Investigație finalizată în cazul avionului care a provocat daune, în toamnă, pe...

Investigație finalizată în cazul avionului care a provocat daune, în toamnă, pe Aeroportul Internațional Timișoara. Vezi ce au constatat anchetatorii

0
DISTRIBUIȚI

Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a finalizat activitățile de investigație în cazul evenimentului aviatic care a avut loc la data de 17 octombrie 2016 pe platforma de parcare a Aeroportului Internațional „Traian Vuia” din Timișoara, în care a fost implicată aeronava de tip Antonov AN-26B, înmatriculată EW-259TG, care opera un zbor de tip cargo.

În perioada 16 septembrie – 20 octombrie 2016, AIT s-a aflat în proces de refacere a marcajelor pe platforma de parcare a aeronavelor. A fost emisă o informare aeronautică (NOTAM A2821/16) conform căreia marcajele existente ale platformei erau suspendate, iar aeronavele trebuiau să respecte semnalele dispecerului și/sau să urmeze mașina FOLLOW-ME.

Conform raportului anchetatorilor, după ce a aterizat, aeronava implicată în incident a urmat mașina FOLLOW-ME în vederea parcării, iar în timpul efectuării unui viraj a lovit cu aripa dreaptă un stâlp de iluminare a platformei de parcare, pe care l-a doborât, apoi a continuat rulajul, neobservând semnalul de oprire de urgență al dispecerului.


Aeronava s-a oprit când a lovit al doilea stâlp de iluminare, pe care l-a înclinat.

Cauza probabilă a producerii acestui incident grav o constituie nerespectarea de către echipajul aeronavei a distanței de siguranță față de obstacole în momentul apropierii de marginea platformei, acordând întreaga atenție urmăririi mașinii FOLLOW-ME, neglijând astfel supravegherea traiectoriei aripii drepte în timpul virajului.

Cauza favorizantă o constituie nerespectarea unei distanțe optime față de aeronavă de către dispecerul aflat în mașina FOLLOW-ME, care nu a luat în considerare faptul că, deși echipajul era corespunzător informat de situația suspendării marcajelor platformei prin NOTAM, acesta se afla pentru prima oară pe aeroportul internațional Timișoara, iar aeronava sosită este limitată la un unghi relativ mic în efectuarea virajelor și, ca urmare, ar fi trebuit să adapteze viteza de deplasare a mașinii în așa fel încât să se afle în permanență la o distanță care să asigure echipajului o vizibilitate clară a traseului indicat să îl urmeze.

„Comisia de Investigație consideră că măsurile adoptate intern de Aeroportul Internațional Timișoara în urma acestui incident sunt adecvate scopului propus – eliminarea pe viitor a riscului producerii unui eveniment similar – și prin urmare nu emite nici o recomandare de siguranță”, mai spune raportul anchetatorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.