Un nou pas spre transportul în comun pe Bega. Ce hotărâre vor...

Un nou pas spre transportul în comun pe Bega. Ce hotărâre vor adopta aleşii locali la viitorul plen al CLT

0
DISTRIBUIȚI

begabulevard (37) [1024x768]

Este oficial, valorificarea canalului Bega în scop turistic va începe în curând. Dacă momentan Primăria Timişoara este în plin proces de achiziţionare a nu mai puţin de şapte vaporetto care vor fi folosite pentru transportul în comun pe Bega, un alt pas important va fi făcut săptămâna viitoare în plenul Consiliului Local Timişoara, unde aleşii vor vota un proiect care va aproba înfiinţarea administraţiei portuare de cale navigabilă interioară pentru Canalul Bega.

“Pentru valorificarea potenţialului cadrului natural, atât din punct de vedere turistic, (amenajare peisagistică, zone pentru agrement), cât şi din punct de vedere economic (deschiderea navigaţiei pe Bega, transport public) municipalitatea Timişoara dezvoltă proiectul „Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor canalului Bega”. Proiectul este în implementare, derulându-se în cadrul POR, Axa prioritară 1 şi are ca obiective: reabilitarea căilor de comunicaţie pietonale, realizarea pistelor şi staţiilor de biciclete, amenajarea peisagistică a malurilor, mobilarea urbană. Totodată se vor construi rampe de acces şi staţii pentru reluarea transportului pe apă.


Cod FO53-01, Ver.1 Pentru înfiintarea administratiei portului Timişoara se va utiliza infrastructura de transport naval constituită din acvatoriul Canalului Bega de la Uzina Hidroelectrica Timişoara până la limita unităţii administrativ teritoriale a Municipiului Timişoara (Podul Modoş), având ca proprietar Primăria Municipiului Timişoara conform CF nr. 418336, nr. topo 5629 şi Municipiul Timişoara conform CF nr. 416892, nr. top. 9509. În momentul de faţă nu există o autoritate desemnată de către Ministerul Transporturilor cu atributii concrete care să administreze infrastructura portului Timişoara, infrastructură constitutită din terenuri, acvatorii, constructii hidrotehnice destinate navigaţiei şi acostării navelor, platforme si drumuri tehnologice aferente portului Timişoara de la Uzina Hidroelectrica Timişoara până la limita unităţii administrativ teritoriale a Municipiului Timişoara (Podul Modoş).

În conformitate cu prevederile art. 22 din OG nr. 22/1999 administraţiile portuare pot fi instituţii publice, regii autonome, companii naţionale sau societăţi comerciale, aflate în subordinea sau sub autoritatea ministerului sau, după caz, a autorităţilor administraţiei publice locale”, scrie în referatul proiectului. Gestionarea celor şapte vaporetto va cădea în sarcina RATT, care în acest sens va înfiinţa un department special. Deşi proiectul de reabilitare a malurilor Begăi are ca termen de finalizare 31 decembrie 2015, este posibil ca achiziţionarea de vaporetto să dureze mai mult, această componentă fiind suportată de la bugetul local.

„Am semnat contractul de furnizare de echipamente pentru transport pe Bega, adică pentru vaporetto. Am avut la dispoziţie 11 milioane de lei, fără TVA, pentru a achiziţiona şapte ambarcaţiuni. La licitaţie au participat două firme, SPAT YARD SRL şi UNICOMP RSL. Am avut o ofertă de 6,9 milioane de lei, şi cealaltă ofertă de 8,5 milioane de lei. Evident că a câştigat prima ofertă şi am economisit 4,2 milioane de lei faţă de cât era plafonul iniţial când am început licitaţia. Firma SPAT YARD a semnat contractul, termenul de finalizare a furnizării celor şapte ambarcaţiuni este de şase luni de la data semnării contractului. Ambarcaţiunile costă circa un milion de lei per bucată, preţ fără TVA”, anunţa primarul Nicolae Robu la debutul lunii octombrie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.