Serviciu GRATUIT dedicat promovării joburilor entry-level din development, digital şi design, la...

Serviciu GRATUIT dedicat promovării joburilor entry-level din development, digital şi design, la Timișoara

0
DISTRIBUIȚI

two hand typing

Peste 85% dintre studenți și absolvenți susțin că ar fi dispuși să se angajeze într-un alt domeniu decât cel al specializării lor, conform unui studiu realizat de timișorenii de la Ctrl-D. Pentru a le oferi o ocazie în plus de a-și găsi un job în domeniul lor, Ctrl-D (platformă dedicată comunității digitale) lansează acum un nou serviciu gratuit: Ctrl-D Joburi. Scopul acestuia este de a stimula piaţa ofertelor de muncă dedicate celor aflați la început de drum în design, development și digital.

În pregătirea lansării noului serviciu, echipa Ctrl-D a realizat un scurt sondaj de opinie în rândul studenților și absolvenților din regiunea Banat, pentru a le cunoaște mai bine așteptările cu privire la obținerea primului job, precum și în rândul angajatorilor – cu scopul de a afla tacticile de recrutare folosite de aceștia pentru pozițiile entry-level.

Principala concluzie vine de la majoritatea studenţilor şi absolvenţilor: oferta de joburi entry-level ar trebui îmbunătăţită. Peste 70% dintre studenții și absolvenții respondenți sunt nemulțumiți de oferta actuală de muncă, pentru nivelul lor. Astfel, 36% declară ferm că își redirecționează căutările spre oferte din afara specializării, în timp ce 49% spun că ar lua opțiunea în considerare. Aceștia semnalează ca principale dificultăți în obținerea unui loc de muncă lipsa de experiență în domeniu (75%) și cerințele prea complexe ale angajatorilor (21%).

La întrebarea „Pe ce anume consideri că ar trebui să mizeze companiile în recrutarea de tineri candidați?”, cele mai multe răspunsuri au subliniat nevoia de acordare a unor internshipuri sau stagii de practică încă din timpul facultății.


Totodată, studenții și absolvenții sunt de părere că în lipsa experienței în domeniu, recrutorii ar trebui să ia în considerare la interviul de angajare determinarea candidaților de a învăța.

La sondaj au participat tineri între 18 și 25 de ani din regiunea de vest a țării.

„În ceea ce îi privește pe angajatorii respondenți, principala tactică menționată de aceștia în recrutarea tinerilor este cea a recomandărilor interne. Acesteia i se adaugă, ca tactici secundare, anunțurile pe platformele online de joburi și anunțurile în social media. La capitolul așteptări, angajatorii au declarat ca fiind cele mai importante cerințe proactivitatea candidaților, cunoștințele temeinice în domeniu și capacitatea de a lucra în echipă. Principalul motiv pentru care un student/absolvent nu obține un job entry level este lipsa de motivație și perseverență”, mai arată realizatorii studiului.

”Rolul noului serviciu Ctrl-D Joburi este acela de a centraliza și promova oportunitățile de internshipuri și posturi entry-level în rândul tinerilor, precum și acela de a oferi companiilor acces la o comunitate nișată de potențiali candidați, cu pregătire și interese în design, development sau digital”, spune Alexandra Recășan, coordonator de proiect Ctrl-D.

În cadrul serviciului Ctrl-D Joburi, companiile pot posta gratuit anunțuri de oferte de muncă entry-level și internshipuri din aceste trei domenii, iar potențialii candidați pot aplica ușor printr-un formular, fără a fi necesară crearea unui cont.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.