Cursele aeriene Timișoara – Viena, inexistente pe motiv că nu sunt profitabile....

Cursele aeriene Timișoara – Viena, inexistente pe motiv că nu sunt profitabile. Ce spune directorul Aeroportului Internațional „Traian Vuia” despre procesele cu Carpatair

3
DISTRIBUIȚI

dan idolu (1)

Invitat în această seară la emisiunea PRESSALERT LIVE, directorul Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara, Dan Idolu, a oferit mai multe detalii interesante legate de activitatea instituţiei pe care o conduce.

Una din temele abordate a fost lipsa unui operator care să aibă curse pe ruta Timişoara – Viena. Idolu a explicat absența zborurilor pe acest traseu spunând că „în orice economie piaţa dictează. Cererea stimulează oferta. Companiile, în primul rând, apoi aeroportul oferă o infrastructură. Eu pot să vă spun cu certitudine şi recunoscut în lumea aviaţiei că aeroportul din Timişoara, pe partea de aviaţie, este numărul 1 în România. (…) Este la ora actuală peste Aeroportul Otopeni. Din punct de vedere al condiţiilor tehnice, infrastructură, şi ajungem chiar la condiţiile meteo şi de relief aeroportul din Timişoara are o situaţie privilegiată. (…) Curse spre Viena nu mai sunt pentru că nu există piaţă, pentru că din 1992 până în 2012 a operat Austrian Airlines pe această relaţie şi care în 2012 ne-au trimis o adresă în condiţiile în care fac o paranteză companiile la acest nivel iau deciziile cu cel puţin şase luni, dacă nu cu 12 luni înainte.


(…) Atunci, conducerea companiei austriece anunța încetarea zborurilor din raţiuni operaţionale interne şi spunea că apreciază foarte mult colaborarea de-a lungul timpului cu Aeroportul Timişoara”.

Practic, managerul AIT a spus că nu depinde de aeroport spre ce destinaţii operează curse, explicând că operatorii de curse aeriene decid ce trasee sunt profitabile. Mai mult, Idolu a susţinut că din 2012 au fost contactate mai multe companii low-cost care au declinat oferta Aeroportului Timişoara pe motiv că Viena nu este o rută profitabilă.

Legat de plecarea Carpatair, Idolu a explicat şi că 80% din pasagerii companiei erau în tranzit prin Timişoara. „Acum pot să spun că avem 16 destinaţii, din care una internă, Bucureşti şi suntem legaţi aşa cum cere piaţa, nu cum vrem noi”, a explicat invitatul.

Idolu a vorbit şi despre procesele aeroportului cu Carpatair. „La un moment dat erau în jur de 30, pe diverse speţe. Cele mai multe s-au început la plângerile Carpatair, ulterior, din 2012, am început şi noi. Cert este, peste toate cele, că suntem înscrişi la masa credală, deci există datorii certe ale Carpatair către aeroport, de până la trei milioane de euro. Astea sunt certe, recunoscute de instanţă, recunoscute de Carpatair, ei sunt datornicii şi noi suntem păgubaşii ca să spunem aşa în ghilimele”, a spus directorul.

În privința proceselor în care compania cerea despăgubiri, Idolu a comentat că aeroportul a cerut monitorizarea din partea Consiliului Concurenţei. „Majoritatea proceselor de până acum sunt căştigate de aeroport, am pierdut un singur proces, mai este o cale excepţională de atac, dar restul de 20 de procese…”, a conchis invitatul.

3 COMENTARII

  1. Cum sa fie domle profitabile cu asa preturi nesimtite?Cand un bilet dus Wiena -Timisoara costa si 140 euro,iar din Austria sau Germania in orice directie din Europa ,in general pretul biletului este 40-60 euro?

  2. Daca ne-am lua dupa opinia d-lui de mai sus, multe treburi necesare si benefice oamenilor ar trebui desfiintate.
    Concluzie: o deplasare de la Timisoara la Viena cu avionul este mai costisitoare si mai mult timp pierdut, decat daca mergi cu masina. Oare d-le director, se numeste aceasta eficienta pentru cei ce vor sa se deplaseze la Viena?

  3. Il salut pe dl. dir. Idolu.
    Legat de inexistenta cursei Timisoara-Viena, spune Tarom din motive de ineficienta (?!), mie se pare hilara motivatia. Adica Tarom are de pe Cluj (oras comparabil ca forta economica cu Tm) 5 curse pe saptamina (Lu-Vi). De pe Iasi (oras cu mult sub Tm ca si dezvoltare economica) are tot 5 curse pe saptamina (Lu, Me-Vi, Du), iar de pe Timisoara o cursa similara ar fi neeconomica, asa incit nu zboara DELOC ?! Sa nu mai spun ca de pe Cluj cursa e in code-sharing cu cine credeti, chiar cu Austrian Airlines ! Cu parere de rau d-le dir. Idolu (ca ne cunoastem si personal), dar motivatia Tarom nu sta in picioare. Sau cursele mentionate merg in pierdere ? N-as crede…

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.