Timișoara a intrat în etapa de StartUp pentru pregătirea programului cultural din...

Timișoara a intrat în etapa de StartUp pentru pregătirea programului cultural din 2021. Ce joburi noi aduce titlul de Capitală Europeană a Culturii VIDEO

0
DISTRIBUIȚI

Chris Torch și Simona NeumannCâștigarea titlului de Capitală Europeană a Culturii va crea automat în Timișoara o serie de joburi. Invitată la PRESSALERT LIVE, Simona Neumann, directorul executiv al Asociației Timișoara-Capitală Culturală Europeană a anunțat că în viitorul apropiat se vor căuta specialiști în diverse domenii pentru pregătirea programului cultural TM2021. Astfel, numai asociația în sine ar putea avea circa o sută de angajați peste patru ani.

Asociația Timișoara-Capitală Culturală Europeană așteaptă banii de la buget pentru acest an, deși etapa StartUp a proiectului TM2021 a început practic din 2 ianuarie și va continua în anul 2018. Primăria e așteptată să contribuie cu 1,6 milioane euro, în timp ce 400.000 de euro sunt așteptați de la CJT. Doar 500.000 de euro ar urma să fie contribuția guvernului. „Dacă banii sunt virați foarte târziu nu avem cum să ne asumăm activitățile propuse de acum, din ianuarie”, a spus Simona Neumann, directorul asociației culturale.

După câștigarea titlului de Capitală Culturală Europeană pentru anul 2021, asociația l-a angajat pe suedezul Christ Torch pentru postul de director artistic. Un specialist care a lucrat de asemenea la programul de candidatură al orașelor Matera și Rijeka, câștigătoare pentru anii 2019 și 2020. „Directorul artistic se va ocupa de etapa inițială, denumită de StartUp, în perioada 2017-18… Nu e străin nici de proiectul nostru, a lucrat cu noi în ultimele luni, înaintea depunerii proiectului, la revizuirea programului artistic… Avem un avantaj că lucrăm cu o persoană care cunoaște deja dosarul, e dispus să păstreze viziunea artistică din dosar. E dispus să lucreze cu operatorii culturali din Timișoara, din țară, dar să și aducă o sumedenie de colaboratori europeni, lucru care dau dimensiunea europeană așa mult solicitată de juriu”, a subliniat Simona Neumann la PRESSALERT LIVE.

„În acest an s-a și apucat de lucru. Acel dosar trebuie descompus pe fiecare an. Anul acesta se va concentra pe formarea unei unități artistice, își face echipa, nu doar selectând, ci și formând oameni. Practic îi va pregăti, vor avea loc schimburi de experiență cu alte departamente artistice ale altor capitale culturale, grație acestor legături pe care le are în alte orașe.


Vom demara un proiect denumit Power Station și care se referă la dezvoltarea unor competențe ale sectorului cultural. Noi competențe pentru producătorii de spectacole din instituțiile publice, de exemplu, e vorba de un curs de management cultural, în colaborare cu Universitatea din Timișoara și Universitatea din Belgrad. Vor avea loc niște sesiune de formare intensivă pe management de proiect, cum dezvolți parteneriate. Sunt niște competențe pe care noi le-am identificat din timpul candidaturii că lipsesc din Timișoara. M-am lovit eu însumi de această problemă când am vrut să recrutez personal calificat pentru asociația noastră. Foarte puțini știu să scrie proiecte care să câștige finanțare europeană”, a adăugat Neumann.

Tot în 2017 se vor demara diverse cursuri de specializare, precum în management de organizații culturale ori management de festivaluri. De asemenea Timișoara va colabora cu Rijeka și Matera printr-un ”laborator”. Tot în cadrul StartUP sunt programate ”intervenții” artistice în comunități, ”în cartierele istorice, precum niște teste, reacționează sau nu oamenii, și dacă nu, de ce nu. E un exemplu. Un spectacol de dimensiuni mai mari, să vedem capacitatea Timișoarei de a organiza. Acest proiect se află încă în lucru”. Programul cultural complet până la finele lui 2018 se va cunoaște probabil la începutul verii, după ce se va primi finanțarea de la buget.

Recrutări, de la director de imagine, până la contabil

Asociația Timișoara-Capitală Culturală Europeană va face în perioada următoare angajări în diverse domenii. ”Ar fi foarte bine ca oamenii să lucreze într-un domeniu frumos, implementarea acestui proiect, îți oferă și posibilitatea câștigării unei experiențe europene sau a unui câștig financiar mai bun, dacă ne vin banii la timp, nu facem recrutări până nu avem buget. Directorul artistic va avea nevoie de trei sau patru manageri de subprograme, manageri de ”stații”… Managerul cultural trebuie să aibă noțiuni solide de bugete, să știe ce înseamnă producție de spectacole, să fi avut ceva experiență internațională – de preferat – dacă nu, vom forma noi acești oameni, vom avea nevoie de un director de comunicare – care va trebui să-și creeze un departament care să crească în timp. Din momentul în care am fost declarați Capitală Culturală această titulatură nu mai are voie să fie folosită de altă entitate. Am văzut vreo trei-patru pagini de Facebook paralele…”, a mai spus Simona Neumann. Specialist în marketing, director pe producție, ”mai ales la începutul anului 2019, când vom produce câteva proiecte”, un întreg departament de operațiuni de management – achiziții, jurist, contabil, auditor intern… sunt alte joburi care vor deveni valabile în cadrul asociației.

”Vom avea nevoie și de alți coordonatori, coordonatorul de participare – cetățenesc. Și acesta e un job. Care va lucra cu un coordonator de voluntari… toate acestea se vor dezvolta în timp. Nu e nimic nou, toate capitalele funcționează așa, sunt capitale care ajung la 100 de persoane angajate în anul respectiv. E un proiect dinamic, fluid, de aceea și salariile sunt mai mari pentru că nu poți să asiguri salarii o viață”, a conchis Neumann.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.