O nouă MODĂ în Timişoara: cu maşina la scara blocului, parcată pe...

O nouă MODĂ în Timişoara: cu maşina la scara blocului, parcată pe trotuar. Cum au uitat autoritățile de promisiuni

1
DISTRIBUIȚI
masini parcate trotuar locuri de parcare
Lipsa de locuri de parcare umple trotuarele de mașini

Lipsa de locuri de parcare în Timişoara este un subiect care se bucură de o atenţie constantă. Cu toate că cetăţenii se plâng, iar autorităţile locale cunosc deja, graţie articolelor din ziare sau a sesizărilor cetăţenilor, care sunt zonele cu deficit, soluţiile întârzie să apară.

Care sunt zonele cu cel mai mare deficit de locuri de parcare

În campania electorală din 2012, Nicolae Robu promitea că va amenaja nu mai puţin de cinci parcări supraetajate. Promisiunea însă a rămas neîndeplinită, edilul explicând că nu există spaţii. Cu toate acestea angajaţii PMT susţin că se fac analize şi verificări pentru indentificarea unor locaţii. Asta în vreme ce în mandatul fostei administraţii au fost deja identificate spaţiile care pot fi transformate în parcări, însă acestea au rămas pe o listă. Iar prolema lipsei locurilor de parcare nu îşi face simţită prezenţa numai în centrul oraşului, ci şi în cartierele unde densitatea locuitorilor este ridicată.

Cert este că în absenţa unei strategii coerente de dezvoltare şi în absenţa investiţiilor în locuri de parcare, oamenii fie sunt nevoiţi, fie aleg să încalce legea, în speranţa că poate cineva va ţine cont de problemele lor şi le va rezolva.


Dacă este comun acceptat că maşinile pot opri preţ de câteva minute chiar şi parţial pe trotuare, unde parcarea nu este permisă, locuitorii de pe strada Circumvalaţiunii parchează însă nestingheriţi pe trotuarele din faţa blocurilor. Astfel, pietonii se văd nevoiţi să împartă spaţiul nu doar cu bicicliştii, ci şi cu şoferii care uită să mai respecte legislaţia. Iar dacă trecătorii sunt uimiţi sau revoltaţi, poliţia nu observă aceste abateri. masini parcate trotuar 1 locuri de parcare

Legislație „cețoasă”

Dacă bunul simț al unor șoferi nu poate fi reglementat, nici Codul Rutier nu ajută, pentru că legalitatea parcării pe trotuar este de mulți ani una controversată. Șoferii sunt învățați că este permisă dacă se lasă spațiu de un metru lățime pentru circulația pietoni, însă judecătorul Cristian Dănileț, membru al Consiliului Suprem al Magistraturii, este de părere că legea este interpretată greșit și, de fapt, parcarea pe trotuar este ilegală dacă nu există un panou și marcaj permisiv expres pentru acest lucru.

La începutul acestui an, un proiect de lege propus de senatorul independent Valeriu Todirașcu a intrat în dezbatere publică, proiectul fiind menit să clarifice această situație. „Administratorul drumului public poate permite oprirea, staționarea sau parcarea unui vehicul pe trotuar, parțial sau total, numai cu respectarea marcajului și numai dacă rămâne liber cel puțin un culoar de minim doi metri lățime înspre marginea opusă părții carosabile destinat circulației pietonilor”, se arată în proiectul de lege care completează Ordonanța 63/2002 privind circulația pe drumurile publice. Proiectul este în lucru la comisiile permanente ale Senatului.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.