Pasajul Michelangelo, la mâna Sfântului Ilie. Dacă vremea ţine cu constructorii într-o...

Pasajul Michelangelo, la mâna Sfântului Ilie. Dacă vremea ţine cu constructorii într-o lună circulăm şi prin pasaj

0
DISTRIBUIȚI

Michelangelo mai 2015 1

Cel mai important proiect de infrastructură realizat în ultimii 25 de ani în Timişoara este pe ultima sută de metri. Condiţiile meteorologice, în special, dar şi procedurile prevăzute de proiectele europene au dus la prelungirea termenului de finalizare.

„Decalajele de până acum au fost motivate exclusiv de condiţiile meteorologice. Calendarul de lucrări prevăzut în proiect în 2009 era imposibil de corelat cu prognoza meteo din 2014 ! Toamna şi iarna trecută şi chiar în această primăvară, până recent, am avut parte de vreme capricioasă : când erau prevăzute lucrări de execuţie în proiect, temperaturile erau cu minus şi aveam precipitaţii, iar când au fost programate întreruperi, era soare şi mult mai cald decât normal. În genul acesta de lucrări şi la un proiect de o asemenea anvergură, astfel de situaţii apar întotdeauna.


Plus că este un proiect cu finanţare europeană şi orice întârziere, modificare sau completare se realizează cu acordul acordul forurilor competente. Totul se face pe un calendar aprobat şi asumat, cu rapoarte speciale şi cu documente la zi”, spune Horaţiu Rada, managerul general al Cons Electrificarea Instal, unul dintre constructori.

Lucrările sunt în plină desfăşurare. Au fost adaptate câteva soluţii noi care ar urma să prevină şi să combată posibilele infiltraţii datorate pânzei freatice şi vecinătăţii Canalului Bega.

„Ceea ce a fost proiectat acum 6 ani, astăzi comportă modificări în sensul că au apărut materiale moderne, soluţii tehnice mai avansate şi a fost normal să dorim să lucrăm cu ele. Am urmat o procedură care presupune documentaţii, avize, aprobări, conform normelor europene. Am beneficiat de sprijinul total al autorităţilor de la primărie şi de la instituţiile cu competenţe în proiect şi deja ne apropiem de faza terminală. Singurul care mai poate interveni este Sfântul Ilie. Dacă nu dă ploaie avem şanse ca în maximum o lună să asistăm la tăierea panglicii.”

Subpasajul Michelangelo este construit 98% din fonduri europene şi leagă bulevardul Vasile Pârvan de strada Corneliu Coposu. Lungimea este de 583 de metri din care 111 metri zonă de subtraversare. Lucrările au început în martie 2013 şi, în prima etapă, traficul peste pod a fost deschis parţial în decembrie 2014.