STUDIU Răspunsurile curioase ale românilor la întrebarea „ce-ai face dacă ai câștiga...

STUDIU Răspunsurile curioase ale românilor la întrebarea „ce-ai face dacă ai câștiga la loto”

0
DISTRIBUIȚI

falling dollars

Să iasă din datorii, asta își doresc peste o treime din români în nou an. Dacă mâine ar câștiga 10.000 de euro la loto, ar investi banii într-o locuință. Așa arată cea mai mare dorință a românilor. Și-ar cumpăra o casă sau ar face amenajări în locuinţa pe care o dețin (51%), apoi le-ar plăcea să-și plătească datoriile (43%), și abia apoi ar investi într-o afacere personală (34%) sau ar călători în străinătate (30%).

Sondajul a fost efectuat online, la finele anului, de grupul KRUK România, pe un eșantion de 6.500 de respondenți.


“Atitudinile şi comportamentele românilor referitoare la bani sunt mai degrabă ambivalente sau de-a dreptul contradictorii. Au o cultură financiar-economică foarte scăzută, dar, mulţumiţi de ei înşişi, şi-o supraevaluează, fiind însă totodată comparativ mai stresaţi de riscurile percepute ale tranzacţiilor financiare cotidiene. Sunt mai degrabă prudenţi, nu le plac datoriile – iar când totuşi le fac, sunt mai degrabă buni platnici –, dar «cad în ispită» cu uşurinţă şi se îndatorează, acest lucru devenind un stres pentru 37% dintre ei. Ar folosi banii câştigaţi eventual la loto mai ales în spaţiul domestico-familial (65%) şi pentru plăceri personale (44%), dar peste 69% declară şi că ar folosi banii pentru a-şi plăti mai întâi datoriile şi/sau a-i păstra pentru zile negre. Pe de altă parte, cele mai sensibile diferenţe în toate privinţele sunt cele în funcţie de vârstă, punând în evidenţă o dinamică generaţională extrem de puternică”, spune sociologul Vintilă Mihăilescu.

Un român din trei consideră că poate să-și realizeze dorințele chiar și atunci când are datorii, dacă achitarea lor presupune eforturi rezonabile. Peste 61% dintre români însă susțin însă că nu ar reuși să facă acest lucru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.