EXCLUSIV Semafoarele care sufocă Timișoara, instalate în baza unei autorizații ”nule de...

EXCLUSIV Semafoarele care sufocă Timișoara, instalate în baza unei autorizații ”nule de drept”. Vezi ce grave abuzuri ale primăriei au fost constatate

0
DISTRIBUIȚI
trafic management ilegal 1
Transformatorul de lângă ”Copacul breslelor”, una dintre lucrările ilegale aprobate de Primăria Timișoara Foto Adrian Pîclișan

Primăria Timișoara a încălcat grav legea atunci când a implementat controversatul proiect de trafic management și a umplut orașul de semafoare. Acuzația vine din partea unei instituții de control, Direcția Județeană pentru Cultură Timiș, care a constatat faptul că autorizația de construire emisă de administrația condusă de Nicolae Robu este lovită de nulitate și a solicitat oprirea de îndată a lucrărilor.

Direcția Județeană pentru Cultură Timiș, în urma autosesizării, a constatat faptul că s-au montat semafoare și puncte trafo în zone protejate sau în zone de protecție fără a exista avizul de specialitate al Ministerului Culturii. Specialiștii au identificat mai multe zone unde s-au făcut lucrări la doar câteva zeci de centimetri de clădiri monument istoric. Cel mai sfidător caz este cel de lângă clădirea ”Casa Breslelor”, peste drum de magazinul Bega unde un transformator care alimentează semafoarele din apropiere a fost pus la nici o palmă de ziduri. De asemenea, lucrări ilegale s-au efectuat și în apropierea Palatului Dejan, monument de interes național, și în zonele de protecție a mai multor ansambluri urbane. Primăria Timișoara a permis ca muncitorii firmelor care au săpat pentru subtraversări au lucrat fără supravegherea specialiștilor care ar fi trebuit să asigure descărcarea arheologică.

Cum încalcă Primăria Timișoara propriile obligații stabilite anterior

Atunci când a eliberat, în 2011, certificatul de urbanism pentru proiectul de trafic management și supraveghere video, Primăria Timișoara a precizat că avizul de la Ministerul Culturii se va solicita ”după caz”, numai că atunci când a eliberat autorizația de construire, în 2014, administrația s-a făcut că uită și a eliberat autorizația chiar dacă nu exista aprobarea de la minister pentru lucrările efectuate în zona centrului vechi din Timișoara, dar și în alte zone de protecție istorică din municipiu.


”Autorizația de construire cu nr.8/09.01.2014, conform art.24, alin.(4) din Legea 422/2001 – republicată este nulă de drept. (…) Întrucât lucrările prezentate mai sus se realizează în Zone Protejate Istoric și de Protecție Istorică, soluțiile de intervenție contravin legislației în vigoare, motiv pentru care, conform Legii 422-2001 republicată, Titlul III, Cap.1, Art.26, aliniat 14 dispunem sistarea lucrărilor până la intrarea în legalitatea transmis Direcția Județeană pentru Cultură Timiș printr-o adresă celor de la Direcția Tehnică a Primăriei Timișoara.

Reacția administrației Robu la solicitarea DJC Timiș

Contactat de PRESSALERT.ro, Sorin Predescu, directorul executiv al DJC Timiș, a confirmat faptul că s-a dispus sistarea lucrărilor, ”dar până acum nu am primit nicio reacție de la Primăria Timișoara. Lucrările erau deja realizate până să se intre în legalitate. Este o neconcordanță între ce cere Primăria Timișoara prin certificatul de urbanism și cum se face autorizarea lucrărilor de aceiași instituție. În mod normal, Inspectoratul de Stat în Construcții ar trebui să verifice dacă s-a dat în mod corect autorizația. Așteptăm punctul de vedere al Prefecturii Timiș unde am trimis documentul pe care l-am înaintat și primăriei”. Prefectul Mircea Băcală a susținut că ” într-adevăr am primit documentul legat de semaforizare și l-am trimis la juridic. Săptămâna viitoare o să am un punct de vedere”. Până la ora redactării acestui material, nu am putut obține un punct de vedere din partea administrației municipale.

Vă reamintim că proiectul de Management al Traficului are o valoare de 44 de milioane de lei, majortatea banilor venind de la Uniunea Europeană. Asta teoretic, pentru că practic, aproape jumătatea din valoarea proiectului a fost achitată de la bugetul local, fiind vorba de cheltuieli neeligibile. Nu mai puțin de 134 de intersecții din Timișoara sunt dotate cu sisteme de semnalizare luminoasă. În oraș au fost instalate și 230 de camere video și a fost creat și un centru de comandă pentru supravegherea video si managementul traficului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.