Ideile inovatoare ale tinerilor din Timiș vor primi șansa de a se...

Ideile inovatoare ale tinerilor din Timiș vor primi șansa de a se transforma în afaceri de succes. Cum puteți participa

0
DISTRIBUIȚI

confe1

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș(CCIA) le pune la dispoziție tinerilor inovatori din domeniul agro-alimentar servicii care să îi ajute pe aceștia să se dezvolte și să realizeze parteneriate cu alte firme care să le pună în valoare ideile. CCIA desfășoară acest proiect ca organizație gazdă a unei platforme tehnologice, No-Ble Ideas, și a unui Centru Local, care au fost create în cadrul proiectul „Young InNOvators Network for SustainaBLE Ideas in the Agro-Food Sector” (Rețeaua tinerilor inovatori pentru idei sustenabile în sectorul agro-alimentar), finanțat de Uniunea Europeană prin Programul de Cooperare Transfrontalieră Sud-Estul Europei.

„Prin acest proiect avem ocazia să arătăm rezultatele tinerilor inovatori. Scopul este promovarea tinerilor inovatori din domeniul agro-alimentar. Ideile acestora au fost prezentate în luna martie a acestui an, în Bulgaria, iar din 147 de idei au fost selectate 14 și finanțate de Uniunea Europeană și de către alți investitori. Din România s-au depus 25 de idei și a fost selectată una care face parte din domeniul farmaceutic. În fiecare țară parteneră la proiect există centre locale unde tinerii pot primi consultanță, iar ei își pot desfășura activitatea aici”, a explicat Florica Chiriță, directorul CCIAT.

confe3

Grupul țintă vizat este reprezentat de universități, centre de cercetare, instituții de înaltă educație, agenții locale sau regionale focusate pe tehnologii și inovare, de cei care activează în sectorul privat, într-un cuvânt – individul.


Cele mai bune idei vor putea deveni realitate prin aplicare unor proiecte pilot, finanțate prin intermediul investitorilor. „Biroul funcționează din noiembrie 2013 și platforma din aprilie 2012. Tinerii au venit cu multe idei creative pe acest domeniu. Îngrășământ pentru terenul agricol fără aditivi anorganici, cozonac bio, sucuri bio ca produse românești, cu perioadă de valabilitate de două zile. Noi facem cunoscută ideea la nivel național și internațional și scopul e să găsim fie investitori, fie finațare din partea Uniunii Europene. De la idee trecem la fapte”, a explicat Flaviana Lobonț, asistent de comunicare în proiect.

Tinerii care vin cu idei originale vor fi susținuți, li se caută un investitor, iar firma interesată de ideea respectivă poate să propună o colaborare. Centrul face parte dintr-o reţea a tinerilor inovatori a cărei funcţionare este asigurată printr-un sistem de birouri interconectate din şapte ţări europene: Italia, Bulgaria, Slovenia, Ungaria, Serbia, Albania și România.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.