Cum dispare noțiunea de justiție cu ajutorul justiţiei

Cum dispare noțiunea de justiție cu ajutorul justiţiei

18
DISTRIBUIȚI

dragos bota (3)

Când un judecător decide că un șpăgar trebuie să scape de pușcărie nu pentru că nu sunt probe, ci pentru că ani de zile statul nu a combătut corupția, noțiunea de justiție dispare. Poți să vorbești de filosofie, de concepte, dar în niciun caz de lege și logică. Pentru că, teoretic, justiția ar trebui să fie oarbă. Când trage cu ochiul în stânga sau în dreapta, deja i-a crăpat aura. Nu mai este justiție atunci când șpaga se ia în grup, dar pentru câte unul, mai norocos din fire, nu se consideră că-s probe suficiente și relevante cele ce pentru alții-s adevărate pietre de moară care le aduc condamnări grele.


Să lași corupții cu pedepse cu suspendare doar pentru că nu au fost dovediți toți cei care făceau parte din filierele care ani de zile au „muls” în vămi este ca şi cum ai face galerie celor nedovediţi să încaseze cât mai mult.

Să acuzi statul că a fost slab și nu a combătut corupția, dar tu să încurajezi pe cei care-s dovediți că-s șpăgari, este o complicitate cu cei care au făcut din profesia lor un business. Cel puțin o complicitate morală. În plus, o astfel de argumentație nu face decât să slăbească și mai tare autoritatea statului în ochii populației. Într-o societate măcinată de trafic de influență, luare și dare de mită, o astfel de motivare din partea unui judecător are efectul unei căni cu benzină aruncată-n foc. Mai ales în condițiile în care majoritatea românilor cred că, dacă ai bani sau relații, poți să fentezi legea nu cu mare greutate. Condamnările unor nume cunoscute sunt privite ca excepții, nu ca regulă. Prin astfel de sentinţe, magistraţii fac cel mai mare bine infractorilor care-şi doresc ca, măcar la nivel de percepţie publică, noţiunea de justiţie să se topească.  

18 COMENTARII

  1. Angajaţii Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” erau urmăriți ilegal de fostul director Cornel Sămărtinean. Aceasta a acționat mână în mână cu un fost angajat SRI, montând camere video în birourile instituției. Noii șefi ai AIT au depus plângere la Parchet.
    Au trecut 22 de luni!!!,sunt in LIBERTATE!!!

  2. Fals in acte!!!
    Raportari false pentru a primi ajutor de stat
    Directorul Aeroportului Timisoara, Cornel Samartinean, a modificat mai multe raportari privind numarul total de pasageri, in cursul anului 2010. In rapoartele inaintate de catre acesta, numarul de pasageri era de fiecare data sub un milion. Motivul este unul simplu: cu o cifra sub un milion de pasageri, aeroporturile din Timisoara, Suceava si Cluj primeau ajutoare financiare din partea statului roman, in valoarea totala de 240 de milioane de euro.
    Cornel Samartinean, singur in afara Schengen. Cu talent, pune umarul la falimentul aeroportului pe care il conduce.
    In urma scandalurilor privind terminalul non-Schengen si a celui privind plecarea Wizz Air, directorul aeroportului din Timisoara a recunoscut in luna noiembrie 2010 ca numarul pasagerilor care tranziteaza depaseste un milion de persoane. Astfel, Aeroportul Timisoara mai pierde si ajutoarele financiare de stat. La aceasta situatie a contribuit si compania Carpatair, care a depus o plangere la Comisia Europeana, in urma careia s-a blocat acordarea ajutoarelor de stat catre aeroportul din Timisoara.

  3. Directorul Cornel Sămărtinean, nu a gestionat în condiţii de calitate activitatea economico-financiară,paguba-3.585 mi lei!!!
    În concluzie, conducerea Aeroportului, în frunte cu directorul Cornel Sămărtinean, nu a gestionat în condiţii de calitate activitatea economico-financiară. La evaluarea sistemului de control intern/managerial s-au constatat următoarele: nu a fost elaborată o procedură privind managementul riscurilor; nu au fost elaborate/actualizate şi aprobate programele de dezvoltare a sistemelor de control intern/managerial care trebuie să cuprindă obiectivele, acţiunile, responsabilităţile, termenele precum şi alte componente ale măsurilor respective. Neevidenţierea în mod distinct în program a acţiunilor de perfecţionare profesională atât pentru persoanele cu funcţii de conducere, cât şi pentru cele de execuţie; nerespectarea prevederilor legale referitoare la supervizarea misiunilor de audit public intern, nu s-a elaborat un program de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii sub toate aspectele activităţii de audit public intern, astfel încât să asigure ca normele, instrucţiunile şi codul etic să fie respectate de auditorii interni; nerespectarea prevederilor Legii nr. 672/2002 referitoare la modul de desfăşurare a misiunilor de audit (nu s-au întocmit: un proiect de raport de audit, o minută a reuniunii de conciliere); au fost elaborate normele metodologice proprii privind activitatea de audit public intern în cadrul entităţii, dar nu au fost avizate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
    Curtea de Conturi cere stabilirea persoanelor răspunzătoare pentr

  4. Nu au învins, dar ajung în parlament: Blaga, Sămărtinean şi Diaconu umflă numărul parlamentarilor de Timiş
    Tipărire Email
    Scris de Adrian Panduru
    Publicat: 11 Decembrie 2012
    UPDATE: Încă doi parlamentari de Timiş. Molnar Zsolt (UDMR) a candidat pe Colegiul 2 Deputaţi Timişoara şi a intrat în Parlament cu 1.063 voturi. Ioan Iovescu (PP-DD) intră şi el în parlament, ca senator
    Din 14 avem… 19. Acesta este numărul parlamentarilor de Timiş la ora actuală, în urma alegerilor şi a redistribuirii, sau mai bine zis a procedurii suplimentare. USL-ul a câştigat tot ce se putea în Timiş, 13 candidaţi USL şi-au închis colegiile, câştigând cu peste 50 la sută.
    Pot să apără însă mandate în plus, pentru că sistemul nu este uninomial pur, ci are şi o componentă proporţională. Aşa că în Timiş au apărut trei mandate în plus, candidaţi care merg în parlament deşi nu şi-au câştigat colegiul. Astfel, în urma calculelor şi a procedurii suplimentare, parlamentari de Timiş sunt şi Cornel Sămărtinean (PDL), Adrian Diaconu (PP-DD) şi Vasile Blaga (PDL). Asta chiar dacă cei trei nu şi-au câştigat colgiile, ci au fost învinşi fără drept de apel de uselişti.

    Nu-l cunosc pe locul 1
    Cornel Sămărtinean (ARD) a obţinut 4.750 voturi – 21,20%, spre deosebire de contracandidatul său pe Colegiul 1 Deputaţi Timişoara – Horia Cristian (USL), care a obţinut 13.630 de voturi – 60,84 la sută. Adrian Diaconu a candidat din partea PP-DD pe Colegiul 8 şi a obţinut 3.216 voturi – 20,88%, colegiul fiind câştigat de Petru Andea (USL) – 8.269 de voturi – 53,72 la sută. Vasile Blaga a obţiut 12.430 voturi în Colegiul 3 Senat Timiş – 24,70%, fiind zdrobit de Matei Suciu (USL) – 26.944 de voturi – 53,56 la sută. Practic, aceşti candidaţi au avut de aşteptat până s-au făcut calculele şi până au putut vedea dacă au vreo şansă să se numeasă parlamentari sau nu. Au, dar le trebuie scaune în plus…

  5. Directorul aeroportului internaţional “Traian Vuia” din Timişoara, Cornel Sămărtinean refuză să facă publice informaţiile legate de modul în care instituţia pe care o conduce a încheiat o serie de contracte. PRESSALERT.ro a transmis, la sfârşitul lunii septembrie, o solicitare prin care, în baza Legii 544/2001, a cerut o serie de informaţii legate de activitatea din acest an de pe aeroportul din Timişoara – contractele legate de investiţiile realizate, situaţia spaţiilor comerciale şi a modului în care au fost închiriate, valoarea cheltuielilor de protocol şi alte informaţii legate de modul în care este gestionat AIT. Deşi instituţia avea obligaţia de a răspunde în maxim 30 de zile , acest lucru nu s-a întâmplat.

  6. Cornel Sămărtinean, noul șef al PD-L Timișoara
    Loredana Codruţ 31/01/2013.
    După ce a ajuns deputat de Timişoara prin procesul de redistribuire, pedelistul Cornel Sămărtinean a primit o nouă funcţie în cadrul PDL Timişoara. Astăzi, la şedinţa Biroului Permanent Judeţean, Sămărtinean a fost ales în funcţia de preşedinte interimar al oragnizaţiei municipale. Deputatul i-a luat astfel locul consilierului judeţean Alain Rus, care a fost demis de la conducerea PD-L Timişoara în vară. Rus fusese și el instaurat ca înlocuitor al unui demis, Ovidiu Ciuhandu, care și-a pierdut funcția după dezastrul de la alegerile locale, când Gheorghe Nodiţi, canidatul PD-L la primărie, a luat mai puţine voturi decât candidatul PP-DD, Ilie Bertea. Întrebat ce planuri are în noua funcţie Sămărtinean a declarat că are multe, dar va ieşi în faţa presei cu proiecte concrete abia după ce acestea vor fi aprobate de președintele PD-L Timiș, Constantin Ostaficiuc, care a cerut ca lumea să se pună pe treabă. Până atunci, Sămărtinean şi-a etalat talentele alături de deputatul Alin Popoviciu, la conferinţa de presă în care au criticat eșecurile USL Timiş. Dacă Alin Popoviciu s-a ocupat de discursuri, Sămărtinean s-a jucat de-a profesorul de geografie, indicând cu un băţ pe o plasmă ce s-a promis şi ce nu s-a realizat.

    Reamintim că PRESSALERT.RO a dezvăluit, în exclusivitate, că Alain Rus era incompatibil ca și consilier județean. Tot PRESSALERT.RO a arătat ilegalitățile în care a fost implicat Cornel Sămărtinean cât a fost șef la Aeroportul Internațional “Traian Vuia” Timișoara.

  7. Cand o sa scapam de prostul asta care-si da aere de domn!!!Doamne nu vina ziua sa treaca pragul puscariei Popa Sapca!?!O sa fie penetrat cu indicatorul de geografie,sistematic,o sa fie violat numai in lenjerie Charme by Gittanos,vine ziua chilotare sa platesti tampenile de la aeroport!!!

  8. Neregulile contestate de conducerea aeroportului se refereau la deficienţe în actele contabile ori la sume neîncasate din diferite contracte care au păgubit bugetul instituţiei conduse la vremea respectivă de pedelistul Cornel Sămărtinean. Comisia de control a constatat că la mai multe spaţii închiriate există diferenţe de suprafaţă care nu au fost facturate iar chiriile au fost mai mici faţă de tarifele aprobate de consiliul de administraţie, estimând un prejudiciu de 1.603.913,44 lei, cu TVA inclus. După ce aeroportul a făcut o altă experiză în urma căreia a rezultat o a treia variantă a suprafeţelor închiriate, Curtea de Conturi a ajuns la concluzia că, de fapt, nu se cunosc suprafeţele reale ale spaţiilor şi chiriile nu erau corect calculate. S-a constatat, de asemenea, că în 2010 şi 2011, potrivit contractelor pentru servicii aeroportuare, aeroportul a încasat bani mai puţini de la Carpatair şi Tarom faţă de tarifele prevăzute de consiliul de administraţie, deficitul fiind estimat la 1.711.943,67 lei. Un prejudiciu de 269.450 lei a fost stabilit ca urmare a subdimensionării spaţiului închiriat firmei Trinvest Bakery SRL şi a diminuării tarifelor aprobate prin hotărârea consiliului de administraţie.

  9. În concluzie, conducerea Aeroportului, în frunte cu directorul Cornel Sămărtinean, nu a gestionat în condiţii de calitate activitatea economico-financiară. La evaluarea sistemului de control intern/managerial s-au constatat următoarele: nu a fost elaborată o procedură privind managementul riscurilor; nu au fost elaborate/actualizate şi aprobate programele de dezvoltare a sistemelor de control intern/managerial care trebuie să cuprindă obiectivele, acţiunile, responsabilităţile, termenele precum şi alte componente ale măsurilor respective. Neevidenţierea în mod distinct în program a acţiunilor de perfecţionare profesională atât pentru persoanele cu funcţii de conducere, cât şi pentru cele de execuţie; nerespectarea prevederilor legale referitoare la supervizarea misiunilor de audit public intern, nu s-a elaborat un program de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii sub toate aspectele activităţii de audit public intern, astfel încât să asigure ca normele, instrucţiunile şi codul etic să fie respectate de auditorii interni; nerespectarea prevederilor Legii nr. 672/2002 referitoare la modul de desfăşurare a misiunilor de audit (nu s-au întocmit: un proiect de raport de audit, o minută a reuniunii de conciliere); au fost elaborate normele metodologice proprii privind activitatea de audit public intern în cadrul entităţii, dar nu au fost avizate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.Conform Raportul public pe anul 2011, inspectorii Curții de Conturi au găsit o serie lungă de nereguli la Societatea Națională „Aeroportul Traian Vuia” Timișoara. Ca urmare a controlului s-a constata nestabilirea, neevidenţierea, neurmărirea şi neîncasarea veniturilor proprii de 3.585 mii lei.

  10. …ce aminitiri triste…
    si eu am fost concediata de dl.Samartinean in 2008 pe cand era patron la Gittanos Srl; detineam functia de director adjunct; insa cand lui nu-i place de o persoana, cand aceasta nu isi barfeste colegii si nu-l pune la curent cu toate “gainariile” dintr-o institutie,…se trece la CONCEDIEREEEEE
    a pierdut binenteles procesul care a durat 8 luni (pentru mine au fost 8 luni de calvar), desi era sfatuit la vremea respectiva de 2 juristi care l-au avertizat ca modul lui de a actiona nu e corect si ca nu va avea castig de cauza
    m-a insultat la un moment dat cand a vazut ca am curajul sa iau pozitie si ca nu accept sa fiu nedreptatita
    e un mitocan cu studii superioare, din pacate; dar cred ca-mi dau seama si studiile cum le-a definitivat…
    are obsesia de a urmari angajatii, cred ca ar fi capabil sa pun acamere video si la toaleta…ca nu cumva sa-i scape o barfa…
    in fine…bine ca am scapat de el si sper sa isi gaseasca “nasul” o data pentru totdeauna…
    imi vine sa vomit cand ma gandesc la cat e de libidinos…

  11. Nr. unic (nr. format vechi) : 8539/30/2008
    Data inregistrarii 03.02.2009
    Data ultimei modificari: 24.01.2013
    Sectie: Secţia Litigii de Muncă şi Asigurări Sociale
    Materie: Litigii de muncă
    Obiect: drepturi băneşti
    Stadiu procesual: Recurs

    Părţi
    Nume Calitate parte
    BIRNOSCHI CORINA Intimat RECLAMANT
    SC GITTANOS COMPANY SRL Recurent PARAT

    Şedinţe
    20.03.2009
    Ora estimata:
    Complet: CLM3
    Tip solutie:
    Solutia pe scurt: Respins cererea de repunere în termen. Respins ca tardiv recursul pârâtei, cu cheltuieli de judecată. Irevocabilă.
    Document:

    20.02.2009
    Ora estimata:
    Complet: CLM3
    Tip solutie:
    Solutia pe scurt: Admite cererea de amânare formulată de către pârâta-recurentă
    Document:

    Căi atac
    Nu există informaţii.

    Citare prin publicitate
    Nu există informaţii.

  12. Seria afacerilor cu dedicaţie de pe Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara nu au ocolit nici hala cargo,care a ajuns să fie administrată, desigur, de o firmă cu conexiuni portocalii, dar care nu are autorizările legale necesare. În decembrie anul trecut, toate firmele de curierat şi marfă care operează în hala cargo au fost convocate la o şedinţă în care au aflat, printre altele, că se va schimba firma care administrează hala cargo. S-a promis că doritorii vor fi anunţaţi de data când se va organiza licitaţia. Pentru a pune presiune pe fosta firmă care administra hala cargo căreia urma să-i expire contractul, administraţia aeroportului condusă de pedelistul Cornel Sămărtineanu, partenerul de afaceri al deputatului PD-L Alin Popoviciu şi al fiicei preşedintelului Consiliului Judeţean Timiş, portocaliul Constantin Ostaficiuc, a cerut o chirie de zece ori mai mare. Nelu Dică, “Nini” după cum se prezintă la telefon, susţine că “operaţiunile de handling sunt realizate de o altă firmă autorizată WMT. Avem aviz de la Direcţia de Securitate Aeroportuară din minister. Nu este adevărat că au crescut preţurile. Într-adevăr, iniţial, au fost nişte creşteri, dar acum sunt aceleaşi preţuri. Nu au crescut nici măcar cu un cent. Întrebat cum de a ştiut să-şi înfiinţeze firma fix înainte de licitaţie, Dică a susţinut că “eu am legături mai vechi cu aeroportul pentru că am lucrat în această zonă. Din câte ştiu eu au mai fost şi alţii la licitaţie, dar nu ştiu cine”. Minciuna cu avizarea de către Ministerul Transporturilor a fost demontată chia de Ioan Arba, directorul Direcţiei Securitate şi Infrastructură Transporturi Aeriene din Ministerul Transporturilor care a declarat pentru PRESSALERT.ro că “nu există nici un aviz de securitate emis de către noi pentru Air Cargo Logistic ca agent abilitat cargo. La Timişoara sunt doar două firme care au acest aviz”.

  13. uitati-va cine conduc institutii ca Politia Judetului Timis, Directia Vamala, Oficiul pentru jocuri de noroc, finantele publice, directia pentru drumuri si poduri, aeroportul si alte institutii si ve-ti vedea ca la carma lor sunt cei mai mari infractori, de la toate categoriile. Si atunci cum vreti sa mearga ceva? in zona de vest numic nu se intampla pentru ca toate sunt in regula!.
    Politisti la masa cu infractori
    procurori la masa cu vamesi corupti
    politisti ziua si noapte interlopi
    procurori aserviti politic sau slab pregatiti
    judecatori spagari si plictisiti
    politisti slab pregatiti
    si altele iar rezultatul se vede TOTUL E BINE SI DEFILAM CU ACEEASI OAMENI DE doi lei

  14. Deputatul Gheorghe Coman a fost condamnat definitiv, astăzi, de instanţa supremă, la un an de închisoare cu executare, în dosarul în care a fost acuzat că a primit bani şi o sticlă de whisky în schimbul menţinerii în funcţie a unui şef din DSVSA Buzău, scrie Mediafax. Completul de cinci judecător a respins atât apelul formulat de procurorii DNA, cât şi pe cel al lui Gheorghe Coman şi a decis astfel menţinerea pedepsei de un an de închisoare cu executare, stabilită de prima instanţă.

  15. Ma intreb in cazul deputatului PDL-Samartinean Cornel Mircea-care ar fi pedeapsa corecta,pentru spionaj,abuz in serviciu,fraude la greu,toate dovedite,dar care inca nu sunt pronuntate de JUSTITIE!De ce oare?

  16. Prin documentele semnate de pedelistul Cornel Sămărtinean, ajuns director de aeroport după ce a condus o fabrică de ciorapi, au fost lansate două cereri de ofertă – una pentru managementul faunei din perimetrul aeroportuar pe o perioadă de un an cu o valoare estimată de 530.000 lei şi o alta pentru achiziţionarea de echipamente pentru combaterea prezenţei păsărilor cu o valoare estimată de 170.000 lei. Contractul pentru prinderea maidanezilor şi alungarea păsărilor are o valabilitate de un an, urmând ca finaţarea să se facă din surse proprii. Conform caietului de sarcini, câştigătorii licitaţiei vor trebui, pentru maxim 10.000 euro pe lună, să facă inspecţii/patrulări periodice obligatorii şi acţiuni de intervenţie cu mijloace specifice pentru îndepărtarea păsărilor sau animalelor, capturarea câinilor fără stăpân care umblă în perimetrul aeroportului sau pânde la punct fix în zonele cu risc crescut de prezenţă a păsărilor. Câştigătorii licitaţiei nu trebuie să-şi facă probleme pentru echipamente deoarece conducerea de la “Traian Vuia” cumpără altele noi. Pe listă se află trei dispozitive electronice, dotate cu panouri solare, de îndepărtare a păsărilor dăunătoare care generează sunete de atac ale păsărilor de pradă cât şi sunete de stres şi alarmă proprii fiecărei specii vizate. Printre cerinţe se numără ca echipamentele cu 20 de difuzoare să aibă cinci microcipuri incluse capabile să stocheaze până la opt sunete diferite adaptate nevoilor utilizatorului sau să deţină patru moduri de setare a emiterii sunetelor la intervale diverse de timp. De asemenea, conducerea AIT vrea să cumpere un alt dispozitiv de îndepărtare a păsărilor care să fie montat pe maşină, dar şi două capcane mobile pentru prinderea animalelor mari. Unul dintre potenţialii licitatori a cerut explicaţii legate de aceste capcane – ” vă rugăm să precizaţi dacă pentru capcanele mobile de la pc. 3 din Caietul de sarcini sunt acceptate dimensiunile minime de 300x250x800 mm în loc de 318x267x813 mm, care indică în mod evident un anumit produs, iar diferenţele fiind complet neimportante faţă de gabaritul general şi dimensiunea animalelor sau păsărilor dăunătoare”.

    Contactaţi de PRESSALERT.ro, reprezentanţii Aeroportului Internaţional “Traian Vuia” Timişoara au refuzat să explice care sunt motivele care au stat la baza acestor achiziţii, în condiţiile în care instituţia are astfel de echipamente, şi cum s-a ajuns la aceste sume extrem de mari.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.