Scrisoare deschisă către primarul Robu pentru transparență în monitorizarea traficului din Timișoara....

Scrisoare deschisă către primarul Robu pentru transparență în monitorizarea traficului din Timișoara. Vezi cum s-a schimbat situaţia pe străzi după 1 noiembrie

0
DISTRIBUIȚI

aglomeratie masini trafic

„Hateri”, răuvoitori, cârcotași, oameni care dezinformează – sunt doar câteva din apelativele primite de şoferii nemulţumiţi de traficul din Timişoara, din partea primarului Nicolae Robu.

Oficial, sistemul de trafic management a fost recepţionat la finele lunii octombrie, cu promisiunea că de la 1 noiembrie şoferii vor avea undă verde. Însă oraşul pare să se fi împărţit în două: pe de o parte primarul Nicolae Robu postează aproape zilnic videoclipuri în care prinde undă verde pe trasee lungi, în vreme ce o bună parte dintre şoferii din oraş se plâng că mereu prind cozi kilometrice. De partea cui este adevărul? IT-istul timișorean Tudor Baștea, cel care a realizat aplicația care monitoriează traficul, susține că între situația actuală și cea de dinainte de luna octombrie nu există nicio diferență.


Iar pentru a demonstra acest lucru, Baștea i-a adresat primarului Robu o scrisoare deschisă prin care cere transparentizarea sistemului de trafic management.

Redăm mai jos textul integral.

„Stimate domnule Nicolae Robu,

În data de 22 noiembrie 2016, ați prezentat „încă o stradă cu undă verde”, parcurgând 4.1 km în 6 minute, așadar o viteză medie de deplasare de 41 km/h. Întrucât ceilalți participanți la trafic nu sunt atât de norocoși încât să circule doar la oră 13, și doar pe o arteră a orașului, pe această pagină se poate compara traficul din întregul oraș, de la o anumită oră, cu traficul de la aceeași oră, dintr-o zi dinainte de lansarea „Undei Verzi” (1 noiembrie). Graficele traficului din Timișoara, generate folosind o sursă externă (Google Maps), nu relevă nici o îmbunătățire a traficului în oraș (per ansamblu, nu pe o stradă, la o anumită oră!). Mai mult, traversarea orașului în timpul zilei se face în continuare în minim 25 minute (fiind vorba de aproximativ 8 km, rezultă o viteză medie de deplasare de maxim 19,2 km!). Vă solicit, pe acesta cale, transparentizarea monitorizării traficului din Timișoara. Îmi este imposibil să cred că un sistem care a costat 6 mil euro nu are un modul de raportare, care să evidențieze îmbunătățirile aduse de acest sistem inteligent de semaforizare”.

Foto: Arhivă

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.