“Banatul în zece feluri”. Cum vor fi dezvoltate produse turistice inovatoare pentru...

“Banatul în zece feluri”. Cum vor fi dezvoltate produse turistice inovatoare pentru a atrage cât mai mulți vizitatori

0
DISTRIBUIȚI

statuia lui decebal

Iubitorii de călătorii vor fi încurajați să viziteze Banatul prin dezvoltarea unor produse turistice inovatoare. În cadrul unui proiect transfrontalier România – Serbia, câștigat de Universitatea de Vest din Timișoara, în valoare de aproape 380.000 de euro, se urmărește creșterea atractivității ofertei turistice din această regiune.

Astfel, în următoarele 18 luni, vor fi dezvoltate produse turistice inedite pentru a asigura promovarea în comun a patrimoniului transfrontalier din Banatul românesc și din cel sârbesc.

În acest sens, în cadrul proiectului „Local Heritage for Active Tourism in Banat”, studenți ai UVT, dar și voluntari din Serbia, de la Muzeul Național din Kikinda, vor merge pe teren pentru a identifica tradiții și obiceiuri, care pot deveni un punct de plecare pentru dezvoltarea de produse turistice.


De asemenea, vor fi create zece spoturi de prezentare turistică, un ghid turistic organizat tematic („Banatul în 10 feluri“), un etno-calendarul anual și o carte de rețete cu feluri de mâncare specific bănățene.

„Printre activități se mai enumeră și o serie de acțiuni comunitare în domeniul turismului ori în cel al gastronomiei (gastrofestival) sau organizarea unor programe de formare profesională. Cea mai ambițioasă acțiune însă este cea de a crea o platformă software comună care să adune și să facă publice într-un mod prietenos și util informațiile relevante colectate în timpul cercetării de teren”, transmite Universitatea de Vest din Timișoara, prin intermediul unui comunicat de presă.

Otilia Hedeșan, coordonatorul științific al proiectului, a explicat că în cadrul ghidului turistic „Banatul în 10 feluri” se va vorbi despre Banatul melomanilor, al gurmanzilor, al copiilor, al curioșilor, cultural sau de aventură.

„S-a încercat ca tradițiile și obiceiurile să fie conservate, dar acum vrem să le facem atractive și din punct de vedere turistic. Poate obiceiurile și tradițiile vor fi mai bine promovate prin această platformă IT în care din timp se va populariza modul de derulare, unde va fi organizat evenimentul respectiv, când și ce se întâmplă acolo. Vom încerca prin aceste mijloace multimedia moderne să promovăm evenimentele, să se știe din timp și astfel numărul de turiști să crească”, a precizat și Petru Ștefea, manager de proiect.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.