Avem regulament pentru finanţarea echipelor sportive. De cine depinde alocarea banilor

Avem regulament pentru finanţarea echipelor sportive. De cine depinde alocarea banilor

0
DISTRIBUIȚI

Oficial, Timişoara are regulament pentru finanţările nerambursabile acordate de la bugetul local pentru activitatea sportivă. Dacă în ultimii doi ani primăria nu a mai putut finanţa echipele sportive din Timişoara din cauza unui raport al Curţii de Conturi în care se arăta că banii nu au fost cheltuiţi legal, acum, legislaţia în vigoare a fost „ajustată” și, în baza Legii 350/2005, autorităţile locale pot aloca până la 5% din bugetul anual pentru finanţarea activităţii echipelor sportive.

În regulamentul votat de aleşi se vorbește despre criteriile și condițiile de eligibilitate, cluburile care urmează să fie finanțate trebuind să „bifeze” mai multe puncte: „a) să fie o structură sportivă recunoscută în condiţiile legii, constituita ca structura nonprofit, participanta la competiţiile sportive locale, regionale, naţionale şi internaţionale, organizate în conformitate cu statutul şi regulamentele federaţiilor / ligilor sportive naţionale pe ramură de sport; b) să facă dovada afilierii la federaţia sportivă naţională de specialitate şi/sau la asociaţia pe ramură de sport judeţeană, după caz; c) să facă dovada depunerii situaţiilor financiare la data de 31 decembrie a anului precedent la organul fiscal competent; în cazul în care acestea nu sunt finalizate, se vor depune situaţiile aferente exerciţiului financiar anterior; d) să nu aibă obligaţii de plată exigibile din anul anterior la instituţia publică căreia îi solicită atribuirea unui contract de finanţare / contract de asociere; e) să nu aibă obligaţii de plată exigibile privind impozitele şi taxele către stat, precum şi contribuţiile către asigurările sociale de stat; f) să nu se afle în litigiu cu instituţia publică căreia îi solicită atribuirea unui contract de finanţare; g) să nu furnizeze informaţii false în documentele care însoţesc cererea de finanţare; h) să nu se afle în situaţia de nerespectare a dispoziţiilor statutare, a actelor constitutive, a regulamentelor proprii, precum şi a legii; i) sa aiba alte surse de finantare (contributie proprie) în cuantum de minim 10% din valoarea totală a finanţării proiectului; j) sa fi respectat obligatiile asumate printr-un alt contract de finantare, anterior cu Municipiul Timisoara si sa nu fi comis o grava greşeala în materie profesională, în măsura în care autoritatea finanţatoare poate aduce ca dovada mijloace probante în acest sens; k) sa nu aiba conturile bancare blocate conform unei hotarâri judecatoresti definitive; l) să nu facă obiectul unei proceduri de dizolvare sau de lichidare ori să nu se afle deja în stare de dizolvare sau de lichidare în conformitate cu prevederile legale în vigoare”.

Consiliul Local va avea nevoie şi de o aprobare din partea Consiliului Concurenţei pentru finanţarea diverselor echipe, asta pentru ca acordarea de bani de la bugetul local să nu poată fi considerată ajutor de stat.


Acelaşi regulament mai arată că pentru o verificare corectă a modului în care sunt cheltuiţi banii, echipele sportive trebuie să prezinte documente justificative la cel mult 30 de zile de la încheierea acţiunii finanţate cu bani de la bugetul local. Deocamdată nu se cunoaşte data la care va fi votat proiectul privind sumele alocate echipelor din Timişoara, însă un lucru este cert: la fel ca şi în anii trecuţi, primăria va finanţa o singură pentru fiecare sport.

Proiectul votat ieri poate fi consultat aici.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.