pe față de joc! Deci bătaie pe față de joc! Asta nu se poate așa ceva! Este strigător la cer! Ce face omul ăsta? Scuză-mă de expresie, mă … (n.n. limbaj trivial) în ele de comenzi, nu mai fac nimic. Nu e posibil așa ceva? Chiar nu îi este un pic de rușine lu` omu` ăsta?

    Gabriel Telu Protopopu: Hai că vorbim mâine!

    George Didilă: Dar omul ăsta chiar calcă pe cadavre? Cine crede că sunt eu? Maimuțoii ăia cu care a lucrat până acum cu ei?

    Gabriel Telu Protopopu: Hai că vorbim mâine.

    George Didilă: Mâine vreau să ne vedem neapărat. Ori e albă, ori e neagră. Nu mai vreau să continuu cu omul ăsta. s-a terminat, nu mai!”

    Din declaraţia lui Darău Călin Ovidiu, şeful Depoului Arad rezultă că în data de 16 iulie 2014 a fost chemat de Gavriş la sediul central ocazie cu care directorul i-a comunicat că achiziţia de scule se va face de la societatea comercială care are în titulatură cuvântul „VEST”. Potrivit procurorilor, din procesele verbale de redare a convorbirilor telefonice purtate în data de 16 iulie 2014, reiese că situaţia a fost remediată, Depoul Arad înaintând o nouă comandă al cărei cuantum era apropiat de suma maximă de 20.000 lei.

    Potrivit DNA, din probele administrate în cauză rezultă că toate demersurile efectuate de către Gavriş Teodor Alexandru în interesul lui Didilă George la nivelul societăţii feroviare au fost făcute ţinând cont şi de propriul său interes, respectiv acela de a obţine din activitatea infracţională o sumă de bani cât mai mare.

    Tag-uri: Teodor Alexandru, Gabriel Protopopu, Daniel Cosmineanu, Biroului Aprovizionare, Depoul Cluj, George Didilă, Tasty Fish, Ecomet West, Didilă Ion, Didilă George, Depoul Suceava, Gabriel Telu, Darău Călin, Depoului Arad, Depoul Arad, coruptie, psd, dna
    REVOLUŢIONAR: Telefoanele plia

  20. Un sut in fund, un pas in fata!!…Darau este acarul Paun!!!!…dar cine la pus sa faca raport de necesitate!!!AI….Florinel, baiat frumos , face curatenie-n vagon ,pe jos!!! poate DNA sa faca lumina la Reg Calatori Timisoara unde ,,Dictator ,, e Florinel zis salam Blagaila!..poate se sesizeaza cineva apropos de Comenzile de conductori,unde nu mai stie ce nebunii sa mai faca, si toata lumea Tace !!!Schimba paturi bune cu altele de carton,schimba ferestre , buzi,foraibare,pune tabloae si presuri,modifica intrari si pereti,si alte fantezii Netrebnice numai asa ca sa se dea Mare!!!…si a pus botul si Senetenis ala de la Bucuresti!! vine DNA, nu mai dureaza mult!!!!!

  21. Bine ca zece ani no trebuit buda la tiketing. Acuma trebuie buda sa-își facă siesta “@capra neagra@”. ….. Ca numa asa putea sa se spele la p..dă sa miroase frumos la florinel salam in birou in fiecare dimineata!!!!

  22. Istoria pagubei de 5 milioane de euro, pentru care DNA a făcut arestări la Ministerul Transporturilor în luna februarie, începe cu deciziile luate în timpul mandatului lui Radu Berceanu, care a condus ministerul în perioada iunie 2006-martie 2007. De atunci două dintre companiile din subordinea Ministerului Transporturilor – CFR Călători şi CFR Infrastructură – şi-au cedat mai multe trasee în favoarea operatorilor privaţi. Au urmat Emil Boc şi Relu Fenechiu. Vinovaţi se fac toţi cei care ar fi putut să oprească acest jaf, dar s-au făcut că nu văd.

    CFR, îngropată prin lege Paguba de peste 5 milioane de euro are rădăcini portocalii
    Istoria pagubei de 5 milioane de euro, pentru care DNA a făcut arestări la Ministerul Transporturilor în luna februarie, începe cu deciziile luate în timpul mandatului lui Radu Berceanu, care a condus ministerul în perioada iunie 2006-martie 2007. De atunci două dintre companiile din subordinea Ministerului Transpor¬turilor – CFR Călători şi CFR Infrastructură – şi-au cedat mai multe trasee în favoarea operatorilor privaţi. Au urmat Emil Boc şi Relu Fenechiu. Vinovaţi se fac toţi cei care ar fi putut să oprească acest jaf, dar s-au făcut că nu văd.

    Gara Caracal. Orele 14.20: călătorii aşteaptă trenul de Bucureşti. Trenul privat care merge la Bucureşti, unde biletul costă 24 de lei, la clasa a II-a, cu rezervare. Peroa¬nele se golesc. 10 minute mai târziu, se anunţă un nou tren. Tot spre Bucureşti, de la CFR. Biletul la clasa a II-a costă 46 de lei. Pe peron nu prea mai sunt călători. Au preferat să ajungă la Bucureşti cu jumătate de preţ.
    Situaţia nu este singulară. Pe 20% din totalul căilor ferate, transportul privat de călători a luat faţa – legal şi ajutat de oficiali, prin modificări de legislaţie – transportului de stat. CFR a cedat infrastructură, trenuri, rute şi chiar subvenţiile. O afacere din care singurii câştigători sunt privaţii. Şi pentru care mulţi politicieni ar trebui să răspundă.

    De unde începe povestea
    Nealocarea bugetului necesar funcționării CFR Infrastructură, în perioada în care ministrul Trans¬porturilor era Radu Berceanu, a condus compania CFR SA către pierderi și , implicit, către nece¬sitatea cedării unor rute neprofitabile. „Din 2007, când nu am mai avut buget şi a trebuit să ne descurcăm din încasări, a fost foarte greu să asigurăm cheltu¬ielile de întreţinere. Sectoarele neinteroperabile s-au scos la licitație, pentru operatorii privați, astfel încât CFR Infrastructură să scape de cheltuieli pe acele rute care erau neprofitabile, dar să se și asigure, în același timp, reparațiile de care este nevoie”, au declarat oficiali din cadrul CFR Infrastructură. Atunci s-au luat două decizii clare: tăierea subvenţiilor către aceste companii de stat şi adoptarea cadrului legislativ pentru favorizarea privaţilor. Ulterior, presa a speculat că una dintre companiile private care operează încă de la început de la Craiova ar fi apropiată de Radu Berceanu. Totul a rămas la stadiul de material de presă, iar autorităţile nu au investigat niciodată condiţiile în care s-a făcut această afacere, profitabilă doar pentru partea privată.

    Pro şi contra
    Sindicaliștii din CFR Infrastructură spun că problema închirierii către operatorii privați îi afectează din mai multe puncte de vedere. „Noi am făcut proteste, pentru a-i împiedica să închirieze rute care știm foarte bine că sunt chiar profitabile. Operatorii privați primesc totul, inclusiv oamenii, dar pot renunța oricând la contract și oamenii se întorc la noi”, a explicat, pentru Jurnalul Național, Georgel Petrache, vicepreședinte al federației sindicale FNST ELCATEL. Oficialii din CFR Infrastructură susțin, însă, că situația nu este chiar așa cum o prezintă sindicaliștii și că, dimpotrivă, închirierea este benefică bunei funcționări a companiei, care evită astfel pierderile. Însă lista argumentelor este foarte firavă, iar datele contabile îi contrazic.

    Traseul profitabil al închirierilor
    Conform legislației în vigoare, CFR SA cedează, spre închiriere, tot ce este neprofitabil, cu tot cu angajați. Operatorii privați sunt obligați să plătească salariile, să facă reparațiile, să facă lucrări de întreținere, să opereze și să asigure circulația în condiții de maximă siguranță, pe rutele scurte, circulate în special de navetiști.

    Căile ferate au devenit o afacere mai mult decât profitabilă, astfel încât directorii CFR Călători (Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, din 2012, până în 2014) au promovat constant interesul operatorilor privaţi de transport persoane, prin ajustarea mersului trenurilor în interesul acestora din urmă. Conform legislaţiei actuale, rutele feroviare de transport persoane nerentabile operate de CFR Călători, în regim social – trenurile personale (Regio), – pot fi exploatate de către operatorii privaţi, pe baza unor subvenţii acordate de Ministerul Transporturilor, iar atribuirea rutelor nerentabile se face prin licitaţie și traseele adjudecate sunt incluse în mersul trenurilor, la sfârşitul fiecărui an. Problema care apare este că pe mai multe rute rentabile, operate de CFR Călători, pot fi introduse și trenurile operatorilor privaţi. Aceste trenuri introduse la orele de vârf, pe rutele cele mai aglomerate, nu fac altceva decât concurență neloială companiei de stat, având prețuri chiar și la jumătate, față de CFR Călători, cu ajutorul subvenţiilor de la stat. Compania CFR este astfel căpuşată, conform legislației în vigoare.

    Transferoviar Grup Cluj – Napoca (firma clujeană controlată de Călin Mitică) a introdus, pe ruta Bucureşti-Ploieşti şi retur, cinci perechi de trenuri Regio, în condițiile în care această rută, operată de CFR Călători, este una dintre cele mai rentabile din România. Automotoarele operatoului privat transportă zilnic între 600 şi 1.000 de călători. Pe lângă subvenții, operatorul privat încasează și 1,5 lei de la fiecare călător, pentru rezervare de loc, deşi la trenurile care circulă în regim Regio nu percep această rezervare.

    Raportări incorecte referitoare la numărul de călători
    Cele patru societăți private din transportul feroviar de călători – Transferoviar Călători, Regional, Servtrans Invest şi Regiotrans – înregistrează 20% din activitatea totală. La nivelul anului 2013, operatorii privați au înregistrat circa 14 milioane de călători. În 2012, CFR Călători a avut circa 48 de milioane de călători, iar operatorii privați, 14 milioane, adică o medie de 38.000 de călători pe zi, deși datele oficiale ale Ministerului Transporturilor arată că aproape toate secțiile neinteroperabile din România înregistrează cca. 1.000 de călători pe zi. Secția București-Oltenița, operată de Transferoviar, are peste 3.800 de călători pe zi și ar putea fi comparată cu București-Constanța, unde se prevăd între 3.500 și 9.000 de călători pe zi.

    ANUL 2010 2011 2012 2013
    CFR CĂLĂTORI -86.492.964 1.522.533 -992.207.335 -391.000.000
    CFR SA -1.294.245.892 -708.455.012 144.645.337 84.114.398

    Reţetă inspirată din manualele de marketing
    S-a creat mai întâi nevoia, apoi un cadru legal pentru închirierea unor sectoare de cale ferată care nu aduc profit. Dar de ce și-ar dori un operator privat să închirieze aceste sectoare, dacă sunt neprofitabile? Legislaţiei lui Berceanu i-a urmat o alta, marca Boc. Apoi marca Fenechiu. După HG nr. 643, din 2011, Guvernul Boc a venit cu HG nr. 74/2012, pe ultima sută de metri a guvernării, Hotărâre prin care operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, ajutând compania de stat să se prăbuşească, din cauza concurenţei neloiale. Operatorii privaţi au încasat anual sume colosale de la Ministerul Transporturilor, datorită modului de acordare a subvenţiilor. Opera a fost pecetluită de Relu Fenechiu, prin HG nr. 78/ 2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015. Astfel, CFR Călători urma să primească doar 200 de milioane de euro subvenții, pentru aproape două miliarde de călători estimaţi pentru 2013, în timp ce operatorii privați au încasat circa 56 de milioane euro pentru aproximativ 280 de milioane de persoane transportate.

  23. Istoria pagubei de 5 milioane de euro, pentru care DNA a făcut arestări la Ministerul Transporturilor în luna februarie, începe cu deciziile luate în timpul mandatului lui Radu Berceanu, care a condus ministerul în perioada iunie 2006-martie 2007. De atunci două dintre companiile din subordinea Ministerului Transporturilor – CFR Călători şi CFR Infrastructură – şi-au cedat mai multe trasee în favoarea operatorilor privaţi. Au urmat Emil Boc şi Relu Fenechiu. Vinovaţi se fac toţi cei care ar fi putut să oprească acest jaf, dar s-au făcut că nu văd.

    CFR, îngropată prin lege Paguba de peste 5 milioane de euro are rădăcini portocalii
    Istoria pagubei de 5 milioane de euro, pentru care DNA a făcut arestări la Ministerul Transporturilor în luna februarie, începe cu deciziile luate în timpul mandatului lui Radu Berceanu, care a condus ministerul în perioada iunie 2006-martie 2007. De atunci două dintre companiile din subordinea Ministerului Transpor¬turilor – CFR Călători şi CFR Infrastructură – şi-au cedat mai multe trasee în favoarea operatorilor privaţi. Au urmat Emil Boc şi Relu Fenechiu. Vinovaţi se fac toţi cei care ar fi putut să oprească acest jaf, dar s-au făcut că nu văd.

    Gara Caracal. Orele 14.20: călătorii aşteaptă trenul de Bucureşti. Trenul privat care merge la Bucureşti, unde biletul costă 24 de lei, la clasa a II-a, cu rezervare. Peroa¬nele se golesc. 10 minute mai târziu, se anunţă un nou tren. Tot spre Bucureşti, de la CFR. Biletul la clasa a II-a costă 46 de lei. Pe peron nu prea mai sunt călători. Au preferat să ajungă la Bucureşti cu jumătate de preţ.
    Situaţia nu este singulară. Pe 20% din totalul căilor ferate, transportul privat de călători a luat faţa – legal şi ajutat de oficiali, prin modificări de legislaţie – transportului de stat. CFR a cedat infrastructură, trenuri, rute şi chiar subvenţiile. O afacere din care singurii câştigători sunt privaţii. Şi pentru care mulţi politicieni ar trebui să răspundă.

    De unde începe povestea
    Nealocarea bugetului necesar funcționării CFR Infrastructură, în perioada în care ministrul Trans¬porturilor era Radu Berceanu, a condus compania CFR SA către pierderi și , implicit, către nece¬sitatea cedării unor rute neprofitabile. „Din 2007, când nu am mai avut buget şi a trebuit să ne descurcăm din încasări, a fost foarte greu să asigurăm cheltu¬ielile de întreţinere. Sectoarele neinteroperabile s-au scos la licitație, pentru operatorii privați, astfel încât CFR Infrastructură să scape de cheltuieli pe acele rute care erau neprofitabile, dar să se și asigure, în același timp, reparațiile de care este nevoie”, au declarat oficiali din cadrul CFR Infrastructură. Atunci s-au luat două decizii clare: tăierea subvenţiilor către aceste companii de stat şi adoptarea cadrului legislativ pentru favorizarea privaţilor. Ulterior, presa a speculat că una dintre companiile private care operează încă de la început de la Craiova ar fi apropiată de Radu Berceanu. Totul a rămas la stadiul de material de presă, iar autorităţile nu au investigat niciodată condiţiile în care s-a făcut această afacere, profitabilă doar pentru partea privată.

    Pro şi contra
    Sindicaliștii din CFR Infrastructură spun că problema închirierii către operatorii privați îi afectează din mai multe puncte de vedere. „Noi am făcut proteste, pentru a-i împiedica să închirieze rute care știm foarte bine că sunt chiar profitabile. Operatorii privați primesc totul, inclusiv oamenii, dar pot renunța oricând la contract și oamenii se întorc la noi”, a explicat, pentru Jurnalul Național, Georgel Petrache, vicepreședinte al federației sindicale FNST ELCATEL. Oficialii din CFR Infrastructură susțin, însă, că situația nu este chiar așa cum o prezintă sindicaliștii și că, dimpotrivă, închirierea este benefică bunei funcționări a companiei, care evită astfel pierderile. Însă lista argumentelor este foarte firavă, iar datele contabile îi contrazic.

    Traseul profitabil al închirierilor
    Conform legislației în vigoare, CFR SA cedează, spre închiriere, tot ce este neprofitabil, cu tot cu angajați. Operatorii privați sunt obligați să plătească salariile, să facă reparațiile, să facă lucrări de întreținere, să opereze și să asigure circulația în condiții de maximă siguranță, pe rutele scurte, circulate în special de navetiști.

    Căile ferate au devenit o afacere mai mult decât profitabilă, astfel încât directorii CFR Călători (Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, din 2012, până în 2014) au promovat constant interesul operatorilor privaţi de transport persoane, prin ajustarea mersului trenurilor în interesul acestora din urmă. Conform legislaţiei actuale, rutele feroviare de transport persoane nerentabile operate de CFR Călători, în regim social – trenurile personale (Regio), – pot fi exploatate de către operatorii privaţi, pe baza unor subvenţii acordate de Ministerul Transporturilor, iar atribuirea rutelor nerentabile se face prin licitaţie și traseele adjudecate sunt incluse în mersul trenurilor, la sfârşitul fiecărui an. Problema care apare este că pe mai multe rute rentabile, operate de CFR Călători, pot fi introduse și trenurile operatorilor privaţi. Aceste trenuri introduse la orele de vârf, pe rutele cele mai aglomerate, nu fac altceva decât concurență neloială companiei de stat, având prețuri chiar și la jumătate, față de CFR Călători, cu ajutorul subvenţiilor de la stat. Compania CFR este astfel căpuşată, conform legislației în vigoare.

    Transferoviar Grup Cluj – Napoca (firma clujeană controlată de Călin Mitică) a introdus, pe ruta Bucureşti-Ploieşti şi retur, cinci perechi de trenuri Regio, în condițiile în care această rută, operată de CFR Călători, este una dintre cele mai rentabile din România. Automotoarele operatoului privat transportă zilnic între 600 şi 1.000 de călători. Pe lângă subvenții, operatorul privat încasează și 1,5 lei de la fiecare călător, pentru rezervare de loc, deşi la trenurile care circulă în regim Regio nu percep această rezervare.

    Raportări incorecte referitoare la numărul de călători
    Cele patru societăți private din transportul feroviar de călători – Transferoviar Călători, Regional, Servtrans Invest şi Regiotrans – înregistrează 20% din activitatea totală. La nivelul anului 2013, operatorii privați au înregistrat circa 14 milioane de călători. În 2012, CFR Călători a avut circa 48 de milioane de călători, iar operatorii privați, 14 milioane, adică o medie de 38.000 de călători pe zi, deși datele oficiale ale Ministerului Transporturilor arată că aproape toate secțiile neinteroperabile din România înregistrează cca. 1.000 de călători pe zi. Secția București-Oltenița, operată de Transferoviar, are peste 3.800 de călători pe zi și ar putea fi comparată cu București-Constanța, unde se prevăd între 3.500 și 9.000 de călători pe zi.

    ANUL 2010 2011 2012 2013
    CFR CĂLĂTORI -86.492.964 1.522.533 -992.207.335 -391.000.000
    CFR SA -1.294.245.892 -708.455.012 144.645.337 84.114.398

    Reţetă inspirată din manualele de marketing
    S-a creat mai întâi nevoia, apoi un cadru legal pentru închirierea unor sectoare de cale ferată care nu aduc profit. Dar de ce și-ar dori un operator privat să închirieze aceste sectoare, dacă sunt neprofitabile? Legislaţiei lui Berceanu i-a urmat o alta, marca Boc. Apoi marca Fenechiu. După HG nr. 643, din 2011, Guvernul Boc a venit cu HG nr. 74/2012, pe ultima sută de metri a guvernării, Hotărâre prin care operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, ajutând compania de stat să se prăbuşească, din cauza concurenţei neloiale. Operatorii privaţi au încasat anual sume colosale de la Ministerul Transporturilor, datorită modului de acordare a subvenţiilor. Opera a fost pecetluită de Relu Fenechiu, prin HG nr. 78/ 2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015. Astfel, CFR Călători urma să primească doar 200 de milioane de euro subvenții, pentru aproape două miliarde de călători estimaţi pentru 2013, în timp ce operatorii privați au încasat circa 56 de milioane euro pentru aproximativ 280 de milioane de persoane transportate.
    articol din Jurnalul National 13 mai 2015

  24. Lumeeeee, lumeee …….
    Sindicaliştii de la FNFMC îşi vor încărca bateriile la Jupiter
    plaja Jupiter .Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial va petrece câteva zile pe litoral, în staţiunea Jupiter. Un pic de relaxare după 1 an jumătate de negocieri intense în vederea prelungirii Acordurilor Colective de Muncă din trei în trei luni.

    Mulţumiţi de rezultatele negocierilor, convinşi fiind că cei 4 lei adăugaţi la salariu sunt mai mult decât suficienţi pentru majoritatea ceferiştilor, iar cele 10 – 15 bonuri de masă (care, oricum, se zvoneşte că nu se vor mai acorda din septembrie) ajung pentru îndestularea unei familii obişnuite de muncitori feroviari, dinozaurii sindicali care conduc tot ce mişcă la calea ferată din România au hotărât că merită 3 zile de chiolhan şi relaxare pe malul Mării Negre, aşa că o pun de-un Consiliu Naţional al FNF M/C la Jupiter în perioada 17 – 19 iunie 2015.

    În telegrama venită în teritoriu sunt chemaţi, nici mai mult, nici mai puţin de 176 de vajnici lideri de sindicat de pe teritoriul întregii reţele feroviare – cei care se ascundeau când îi căutaţi să-i întrebaţi de rezultatele negocierilor sau de mărirea salariului, cei care fug când li se pune o întrebare incomodă. Normal, toţi experţii şi specialiştii, plus “lideraşii” mai mici, lingăii celor mari.

    Motivul oficial, pentru adormirea vigilenţei proştilor care cotizează la bunăstarea lor, este reprezentat de “tratarea unor probleme cu caracter social” – da, exact aşa scrie! Nimeni nu trebuie să ştie care sunt aceste “probleme” – le vor vedea ei acolo, între ei. Nimeni nu trebuie să afle cu ce se vor îndeletnici pe banii sindicaliştilor; prostimea să tacă şi să înghită ce le îndrugă ei. Bineînţeles, respectivii vor fi consideraţi ca fiind “în deplasare în interes de serviciu” şi vor încasa şi diurna cuvenită de la societăţile feroviare.

    Salariaţii de rând speră la un salariu decent, plus o primă sau vouchere de vacanţă (foarte mulţi ceferişti nu-şi mai permit de ani de zile să plece într-o vacanţă), dar ei o ţin numai din deplasare în deplasare, prelungind negocierile la nesfârşit, aruncând praf în ochii cotizanţilor…

    Sloganul lor este:

    Fraţilor, cu Frăţică înainte!

  25. Vârtop ce ai patit dragul de tine???? Ti-o împ..li seful de tren de la Arad pe Miki???Atentie Pirvule urmeaza Ioana…Apropo care din voi trageti la rapandula si nespalata de Cici???

  26. Noi , clasa muncitoare , dorim din piepturile noastre , mult succes congresului al en- spelea si bravilor reprezentanti ai nostri , prezenti la JUPITER in briza marii , in lupta cu valurile de orice fel, pentru mai binele nostru comun . Aplauze in cadenta cretinoida …… si urale dupa cum urmeaza :
    Epure – te iubim Ca ca t ine nu gasim !
    Apostu …
    Besciu …
    Si lista continua ……. pana la 175 in uralele noastre.

  27. Lumeeeeee , lume .
    S-a încheiat paranghelia de la Jupiter a “liderilor” sindicali din Federaţia Naţională Feroviară Mişcare/Comercial. A fost aleasă noua conducere a Federaţiei de către cei 176 de lideri, experţi şi specialişti prezenţi.
    La alegeri au participat şi alţi invitaţi, cum ar fi conducerea Federaţiei Drum de Fier care, întâmplător sau nu, au avut o întâlnire naţională, tot pentru “discutarea unor probleme sociale”, pe data de 18 iunie, dar la Mamaia. Unii la Jupiter, alţii la Mamaia… să tot faci parte din conducerea sindicală…
    Dar să revenim la oile noastre. Din urnă s-au “ales” următorii (cam aceiaşi cu cei sugeraţi aici) – îi menţionăn noi, că pe ei nu-i interesează să aducă la cunoştinţa membrilor ceea ce s-a întâmplat acolo (website-ul lor are ultima ştire din 13 martie!!!):
    preşedinte – Mare Grigore – Cluj, CFR Călători
    primvicepreşedinte – Stanciu Liviu – Bucureşti, SRCF
    vicepreşedinte organizare – Jucan Dan – Suceava, Trafic
    vicepreşedinte social – Chiciudean Gabriel – Bucureşti, Trafic
    vicepreşedinte Infra – Catila Cristi – RCR Craiova
    vicepreşedinte Marfa – Epure Marian – ARAD
    vicepreşedinte Călători – Victoraş Gheorghe – Constanţa
    secretar general – Istrate Viorel – Galaţi, Călători
    Marele dinozaur Gheorghe Frăţică, urmaşul lui Molea în vorbe şi fapte, nu a dispărut din peisaj, ci este preşedintele Ligii Federaţiilor Sindicale din Transporturi – când s-a înfiinţat asta? O altă organizaţie sindicală născută peste noapte, cu scopul aşternerii unui văl peste ochii simplilor membri, care le plătesc, prin cotizaţii, salariile şi indemnizaţiile fabuloase. Dar Frăţică n-a plecat de tot din FNF M/C – a rămas preşedinte onorific (ca Iliescu la PSD), fără indemnizaţie.
    O altă noutate este afilierea FNFMC la Blocul Naţional Sindical (BNS).
    Să trăiască bine, că noi ne-am săturat de cele obţinute de ei!

  28. Cât timp cotizanții nu zic si nu fac nimic şi acceptă ca 176 de indivizi, plimbați 3 zile la malul mării, sa dea legitimitate acestor „alegeri”, situaţia anilor viitori nu va fi cu nimic diferită față de cei 4 ani care au trecut!
    Ei, dar să-i vedem şi pe cei care au negociat veniturile şi drepturile salariaţilor ceferişti:
    Fratica Gheorghe, STFC Craiova – negociator/semnatar CCM Calatori
    Istrate Viorel, STFC Galati – negociator/semnatar CCM Calatori
    Mare Grigore, STFC Cluj – negociator/semnatar CCM Calatori
    Catila Cristian, RC Craiova – negociator/semnatar CCM Infrastructura
    Stanciu Liviu, SRCF Bucuresti – negociator/semnatar CCM Infrastructura
    Spanu Gheorghe, St. CF Medgidia – negociator/semnatar CCM Infrastructura
    Epure Marian, Centru Zonal MF Timisoara – negociator/semnatar CCM Marfa
    Gheorghe Victoras, STFC C-TA – negociator/semnatar CCM Calatori
    Bratulescu Marian, St. CF Bucuresti Triaj Marfa – negociator/semnatar CCM Marfa
    Apostu Mitica, RCR Timisoara – negociator/semnatar CCM Infrastructura
    Muresan Marius, RC Dej – negociator/semnatar CCM Infrastructura
    Buzatu Ioan, RCR Brasov – negociator/semnatar CCM Infrastructura
    Jucan Dan, St.CF Suceava Trafic – negociator/semnatar CCM Infrastructura
    Cernodolea Dorin, St. CF Suceava Trafic- negociator/semnatar CCM Infrastructura
    Simionescu Daniel, St. CF Galati Trafic – negociator/semnatar CCM Infrastructura
    Bercut Constantin, St. CF Adjud Marfa – negociator/semnatar CCM Marfa
    Cucu Marian, STFC Bucuresti – negociator/semnatar CCM Calatori
    Tirlea Gheorghe, Suc. Reg. CF Bucuresti – negociator/semnatar CCM Infrastructura
    Matei Ion, SELC Craiova – negociator/semnatar CCM Calatori
    19 persoane, aceleaşi din 2009 încoace:
    6 negociatori CCM CFR Călători;
    10 negociatori CCM CFR Infrastructură;
    3 negociatori CCM CFR Marfă

    Aceştia, împreună cu ceilalţi specialişti şi experţi relaţii sociale, pe lângă indemnizaţiile sindicale, sunt plătiţi de administraţie la nivel de şef de divizie – plus maşini, benzină, telefoane (cu multe minute incluse) şi alte facilităţi!

  29. Si a-ti mai uitat ceva, la aceasta intrunire sindicala au participat ca si invitati, marele Rodrigo impreuna cu Mantescu, din structura federatiei mecanicilor si Dobrescu de la linii, asadar este clar ca cu totii si-au dat mana si sunt toti o apa si-un pamant, soarta noastra este pecetluita, acum vor urma diponibilizarile care sunt deja creionate si vor intra in linie dreapta incepand cu luna septembrie sau cel tarziu cu luna octombrie, atat la infra cat si la calatori, asadar alegerile la sindicate au avut loc se pot apuca de treaba impreuna cu tov. Directori pentru a mai rade niste amarati de angajati de la firul ierbi ca de obicei.

  30. Iaca pe Florinel purcel,mare afacerist in agricultura.legumicultor de mare valoare,specialist in genetica plantelor,dar si in manipularea preturilor,astfel incit cei care cumpara ofera din proprie initiativa un pret mai mare ca la piata marelui manager.Cum dracu rosiile lui vindute din sediul regionalei sunt mai scumpe decit cele mai frumoase rosii provenite din cele mai de traditie gradini din banat.
    Si pentru “adevarul”-nu fii mojic-daca ai ceva cu omu,zdrobeste-l pe el,nu amesteca familia cu murdarii care nu fac cinste nimanui.Fii barbat,nu cirpa…

  31. Oare cât mai costă un post de șmecher la gară?1500€,2000€,2500€.
    Nu!Folclorul spune că s-a mai ridicat ștacheta,din cauza creșterii economice.E vorba de undeva in jur de 3000€!Cât poți să fii de imbecil să dai suma asta!
    Oricum oamenii sunt de vină că stau și înghit toate rahaturile astea!
    Așa că ne merităm soarta,stăm și vorbim pe la colțuri și nu luăm nici o măsură!

  32. căt de proşti pot fi cei care dau atâta bănet pentru un post care poate mâine nu mai este????? Şi acum să vedem ultimele ,,mutări,, de la cfr călători SRTFC Banat!!!
    1.D.J. WACA în loc de Simona Senzual(alias ciurdar) i se potriveşte ca o mănuşă!!!
    2.Bercea mondial –eject, păzea, vine Moţu !!!
    3.Trica la KGB, ce a mai rămas din el!!!
    4 Guţă -Nicu de la Caransebeş,
    -şi ca să reamintesc şeptelu de la ticketing, Şurubelniţă, Vişinescu, Bibilica şi Capra Neagră !!!!
    – promovări pe bani grei daţi la Florin ,,Solar,, de roşii!!! Câtă umilinţă a adus golanul ăsta de Blăgă, nu au adus toţi ceilalţi adevăraţi Directori la un loc!!! Si se dă mare PSD-ist, el fiind de fapt un Fripturist şi parvenit de cea mai joasă speţă!!! acum este hotărât să o despartă pe sfioasa Blak Capra de Bîlbîitul de la Sindicatul Traficanţilor!! poate fi a treia Blăgă cu acte!!!

  33. S-A INFIINTAT O NOUA FEDERATIE SINDICALA A FEROVIARILOR.
    FEDERATIA NATIONALA A SINDICATELOR DIN INFRASTRUCTURA FEROVIARA ( FNSIF ) , cu sediul in Timisoara . Cei de la INFRA chiar merita o federatie a lor . Sa traiasca si sa creasca !

  34. astia sunt ca in politica, cand pierde unul ciolanul se supara isi ia jucariile si isi infiinteaza o noua federatie, dragi colegi vreau sa va spun doar atat dati incet incet inapoi timpul si poate imi spuneti si mie cei care au condus FNFMC acum 5 ani ce au castigat la contract atunci in 2009-2010-2011. si daca chiar vreti sa va aduceti aminte ca unul din cei care faceau parte din conducerea la cel mai inalt nivel este acum presedinte la nou infiintata federatie a celor vesnic nemultumiti cam ce credeti ca va rezolva.
    Se invart in mormant cei care au fost promotorii miscarii sindicale chiar de la inceputuri. Vasile Nicula, Burgheaua, si cei care nu mai sunt. Consider ca lupta pentru ciolan va duce la faramitarea unitatii sindicale. Suntem prea egoisti si prea mandrii sa invatam sa pierdem..

  35. E vremea inginerilor, la conducerea Sindicatelor! A trecut vremea sefilor de tren, IDM, magazineri si instructori care mai apoi au ajuns REvizori regionali din idm, instructori din conductori, sef de gara din sef tren cu doctorat, etc,! Nu va ambalati ca acum se fac Revizori din casier de agentie TM, instructori regionali din casier din VV, promovarea facuta dupa ce au fost dati afara casierii care au inlocuit cupoanele pe care ,,Nuti bun capu,, nevasta de militian nu le=a vazut! Ea de ce este promovata dom Blagaila!!…da !!..promovari pe bani, nu pe rezultate! ca sa reamintim din nou .Intrebare!!! Ce mai cauta DJ Waca la Sindicat , daca ea scrie calatorii in carnetul PT dupa care Pazitoarea de Vaci, ia banii de la gara!!!

LĂSAȚI UN MESAJ


2 + 1 =

întreaga responsabilitate a comentariului lăsat de dvs. vă aparține