Centura orașului Timișoara, în Master Planul de Transport aprobat de Guvern. Vezi...

Centura orașului Timișoara, în Master Planul de Transport aprobat de Guvern. Vezi ce șosele din vestul țării mai sunt incluse

0
DISTRIBUIȚI

autostrada10

Centura Timișoarei se găsește în Master Planul General de Transport, document-reper pentru angajamentele CNAIR de dezvoltare a infrastructurii rutiere.

Prin adoptarea sa de către Guvernul României prin HG nr. 666/2016, Master Planul General de Transport al României a devenit documentul strategic de referinţă care defineşte nevoile de finanţare simultan cu cele de dezvoltare teritorială a infrastructurii rutiere, având ca orizont de timp anul 2030.

În Master Plan se regăsec mai multe obiective de interes pentru vestul țării, cum ar fi implementarea fazei a II-a a Autostrăzii Lugoj – Deva (lot 2, 3, 4), pe lângă derularea fazei de pregătire şi de execuţie a variantei de ocolire a Timișoarei, cu termen de finalizare 2020.

„Acum, după aprobarea de către Guvern a Masterplanului General de Transport, acesta devine pentru noi lege şi, respectarea acestuia se va reflecta în implementarea tuturor proiectelor.


Lucrul cel mai important este să finalizăm proiectele începute şi, mai ales, să pregătim foarte bine proiectele viitoare. Am avut mult de lucru la obţinerea avizelor şi a autorizaţiilor, însă am reuşit să deblocăm proiecte importante. Aşa cum am mai spus, un proiect bine început este pe jumătate realizat. Ştiu că tema studiilor de fezabilitate este mult discutată dar, sunt câteva lucruri pe care trebuie neapărat să le clarificăm. Ca să fie bine făcut, un Studiu de Fezabilitate are nevoie în proporţie de 80 – 90% de studii în teren, se fac sute de foraje, cercetări arheologice. Toate acestea se fac de către oameni bine pregătiţi. Un Studiu de Fezabilitate nu se face din birou. Un Studiu de Fezabilitate cercetează şi analizează, prospectează, şi în final dă soluţii. Proiectul porneşte de la Studiul de Fezabilitate, în urma căruia rezultă fezabilitatea investiţiei”, a declarat Cătălin Homor, director general CNAIR SA.

În forma aprobată, Master Planul vizează două perioade de programare consecutive 2014 – 2020 și 2020 – 2030, principalul beneficiu fiind reprezentat de stabilirea unei strategii clare de dezvoltare a infrastructurii rutiere ca rezultat a unui proces de analiză, diagnoză şi prioritizare a proiectelor parte din rețeaua TEN-T.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.