Acces în Piața Libertății și străzile pietonale din zona Cetate – solicitarea...

Acces în Piața Libertății și străzile pietonale din zona Cetate – solicitarea trimisă direct primarului Robu de către bicicliști. Ce compromis sunt dispuși să facă iubitorii mersului pe două roți

2
DISTRIBUIȚI

protest verde pentru biciclete18

Pe Nicolae Robu nu-l interesează nemulțumirile iubitorilor mersului pe două roți din oraș. O demonstrează ignoranța cu care primarului Timișoarei i-a tratat pe reprezentanții „Verde pentru Biciclete”, care au făcut o solicitare primăriei, dar nu au primit niciun răspuns. Astăzi, asociația a făcut o nouă solicitare, pe care a trimis-o direct pe adresa de e-mail a edilului-șef. Voluntarii din cadrul mișcării pentru pedalare vin cu o serie de cerințe legate atât de modul în care sunt vopsite pistele pentru bicicliști din oraș, dar și referitoare la interzicerea pedalării în centrul orașului.

Astfel, în solicitarea directă făcută astăzi primarului Nicolae Robu, „Verde pentru Biciclete” cere accesul în permanență al bicicliștilor în Piața Libertății și în toate străzile pietonale din zona Cetate.


Asta în condițiile în care, în prezent, accesul bicicliștilor este interzis în aceste zone, cu excepția câtorva străzi, iar inexistența unei rețele face dificil mersul pe bicicletă în zonă. De asemenea, „Verde pentru Biciclete” mai cere ca bicicliștii să aibă acces în Piața Victoriei, acesta să fie restricționat doar în perioada mai – octombrie, în intervalul orar 16.00 – 22.00.

Totodată, se dorește permiterea accesului bicicliștilor de-a lungul liniilor de tramvai în tot orașul, realizarea de reparații ale pistelor de biciclete, soluționarea realistă a situației mașinilor parcate pe piste, realizarea unor rampe de acces de-a lungul tuturor trotuarelor și semnalizarea corespunzătoare a pistelor.

„Mereu o să facem astfel de solicitări specifice. Facem aceste solicitări în baza faptului că există o comunitate puternică de bicicliști în Timișoara, bicicliști care ar trebui respectați și tratați ca niște parteneri cu drepturi egale, inclusiv în trafic. Este alegerea fiecărui cetățean al Timișoarei ce mijloc de deplasare preferă, însă majoritatea celor care folosesc în timpul zilei bicicleta o fac din necesitate, din nevoia de a se deplasa către locul de muncă. Hai să îi respectăm pe bicicliști, și ei sunt contribuabili. Un prieten îmi spunea că în Timișoara trebuie să-ți permiți să mergi cu bicicleta. Dacă Chiș Culiță (n. r. șeful Direcției Tehnice din cadrul Primăriei Timișoara) sau arhitectul primăriei ar merge cu bicicleta prin oraș, altfel ar înțelege problemele bicicliștilor”, este de părere Romina Faur, coordonatul mișcării „Verde pentru Biciclete”.

2 COMENTARII

  1. Menționăm că la finele anului 2014 Clubul Bănățean de Turism Timișoara a propus Cosiliului Local Timișoara realizarea unui „Sistem integrat de piste de biciclete”, propunere care a fost dezbătută și votată în cadrul CCPT (Cosiliul Consultativ pe Probleme de Tineret). Acest sistem care are ca și punct de plecare proiectul arhitectei Roxana Șerbanoiu presupune realizarea unei rețele de piste de biciclete interconectate și concepute astfel încât să eficientizeze deplasarea pe două roți în Timișoara și să aibă un impact cât mai mic asupra circulației autovehiculelor și a pietonilor.
    Subliniem faptul că domnul Culiță Chiș, directorul Direcției Tehnice a Primăriei Municipiului Timișoara, s-a arătat încântat de propunere și ne-a dat asigurări că vom primi un răspuns concret în maxim 6 luni și că acest sistem va fi inclus în PUG-ul (Planul Urbanistic General) la care autoritățile lucrau la acea vreme (PUG care încă nu este finalizat). Nici până în ziua de azi nu am primit un răspuns legat de viitorul „Sistem intergrat de piste de biciclete” al Timișoarei. Se pare că alte lucruri sunt mai „prioritare” pentru autoritățile locale.
    Considerăm că realizarea unui astfel de sistem ar rezolva multe dintre problemele de infrastructură pe care le întâmpină bicicliștii din Timișoara, poate chiar și cel legat de circulația bicicletelor în central istoric.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.