Peste 60.000 de lei pe lună, plătiți de la bugetul local pentru...

Peste 60.000 de lei pe lună, plătiți de la bugetul local pentru curățarea celor 12 toalete publice din Timișoara

1
DISTRIBUIȚI
Toaletele publice din Piața Unirii
Toaletele publice din Piața Unirii

Risipă de bani publici la Timișoara, unde 61.979,76 de lei pe lună sunt plătiți din bani publici pentru 20 de angajați care trebuie să curețe cele 12 toalete publice pe care orașul le are în grijă.

După ce consilierul local PSD Gabriela Popovici a atenţionat că suma alocată este una exorbitantă şi că în cadrul comisiei a ridicat această problemă, primarul Nicolae Robu a comentat că „nu este acelaşi scandal când banii primăriei nu se duc către societăţile sale, ci către societăţi înfiinţate peste noapte.


Atunci e linişte, se pare că e foarte mare deranj atunci când se ia ceva de pe piaţa liberă. Chiar liberal fiind vreau să vă spun că am de gând să propun ca şi întreţinerea drumurilor din municipiului Timişoara să fie făcută de către SDM, să terminăm cu contrele unor firme care nu fac lucrări de calitate”.

WC-urile publice funcţionează iarna până la ora 16.00 şi vara până la ora 23.00. Nu de puţine ori însă, acestea sunt insalubre sau chiar închise, cum este cazul toaletei din Parcul Rozelor, ale cărei uşi sunt ferecate în fiecare zi de luni sub pretextul că se face curățenie, proces care se pare că durează de dimineața până seara.

Primarul Nicolae Robu a atenționat că în mandatul său s-au făcut economii importante la închirierea de toalete ecologice, pe care le-a catalogat ca fiind „o mizerie”. Acesta pierde însă din vedere faptul că în multe zone din oraş miroase a excremente, din cauza faptului că persoanele fără adăpost nu au unde să îşi facă nevoile. Consilierul PNL Radu Dimeca a atenționat că proiecul nu prezintă situația deflacată pe fiecare lună, subliniind că în timpul verii costurile sunt mai mari. Practic, un angajat care curăță toalete câștigă salariul minim, însă restul de bani încasați pentru curățarea de toalete rămân în conturile SDM. Suma anuală se ridică la 200.000 de euro, însă niciun consilier nu știe exact cum se cheltuie acei bani. Doar patru din cele 12 toalete sunt accesibilizate pentru persoanele cu handicap locomotor.

1 COMENTARIU

  1. Care I firma către care s au sus aceste sume nesimțite din buget și care sunt asocîati și administratori Cum sau făcut decontărilor pe baza căror situații de lucrări de curățenie inventate sau lucrări nefăcute . Adică sau făcut numai hârtiile și sau scos bani din primărie . Trebuie verificat urgent firma asociații administratorii și mai departe Cum sau scos banii din firma cine ia luat k nu sau dus pe plata celor 20 de angajați cu salar minim k sa curețe toaletele.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.