Mecanici de locomotivă, chemați la serviciu ca să NU FACĂ NIMIC. Vezi...

Mecanici de locomotivă, chemați la serviciu ca să NU FACĂ NIMIC. Vezi explicaţiile şefilor

22
DISTRIBUIȚI

un angajat al cfr in gara de nord din timisoara01

Mai mulţi mecanici de locomotivă de la Depoul Timișoara sunt chemați de șapte luni la serviciu ca să stea. Sunt cei mai experimentați din toată regionala și au ajuns victimele răzbunării conducerii depoului feroviar pentru că au ”îndrăznit” să își ceară în instanță drepturile salariale și nu au acceptat o eșalonare a datoriilor pe mai mult de 5 ani. CFR călători pierde lunar cu aceștia zeci de mii de lei.

Din data de 5 iunie, 20 de mecanici de locomotivă nu mai lucrează. La momentul actual o parte au demisionat sau și-au depus actele de pensionare.  Mai mult de jumătate din ei continuă, însă, să vină la serviciu fără să lucreze. Ei  sunt obligați să vină  în fiecare dimineață la serviciu, merg în depourile din Arad sau Lugoj, după care stau opt ore. Pentru asta sunt remunerați cu salariul de bază (fără sporuri)  – adică încasează între 1.200 – 1.500 de lei lunar și pierd la leafă cam tot atât. Oficial cei 20 sunt ”la dispoziția unității”. Sunt oameni cu vechime în CFR de cel puțin 20 de ani, care conduceau cele mai grele trenuri – de noapte, pe distanțe lungi.

Cu această măsură CFR a pierdut până acum peste 215.000 de lei (pe cele aproximativ 5.500 de ore de lucru neproductive cumulate) și va pierde încă pe atât deoarece orele trebuiesc efectuate de alții și plătite în consecință. ”În timp ce noi suntem la dispoziție și venim la serviciu fără să muncim de trei luni, ceilalți colegi din depoul Timișoara, Lugoj, Caransebeș și Arad fac ore suplimentare în locul nostru. Conform Codului Muncii dacă ai 60 de zile lucrate cu ore suplimetare, acestea trebuie plătite sau transformate în zile libere, or lor nu li se dau aceste drepturi deși au cumulat până acum 2.500 de ore suplimentare – tot câte avem noi neproductive”, spune Dumitru Antoci, unul dintre mecanicii de locomotive care de trei luni nu a mai condus niciun tren.

 ”Este răzbunarea conducerii”

Eugen Răduțu, mecanic de locomotivă din lotul celor 20 care între timp și-a depus dosarul de pensionare, spune că totul e ”o răzbunare din partea șefilor noștri – a administrației  – cu implicarea liderului de sindicat Ioan Boloș.


Totul pentru că anul trecut în februarie mai mulți colegi au dat SNTFC Timișoara în judecată pentru drepturi salariale conform contractului colectiv de muncă – sporuri de 25%, prime de sărbători legale, al 13-lea salariu și bonuri de masă neachitate din 2007. Tot în instanță am cerut calcularea corectă a salariilor noastre – care se face pornind de la un algortim care are baza salariul minim pe economie, dar nu cel real ci 600 de lei”.

În urma proceselor pe care le-au câștigat, mecanicii au dreptul la plăți retroactive între 10.000 și 17.000 de lei. Acești mecanici nu au acceptat eșalorarea banilor în tranșe de câte 300 de lei lunar  timp de doar  nouă  luni pe an. ”Schema propusă ar fi întins plata banilor pe şapte ani”, explică Doru Gabor, liderul grupului de nemulțumiți. Imediat după ce au refuzat eșalonarea nu au mai fost lăsați să lucreze.

 ”Erau surescitați și tensionați, s-a considerat că nu e sigur cu ei în cabină”

În timp ce Cristian Ligorie, șeful Depoului Timișoara, refuză elegant orice explicație, liderul de sindicat, Ioan Boloș,  după un discurs în care vorbește depsre problemele sistemului și faptul că ”ani de zile CFR a fost Cenușăreasa României”, ne dă și explicația pentru care cei 20 sunt ”la dispoziție”. Fiind vorba de cei care și-au cerut drepturile fără să accepte eșalonări s-a considerat că sunt ”surescitați și tensionați”. ”Faptul că acești oameni au notificat conducerea că nu doresc eșalonarea drepturilor câștigate în instanță s-a suprapus cu anularea unui anume număr de trenuri. E atribuția exclusivă a conducerii să decidă cine rămâne la dispoziția unității și nu mai urcă în cabină, iar decizia s-a luat pe baza unor evaluări carea  ținut cont inclusuv de starea lor psihică și modul de răspuns la solicitări, plus că dat fiind contextul sunt surescitați și tensionați”, a explicat Ioan Boloș.

”În conformitate cu prevederile Contractului Colectiv de Muncă pe anul 2012 – 2014,  CFR Călători, în calitate de angajator, stabileşte programul de lucru pentru salariaţi cu încadrarea în norma lunară de ore şi cu respectarea domeniului de activitate specific pregătirii profesionale a  acestora. Facem precizarea că nici unui salariat al CFR Călători nu i s-au încălcat drepturile prevăzute prin Contractul Colectiv de Muncă”, au transmis reprezentanții Compartimentului de Comunicare din cadrul CFR Călători. Cei 20 pot dovedi oricând că așa cum fișa postului îi urcă în cabina de locomotivă – drept care nu li se mai respectă din moment ce trebuie să stea la serviciu opt ore sau să mature depoul.

22 COMENTARII

  1. Acest lider de sindicat Bolos ar trebui sa-i fie rusine. Si-a vandut oamenii pe un bob de linte. Oameni care au avut incredere in el. Oameni care l-au votat. La fel a facut si federatia. Cine ii apara pe acesti oameni?

  2. Nenorocitilor de lideri de sindicat.Sunteti o adunatura de corupti,mana in mana cu administratia,dar toate abuzurile vor inceta cat mai curand,DAR CEI DE LA STATIE CAND AU PLECAT DIN SINDICAT DE CE AU FOST SCOSI DIN PROGRAM.NU STITI ALTCEVA DECAT SA AMENINTATI SI SA VA UMPLETI CHIOLHANURILE, IAR CEI CARE EFECTIV LUCREAZA SUNT SUPUSI UNOR PRESIUNI TERIBILE,DE CATRE CONDUCEREA STFC,CARE ESTE FORMATA DIN CEI MAI CINSTITI SI INTEGRII OAMENI PE CARE POATE SA-I AIBE CFR CALATORI LA DISPOZITIE.PRIETENII STIU DE CE,CUM SI DESPRE CINE ESTE VORBA.

  3. surescitati si tensionati sunt cei din conducerea depoului care au incalcat legile tarii precum si o gramada de conventii europene . Iar marele lider de sindicat in ghilimele ca numai mare nu e sa isi vada de ale lui ca nu a mai aparat drepturileangajatilor de vreo 10 ani.Asa ca mai bine sa taca ,de cind el este purtatorul de cuvint al administratiei? De cind a aranjat el aceste numiri poate.

  4. Singura solutie este sa fie toata lumea unita si sa dea jos toti acesti lideri sindicali din carton si dizolvate aceste entitati papusa si pusi in locul lor oameni integrii,care sa poata fi trasi la raspundere,totul intr-o transparenta totala.Toate ramurile trebuie sa fie unite,pentru ca toti tragem la aceeasi caruta,si cei de la vagoane,si cei de la miscare-comercial,si cei de la tractiune,pentru ca altfel nu se poate.Bravo celor cativa mecanici care au infiintat un nou sindicat.Pot sa spun ca un prim pas a fost facut,dar cati au curaj sa adere la acest sindicat. Eu zic ca merita incercat sa vedem daca putem schimba ceva,mai rau ca acum nu poate fi.

    • Trebue totusi mers si la televiziune,pentru ca buba trebuie sa se sparga si sa afle toata lumea ce se intampla.Nici macar ministrul nu stie aceste lucruri.

  5. Bolos capul maifiei,rautatilor.Aparitia noului sindicat il face sa turbe nu mai poate minari singur acolo,seful de depou marioneta ,papusarul care il manevreaza pe el si pe Dorobantu este Bolos

  6. Este doar vina lor. De ca au indraznit sa-si ceara drepturile, de ce nu se supun hotararilor luate de administratie inpreuna cu sindicatul lui bolos, acum sa traga, au fost lacomi? asta este. Sfat: in tara asta nu-ti cere dreptul ci umilestete, astfel ajungi ca si mecanici respectivi. Si un citat din nu stiu cine, IERTATI-MA ca nu stiu, ”nu ni-e frica de sclavia in sine, mi-e frica de faptul ca oameni se pot obisnui cu ea”. Noi restul, care am acceptat esalonarea incet incet ne obisnuim cu ea.

  7. Surescitat esti tu mai dobitocule (Ioane) pentru ca poate nu mai sti cum si cui sa imparti banii de pe motorina furata ca sa iesi din lat.! Se apropie scadenta ………

  8. Acaparati mai multa lume la noul sindicat,nu fiti fraieri,ca,lumea s-a saturat de scursurile astea învechite.Cu cat mai multe cu atât mai bine,cat mai multe din toate ramurile.

  9. Pentru sclavul nr. 1 Poate ti te ai nascut sclav si o sa te obisnuiesti cu asta precum singur o spui ca te ai obisnuit si cu esalonarea .Si respectivi nu au fost lacomi desteptule au cerut sa se respecte o sentinta judecatoreasca ,daca sti cumva ce inseamna aia. De aia isi fac sefii de cap pentru ca sunt si oameni care gindesc ca tine,adica nu au coloana vertebrala,noi le spunem limbi maro.

  10. Pacat ca am ajuns tractionistii sa uitam ca toti suntem CFR.isti si am uitat cu ce mindrie purtam uniforma
    Am sjuns de risul si bataia de joc a liderilor care acopera furturile de motorina si mai ales de firmele capusa din cauza carora nu sunt bani de salarii
    Pacat fratilor ne.au dezbinat si au reusit

  11. Pe alte regionale s-a procedat astfel: s-a cerut punerea in aplicare a sentintelor (pe cale amiabila -eventual o alta negociere decit bataia de joc cu 300/luna), s-a asteptat 30 de zile in care nu s-a intimplat nimic, s-a trecut la executare silita si astfel s-a intrat integral in posesia drepturilor.In cazul in care anumiti „conducatori” au trecut la intimidari s-a facut plingere penala pentru nepunerea in aplicare a sentintelor cu drepturi salariale, mai ales ca se poate dovedi ca respectivi au cheltuit sume pe alte marafeturi fara a plati in primul rind drepturile salariale asa cum zice legea!
    In legatura cu „liderii” ridicati la rang de „specialisti ” cu salarii de 2 ori mai mari pentru merite deosebite in slujba administratiei se poate rezolva simplu: LASATI_I SINGURI CU STAMPILA si aderati la sindicate conduse de oameni treguti prin greutati nu „gargaragii” plimbati in masinile administratiei! NU MAI PIERDETI TIMPUL…URMEAZA NEGOCIERILE…DACA SUNT LASATI ACEIASI INDIVIZI CARE SEMNEAZA DE 5 ANI NUMAI CE VREA ADMINISTRATIA ADICA PIERDERI DE DREPTURI NE VA FI LA FEL DE GREU!

  12. Dna. Ramona Manescu , 14 000 de salariati de la CFR CALATORI va cer demisia Managerului privat , DOROBANTU VALENTIN !
    Ajunge cu bataia de joc .

    “Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat.
    Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri de pe rute rentabile. În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale. Însă, site-ul noului mers al trenurilor este nefuncţional de la intrarea în vigoare a acestuia, şi astfel compania de stat este practic sabotată chiar de către managerul privat care ar trebui să o rentabilizeze.

    Mai nou, Valentin Dorobanţu a propus Consiliului de Administraţie înfiinţarea Direcţiei de Audit (direcție care trebuia sa existe încă de la numirea acestuia în funcţie de către Fenechiu), post care, este destinat Roxanei Cozmanciuc, fina lui Relu Fenechiu. De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate. Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul directoarei Dana Galbeni Răchilă, prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerului privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”

  13. RETRAGEREA DIN SINDICAT ÎN MASĂ AR ÎNSEMNA RĂMÂNEREA FĂRĂ OBIECTUL MUNCII.IAR NEGOCIERILE AR TREBUI ATUNCI FĂCUTE DIRECT ADMINISTRAȚIE SALARIAT.

  14. singura masura viabila , pentru ca sa se puna capat manipularilor de catre administratie a unor (unui) lider sindical este realizarea unui sindicat ( ex,. „al mecanicilor de locomotiva”) dar reprezentativ profesional pe intreaga tara , nu pe companii, care sa cuprinda ca membrii de sindicat mecanici de locomotiva din toate firmele indiferent ca sunt private sau de stat. sa se ia exemplu de la IGM Metal din Germania unde membrii de sindicat sunt siderurgisti din intreaga ramura nu pe unitati economice.

    cu respect, un fost mecanic de locomotiva , actualmente pensionar .

  15. asa este peste tot ,a fost si unul pe aici pe la pitesti un lider de sindicat vezi domne mai erea si instructor un fel de piela pulii,pleca seara de eara inpreuna cu alt dobitoc care se numea sef depou marfa sa pindeasca mecanicii de locomotive ce faceau in timpul serviciului prin garii triaje ,dar intodeauna luau muie la greu ca de mecanicii de locomotive aveau si ei informatorii lor ,doua zdrente tinute in spate de mecanicii de locomotive ,

  16. mecanicii de locomotiva intodeauna au fost victimele unor viermii asa zisilor instructorii de teren ,instructor scoala personal locomotive ,sef depou exploatare ,nu cotizai (banii din buzunarul tau in buzunarul lui )(un fel de tranzactie bancara)ereai mincat, ti se anula comanda ,nu primiai comanda in zilele festive,seviai patria cum se putea adica cum latrau jupinii,cind veneau in control vai doane de ce ai iesit cu locomotiva intro anumita stare tehnica nu prea buna vorbesc ,daca refuzai ziciau ca nu vrei sa faci servici,totul se stia si erea de asa natura in favoarea lor cum il loviai cu caramida (banuu)erei bun cum nu cotizai o peroada incepeau suturile in fund,asa au stat lucrurile in depoul Pitesti,

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.