Probleme cu proiectul pentru Podul Jiul. Primăria Timişoara şi Administraţia Apelor dau...

Probleme cu proiectul pentru Podul Jiul. Primăria Timişoara şi Administraţia Apelor dau vina una pe alta

2
DISTRIBUIȚI

Administrația locală nu are toate avizele necesare pentru construcția podului peste Bega care va fi construit în continuarea străzii Jiul și, conform primarului Robu, de vină ar fi Administrația Apelor.

„Așteptăm în continuare să primim un aviz favorabil pentru Podul Jiul din partea Aministrației Apelor Române și când spun favorabil am în vedere și condiții tehnice care să nu conducă la creșteri nejustificate ale costurilor de realizare a podului. Înălțimea podului după toată logica ar trebui să fie cel puțin egală cu a celui mai jos pod.


Deci ce nu ar trebui să se întâmple este ca noile poduri care se construiesc să nu fie mai jos raportat la nivelul apei decât celelalte poduri care se construiesc. În rest, orice cotă care e superioară cotei la care se află cel mai jos pod cred că este bună. Sigur că trebuie să se poată face orice, numai că asta presupune costuri în plus. Sper să primim aviz. Ei se tot întâlnesc și tot discută cu proiectanții și nu s-au pronunțat nici ieri. Sper să se pronunțe odată ca să putem avansa cu proiectul. E nevoie doar de avizul lor. Sigur că dacă se cere o înălțime mai mare, atunci se schimbă, e nevoie de o soluție tehnică mai costisitoare și asta ar lua și timp în plus proiectantului. Sper ca toată lumea să fie constructivă și rațională. Nu facem decât apel la rațiune”, a declarat primarul Nicolae Robu.

De cealaltă parte, șeful ABAB, Titu Bojin, susține că de vină ar fi primăria. „Am stabilit că mergem la nivelul celui mai jos pod, în afară de Podul Michelangelo, care s-a construit prin anii 70, la o cotă extrem de joasă. Am mers pe cota Podului Traian, care este de 89,76. Celelalte sunt toate mai sus. Podul Michelangelo a fost o greșeală de construcție la momentul respectiv. Trebuie să discutăm dacă ei se pot încadra acolo. Mai jos de cota Podului Traian nu putem să ne asumăm răspunderea, există o lege care aprobă nivelul podurilor peste Bega. Noi am mers în prima fază la nivelul celui mai înalt pod, în perspectiva de navigabilitate. Am înțeles că nu se potrivește zonei respective, cu strada Jiul care iese de sub pasajul CFR. Noi le-am dat cotele, iar ei au venit cu alte cote. Dacă se conformează, primesc avizul fără probleme. Dar trebuie să găsească soluțiile tehnice”, a declarat Bojin pentru debanat.ro.

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.