Acuzații GRAVE ale societății civile la adresa primarului din Arad, Gheorghe Falcă....

Acuzații GRAVE ale societății civile la adresa primarului din Arad, Gheorghe Falcă. Cum a „măsluit” o dezbatere publică importantă FOTO

2
DISTRIBUIȚI

inaugrare pasarela

Primarul Aradului, Gheorghe Falcă, are proiecte extrem de ambițioase pentru cel puțin zece ani de acum înainte, chiar dacă unele dintre ele sunt cel puțin bizare și îi nemulțumesc pe foarte mulți arădeni.  Zilele trecute, Falcă a organizat o “consultare publică” având drept temă construirea unor noi poduri și pasarele peste Mureș, în vederea dezvoltării urbanistice a Aradului. Expozeele arhitectului-șef, directorului executiv al direcției tehnice și primarului au avut menirea de a-i convinge pe arădeni că e absolut necesară construirea a două poduri noi. Unul dintre acestea ar urma să lege cartierele Pârneava și Aradul Nou la capătul străzii Andrei Șaguna iar cel de-al doilea – un proiect mai vechi al lui Falcă, abandonat o vreme – vizează amplasarea unui alt pod lângă cel aflat pe drumul Timișoarei. Edilii au mai propus și construirea a trei sau patru pasarele pietonale care ar urma să lege orașul de Cetate, preconizată a fi un centru turistic al orașului într-un viitor abscons, ba au în vedere și amenajarea a două ecluze pe cursul râului.

anunt dezbatere

O dezbatere publică transformată în monolog

Organizația civică “Mișcarea arădeană” s-a arătat foarte nemulțumită că “dezbaterea pe tema podurilor Aradului, anunțată pe data de 25 iunie 2015, a fost devansată pe data de 24 iunie. Presa a fost înștiințată despre această modificare cu doar o zi înainte, în după-amiaza zilei de 23 iunie. De altfel, pe site-ul primăriei apare tardiv un anunț ante-datat 22 iunie”. Președintele  asociației, Claudiu Cristea, se întreabă cum e posibil ca o dezbatere de asemenea însemnătate să fie anunțată la o dată iar apoi data să fie modificată cu o zi înainte. “Chiar dacă nu ar fi existat anunțul inițial, cum e posibilă convocarea unei dezbateri publice cu doar o zi sau două înainte ca ea să aibă loc?” a adăugat el. Claudiu Cristea e nemulțumit mai ales de faptul că “sunt 11 ani de când subiectele importante ale administrației nu se mai dezbat în mod real. Sunt 11 ani de monolog în care edilul șef apare singur la televiziuni, neacceptând interlocutori cu păreri diferite. Sunt 11 ani de dezbateri publice măsluite, în care se aude o singură voce, eventual acompaniată de corul yesmenilor din clientela de partid. Această dezbatere nu are nici o valoare, nici juridică, nici civică, întrucât cu premeditare a eliminat de la dezbatere părerile opuse sau complementare”.

malul muresului

“Nu se respectă planurile urbanistice”

Claudiu Cristea a declarat pentru Pressalert.Ro că “în Arad nu se mai construiește după planurile urbanistice ci după ceea ce spune cabinetul nr.


1 din primărie și, din păcate, atitudinea ordinului arhitecților din oraș nu e suficient de fermă”. El a precizat că, fără doar și poate, Aradul are nevoie de mai multe poduri dar există niște priorități stabilite de specialiști în planurile urbanistice. “Construirea unui pod în capătul străzii Andrei Șaguna era preconizată încă înainte de Marea Unire, de aceea strada a fost construită atât de lată. Planul urbanistic general expirat dar prelungit în 2011, care este în vigoare, prevede tot aici un pod. Acest deziderat este însă pus în pericol de autorizațiile de construire care se dau pe celălalt mal, din Aradul Nou, fără respectarea acestui PUG. Un alt pod era prevăzut a se construi în capătul străzii Pădurii, pentru a rezolva problema unei centuri reale a orașului, dar pe locul respectiv a fost construit podul autostrăzii Arad Timișoara, așa cum a fost gândit de primarul Falcă, ministrul – pe atunci Radu Berceanu și fostul președinte al CJT, Constantin Ostaficiuc, așa încât acest proiect a căzut. Pe calea Timișoarei, în dreptul podului Traian, circulația este gâtuită tot din cauza administrației Falcă, prin amplasarea nepotrivită a unei stații de tramvai, care blochează circulația. În acea zonă circulația trebuie descongestionată, nu aglomerată, pentru că nici străzile care au legătură cu podul nu permit acest lucru. Mai mult, podul Traian este un monument istoric și nu poți lipi de el un pod nou. Nu există nicăieri în lume un pod dublat de altul și nu există nici o soluție tehnică potrivită. Acest proiect a mai fost în discuție, împreună cu asociația <<Pro Urbe>> am reușit să l blocăm dar acum văd că a fost reluat. În ce privește pasarelele care ar urma să lege orașul de cetate, întâi ar trebui să existe un plan urbanistic pentru amenajarea acesteia, preferabil în urma unui concurs internațional de idei, și abia apoi să se stabilească locurile prin care se va face legătura cu orașul” a adăugat Claudiu Cristea .

.

pasarela

O pasarelă urâtă, “cum nu există prea multe în România și în Europa”

Tot în ziua dezbaterii edilii au inaugurat pasarela de 2,3 milioane de euro care leagă malul Mureșului din dreptul parcului “Eminescu” de ștrand, și nu prea este pe placul arădenilor. Primarul a lăudat-o, apreciind că “nu există prea multe astfel de lucrări în România și în Europa”, și dacă te uiți la colosul de grinzi metalice și cabluri de oțel așezat pe piloni de beton, în totală dizarmonie cu panorama oferită de Mureș în acel loc, înclini să-i dai dreptate. Soluția tehnică este și ea departe de a fi cea mai fericită. Podul este mai înalt decât faleza, astfel încât aceasta a fost denivelată prin construirea unei rampe, pentru a facilita accesul pe pod. O altă nepotrivire care agresează privirea este faptul că pasarela a fost construită la câțiva metri distanță de scările principale care coboară spre parc iar rampa înălțată pe faleză a făcut impracticabile alte două rânduri de scări, mai înguste, care leagă parcul de faleză.

rampa pasarela

Primăria susține că “panta lină”, în loc de trepte, este conformă cu proiectul, președintele asociației “Mișcarea arădeană”, fost consilier municipal, confirmă că pasarela a fost construită fără a se respecta soluția aprobată de consiliul local. “Ea trebuia construită pe axul aleii din parc, în dreptul scărilor, și cu un metru mai jos. Modificările au apărut pentru că primarul dorea să desființeze parcul pentru a face o parcare”. Deocamdată, parcul a fost salvat în urma intervenției ferme a societății civile dar Gheorghe Falcă a avertizat că, în ciuda opoziției arădenilor, nu e dispus să renunțe la acest proiect.

Foto – aradon.ro

 

 

 

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.