Cum a manipulat Nicolae Robu opinia publică în cazul Mercedes-ului primit de...

Cum a manipulat Nicolae Robu opinia publică în cazul Mercedes-ului primit de la Retim. De ce nu putea primăria să cumpere limuzina

2
DISTRIBUIȚI

nicolae robu la ipj 01_resize

Primarul Timișoarei, Nicolae Robu, a indus opiniei publice ideea că Mercedes-ul primit de la Retim și pe care-l utilizează, deși nu a primit aprobare de la adevăratul destinatar+ consiliul local, reprezintă un mod de a face economii la bugetul local. Vineri, edilul a susținut că ” problema este că circul, că folosesc ca maşină de serviciu o maşină a Retim, la care consiliul local e acţionar. Asta e marea mea vină că nu am cumpărat o maşină din bugetul local, ci folosesc o maşină de la Retim. Mari probleme. Maşina de la Ciuhandu avea opt ani până când a fost prinsă într-un accident, în care a fost afectată grav. Aveam dreptul să cumpăr o maşină de serviciu pe primărie. Nu am făcut-o. Maşina aparţine Retim, care e problema?”. La începutul anului, Robu afirma „cacă voi avea posibilitatea fără să cheltuiesc bani de la bugetul local, voi folosi altă mașină, de ce nu.


Nu ar fi fost nicio extravaganța nici dacă aș fi cumpărat o mașină, până la urmă”.

Cum Consiliul Local Timişoara este acţionar cu 50% la Retim, practic jumătate din banii pentru limuzina de lux sunt tot fonduri ale municipalităţii. Ce evită Nicolae Robu să recunoască este faptul că legea interzice Primăriei Timişoara o maşină de lux,  aşa cum a dorit primarul. Atunci când a primit maşina a afirmat că nu este o minune că primarul unui oraş ca Timişoara să aibă un Mercedes de serviciu. Acesta a adăugat că nu ar fi fost o problemă nici dacă respectiva maşină ar fi fost cumpărată din bani de la bugetul local. Nimic mai fals, pentru că ordonanţa de urgenţă a guvernului nr.68 din 2012 a stabilit că „se interzice autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, să achiziţioneze autoturisme, aşa cum sunt definite la art.3 pct. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu capacitate cilindrică mai mare de 1.600 cm3 şi al căror preţ nu poate depăşi contravaloarea în lei a sumei de 18.000 euro inclusiv TVA”.

Preţul Mercedes-ului cumpărat de Retim depăşeşte cu mult această sumă şi are capacitatea cilindrică peste limita prevăzută în ordonanţa de urgenţă. Dacă s-ar fi cumpărat o maşină din fondurile Primăriei Timişoara, aceasta ar fi putut să fie cel mult o Skoda, aşa cum a fost vehiculul achiziţionat pentru Retim atunci când în adunarea generală s-a decis să se cumpere două maşini pentru cei doi acţionati ai societăţii.

 

2 COMENTARII

  1. Minciuni ordinare! Reprezentanta i-a dat o alta masina mizerabilului, lucru verificabil usor! NU a fost aceeasi masina VW-ul pe care l-a inlocuit primarul nostru cu Mertanu’! E o MINCIUNA

  2. Actionarii Retim (CLT+privat) pot sa primeasca dividende de la Retim, dupa ce A.G.A. hotaraste ca profitul net se distribuie actionarilor sub forma de dividende, impozitandu-se cu 16%

    Orice alta forma de ocolire a impozitului pe profit si a celui pe dividende, mai devreme sau mai tarziu, o sa fie reconsiderata de ANAF ca nefiind cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri, astfel incat toate cheltuielile cu leasingul, asigurare, intretinere, etc, o sa fie recuperate cu penalizari si dobanzi.

    In viata reala nici macar administratorii unei societati nu isi pot amortiza integral o astfel de masina deoarece amortizarea depaseste 1500 de lei / luna, iar ei nu fac parte din posturile exceptate (agenti de vanzari, achizitii, paza etc).

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.