Spectaculoasa cale ferată „Semeringul Bănățean” ar putea fi transformată într-o atracție turistică...

Spectaculoasa cale ferată „Semeringul Bănățean” ar putea fi transformată într-o atracție turistică de top. Ce propunere a fost făcută

0
DISTRIBUIȚI

calea ferata oravita-anina

„Semeringul Bănățean”, cea mai frumoasă și mai spectaculoasă cale ferată din România, aflată în județul Caraș-Severin, ar putea fi transformată într-o atracție turistică de top. Prezent la Anina, Niccolo Maso, consulul onorific al Italiei la Timișoara, a venit cu mai multe propuneri, printre care și aceea de a încheia un parteneriat cu primăria în vederea accesării de fonduri europene pentru modernizarea căii ferate care leagă Oravița de Anina.

„Calea ferată Anina – Oraviţa trebuie să fie un proiect foarte interesant de dezvoltare turistică. S-ar merita că încercăm să face ceva pe un proiect european, care să nu însemne doar bani, ci şi aducerea unor experţi pentru a organiza diferite activităţi cu profil logistic şi turistic, pentru a face obiectivul mai atractiv pentru persoanele care vor să vină aici. În perspectiva unei viitoare colaborări, proiectul de reabilitare a acestei căi ferate trebuie să fie primul.


Trebuie să începem cu ceva real, noi suntem disponibili să facem o cercetare istorică, să aducem aici experţi şi să lucrăm împreună“, a declarat Niccolo Maso, potrivit Reper24.

Primarul Aninei, Gheorghe Românu, s-a arătat încântat de idee și speră că va fi și pusă în practică. „Propunerea Excelenţei Sale a fost inedită, ar fi foarte important pentru noi aducerea de experţi şi asociaţii care se pricep la a scrie proiecte de o asemenea anvergură. În Italia, un tronson de cale ferată asemănător, se bucură de succesul pe care în merită, doar la noi țara bate pasul pe loc. Sper să nu se rezume totul doar la vorbe să ajungem la fapte în cel mai scurt timp”, a afirmat edilul-șef din Anina.

Cea mai veche cale ferată montană de pe teritoriul actual al României a împlinit peste 150 de ani. Traseul este unul de-a dreptul spectaculos, linia ferată trece prin 14 tuneluri și zece viaducte, unele dintre tunele fiind și cele mai vechi folosite în Europa. Cei 34 de kilometri ai celei mai spectaculoase căi ferate din România pot fi parcurși în aproximativ două ore, și asta datorită traseului dificil. În acest moment, pe linia Oravița – Anina circulă un singur tren format dintr-o locomotivă diesel electrică, construită special pentru această cale ferată, și două vagoane necompartimentate, cu bănci de lemn, construite în anul 1930.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.