“Semmeringul bănățean”, cel mai vechi traseu de cale ferată montană din România,...

“Semmeringul bănățean”, cel mai vechi traseu de cale ferată montană din România, va fi salvat de la închidere. Cum vrea Primăria Anina să facă acest lucru FOTO

0
DISTRIBUIȚI

calea ferata oravita-anina

Linia Oravița – Anina, cea mai veche cale ferată montană din România, ce oferă călătorilor unele dintre cele mai spectaculoase peisaje din Munții Aninei, va putea fi salvată de la închidere. Reprezentanții Primăriei Anina au declarat pentru radioresita.ro că încearcă să o salveze prin utilizarea căii ferate pentru transportul a o sută de mii de tone de cărbune, care a fost descoperit de curând în oraș.

Exploatarea va începe, cel mai probabil, în luna noiembrie, iar calea ferată Oravița – Anina ar urma să fie utilizată pentru transportul cărbunelui cel puțin doi ani. “Odată cu începerea exploatării de cărbune la Anina, această linie va reveni la viață pentru că transportul se va efectua pe calea ferată. Sperăm ca exploatarea cărbunelui să poată să înceapă din luna noiembrie, depinde de aprobările care urmează să mai fie obținute pentru a putea da drumul la exploatare”, a declarat pentru radioresita.ro Marian Meșinschi, purtătorul de cuvânt al Primăriei Anina.

Vă reamintim că CFR a încercat de mai multe ori să scape de calea ferată Oravița – Anina, pe care a dorit să o închirieze, dar, de fiecare dată, nu a fost găsită nicio companie privată interesată de ea. Cea mai veche cale ferată montană de pe teritoriul actual al României a împlinit, anul trecut, 150 de ani. Traseul este unul de-a dreptul spectaculos, linia ferată trece prin 14 tuneluri și zece viaducte, unele dintre tunele fiind și cele mai vechi folosite în Europa. Cei 34 de kilometri ai celei mai spectaculoase căi ferate din România pot fi parcurși în aproximativ două ore, și asta datorită traseului dificil.


Traseul este supranumit și “Semeringul Bănățean” datorită asemănării cu calea ferată “Semering” din Austria.

În acest moment, pe linia Oravița – Anina circulă un singur tren format dintr-o locomotivă diesel electrică, construită special pentru această cale ferată, și două vagoane necompartimentate, cu bănci de lemn, construite în anul 1930.

Foto: Oravita-Anina.eu

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.