Primarul, șoferii și semafoarele

Primarul, șoferii și semafoarele

1
DISTRIBUIȚI

vali silaghi 09

Da, e frumoasă culoarea verde la semafor, tocmai de aceea ne bucurăm când stăm în coloană și o vedem trecând de mai multe ori, până să trecem și noi. Degeaba sunt sincronizate semafoarele noului sistem de „traffic management” din Timișoara dacă tu stai pe loc când ai verde, pentru că nu ai loc să înaintezi. O să-mi spună primarul că unda verde funcționează, că uite, am trecut pe verde 12 semafoare. OK, dar ai făcut asta la o oră de vârf, dimineața când merge lumea la lucru/școală, sau după-amiaza, când revin acasă? Pentru că atunci ar trebui să se vadă efectul „semafoarelor inteligente”, nu în restul zilei.

Sigur, cauzele sunt multe, și prea puține dintre ele în cârca primarului. O zonă centrală gândită pentru un trafic din altă epocă, faptul că prea mulți români ar sta numai cu curu’-n mașină => aglomerație, șoferii care forțează galbenul la semafor și blochează apoi sensul perpendicular, șoferii care parchează aiurea și blochează (cel puțin) o bandă de circulație.

Poate te gândești că n-are ce să facă primarul cu șoferii care conduc sau parchează aiurea.


Dar are. Are la îndemâna sa instrumentele (Poliția Locală) pentru a-i educa, prin sancțiuni. Și primarul nu-și face niciun serviciu luându-i în zeflemea pe „cârcotași” cu clipuri cu „unda verde”. Nici nu vreau să știu ce se aude dintr-o mașină care face 40 de minute între Piața 700 și Badea Cârțan (pentru că s-a întâmplat, domnule primar, la ore de vârf), iar șoferul, plictisindu-se, citește pe mobil știrea cu celebra „undă verde”.

Și, dincolo de primar și polițiile din oraș, puterea mai e și în mâna statului, care ar putea înăspri sancțiunile pentru abaterile de la Codul Rutier.

Poate un sistem ca-n Elveția, unde amenzile se dau în funcție de venitul contravenientului. Dar asta ar fi mai greu de aplicat în România, unde anumite categorii de șoferi cu mașini de lux nu au oficial niciun venit.

Poate o școală de șoferi mai strictă.

Poate condiții mai bune pentru bicicliști.

Poate mai lăsăm dracu’ mașinile când știm că e oră de vârf și mai mult ne-ncurcă.

Poate încetez și eu să mă mai amăgesc.

1 COMENTARIU

  1. 1. Poace ar trebui ca instructorii auto sa fie testati dpdv profesional ma des…vezi accidentul in lant de a1. Instructor ul auto ( care conducea prima masina lovita ) spunea ca circula cu 40 km/ h pe banda a 2-a pt ca sa nu-si puna viata in pericol….baiiiiii animalule du-te la parnaie fti mti matii…. 2. Militanu sa nu mai inchida ochii la „micile neatentii” ale „elevilor ” in timpul examenului pt permis. In rest ar trbui dat in jugecata primariu pt semaforisoara…chiar preia initiativa vali.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.