Marilen Pirtea, rectorul UVT, la PRESSALERT LIVE: “În primii ani de școală,...

Marilen Pirtea, rectorul UVT, la PRESSALERT LIVE: “În primii ani de școală, copiii sunt ÎNDOCTRINAȚI cu o serie de informații”. De ce își dorește studenți buni, nu mulți VIDEO

0
DISTRIBUIȚI

marilen pirtea2Rectorul Universității de Vest din Timișoara, Marilen Pirtea, a vorbit, în această seară, în cadrul emisiunii PRESSALERT LIVE, despre problemele cu care se confruntă instituția pe care o conduce, și nu numai. După ce reprezentanții OSUT au atras atenția că “bobocii” vor plăti, în acest an universitar, taxe de școlarizare mai mari cu 20 %, Marilen Pirtea a ținut să precizeze faptul că, în acest moment, “bobocii plătesc acele taxe pe care le-au plătit acum doi-trei ani, pentru că Universitatea de Vest, în urmă cu câțiva ani, a redus sistemul de taxe, de la 3.000 la 2.500 la licență, spre exemplu, iar anul acesta a revenit la vechea taxă de școlarizare, care și așa este sub media națională”.

Rectorul Universității de Vest a adăugat că majorarea taxelor de școlarizare nu are nicio legătură cu subfinanțarea educației, dar a recunoscut, din nou, că finanțarea per student este mică. “Dacă discutăm despre un cost al finanțării per student, la licență avem un cost de 4.000 – 4.500 de lei per student. Având în vedere că finanțarea de la minister este undeva la 2.300 de lei și taxa de școlarizare este de 3.000, ne aflăm sub finanțarea unui cost per student.


Orice student în plus accentuează deficitul unui universități, de aceea nu ne dorim mulți studenți, ci pe cei mai buni”, a explicat rectorul UVT.

Marilen Pirtea a atras atenția, din nou, că România nu duce lipsă de studenți, însă problema este că în țara noastră nu există școli postliceale, astfel că universitățile sunt nevoile să asimileze absolvenții de liceu care promovează examenul de Bacalaureat. Tocmai de aceea, șeful UVT consideră că “numărul studenților din România este suficient de mare, numărul locurilor finanțate de la bugetul de stat este destul de mare”.

Marilen Pirtea a vorbit și despre cunoștințele pe care le acumulează elevii din clasa I și până în clasa a XII-a. “Eu nu cred că în România, dacă luăm cuantumul cunoștințelor din clasa I până în clasa a XII-a pe care un elev le acumulează este inferior unei țări din Europa de Vest. Problema este dozajul, care este unul extrem de păgubos pentru ceea ce înseamnă educația din România. În primii ani de școală, copiii noștri sunt dopați, îndoctrinați cu o serie de informații, nu mai au timp să facă nimic, se dezvoltă doar memoria și asimilarea de informații extrem de dificile. Apoi, ajungem la un nivel de liceu, când începem să relaxăm pedala de accelerație. Și după o perioadă de liceu visătoare, cu cadre didactice suplinitoare, mai puțin motivate, apare un examen de Bacalaureat șocant, care îi trezește la realitate pe absolvenții de liceu și urmează facultatea. Dacă în primii ani, ne-am orienta spre dezvoltarea unor talente, apoi aducem cunoștințe în perioada de liceu, am avea mult mai multe de câștigat”, a conchis Marilen Pirtea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.