Anul promisiunilor: cum a cheltuit Primăria Timişoara ȘAPTE MILIOANE de lei, în...

Anul promisiunilor: cum a cheltuit Primăria Timişoara ȘAPTE MILIOANE de lei, în 2016, pe vaporaşe care NU pot circula legal pe Bega

0
DISTRIBUIȚI

7.000.000 de lei – atât a plătit Primăria Timişoara, din bugetul local, pentru achiziţia a şapte vaporaşe cu care ar fi trebuit să se realizeze transportul în comun pe Bega. Cumpărate ca şi contribuţie a administraţiei locale la proiectul de reabilitare a malurilor Begăi, finanţat din fonduri europene, ambarcaţiunile stau de mai bine de şase luni de zile la mal. Explicaţia? Birocraţia şi graba au dat totul peste cap.

Contractul pentru achiziţia de vaporaşe a fost semnat în luna octombrie a anului 2015. Ambarcaţiunile livrate de firma Spat Yard au fost inaugurate cu fast de ziua primarului Timişoarei, Nicolae Robu, în iunie. Mai mult, ambarcaţiunile au fost şi botezate de primarul Robu cu numele a şapte personalităţi istorice: Burebista, Decebal, Traian, Glad, Huniade, Savoya si Economu. Tot edilul se lăuda că niciun oraș din România nu oferă atât de multe opțiuni privind transportul în comun.

Preţ de câteva luni, cele şapte vaporaşe au fost folosite pentru transportul public pe Bega, însă doar „la cerere”, iar RATT a întârziat lansarea unui serviciu de transport în comun contra cost.


Cele nouă staţii de unde timişorenii puteau să ia vaporaşele au fost amenajate între Uzina de Apă şi Podul Modoş. La un an de zile de la organizarea licitației și după zeci de scuze puerile legate de motivele pentru care vaporașele nu au curse regulate, directorul RATT, Ioan Goia și primarul Nicolae Robu au admis că …legislația nu permite transportul în comun pe Bega. Mai exact, canalul este în patrimoniul Administrației Bazinale de Apă Banat. Șeful insitituției, Titu Bojin, a explicat că, deși primăria și RATT cer să le fie cedat dreptul de administrare asupra porțiunii cuprinse între Uzina de Apă şi Podul Modoş, acest lucru nu este posibil din punct de vedere legal.

„RATT a primit aprobare să fie şi operator de nagivaţie, este un pas făcut, drept urmare la ora actuală în obiectul de activitate al RATT intră şi transportul cu vaporaşe, cu ambarcaţiuni navale. Asta s-a întâmplat, pentru restul nu este încă soluţie. Trebuie, cum v-am explicat în urmă cu două săptămâni când am discutat subiectul cu domnul ministru Buşe, trebuie ca Administraţia Apelor să intre într-o structură, nu ştim, juridic, împreună cu primăria, pentru că noi nu putem să cedăm suprafaţa de teren pe care am amenajat staţiile, că am pierde fondurile europene şi atunci Administraţia Apelor nu vrea să cedeze către primărie tot ce înseamnă canalul Bega”, a declarat Robu la finele lunii noiembrie.

Între timp, vaporașele au fost ridicate de pe apă, iar pe 15 ianuarie directorul RATT, Ioan Goia, merge la Ministerul Transporturilor pentru a discuta posibile soluții pentru punerea lor în circulație.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.