Ministrul Radu Berceanu a încercat, ieri, să salveze bâlbâielile de pe Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” Timişoara aruncând pisica spre „fostul director care tocmai şi-a dat demisia”. Referirea era la Dan Idolu, cel care a condus aeroportul din 2002 până în 2009. Instalat pe vremea PSD, Idolu a fost printre puţinii care a supravieţuit şi în timpul guvernării de dreapta din perioada 2004-2008, reuşind să intre în graţiile ministrului Ludovic Orban. După venirea la putere a PD-L, Idolu a reuşit să-l mulţumească şi pe ministrul Berceanu prin activitatea sa. Numai aşa se poate explica de ce după ce a demis toţi directorii care conduceau aeroporturile din subordinea Ministerului Transporturilor, Idolu a fost singurul repus în funcţie de Berceanu. Ulterior, l-a demis invocând o serie de nereguli care i-ar fi fost semnalate. În ciuda declaraţiilor războinice ale lui Radu Berceanu, în realitate nu s-a întâmplat nimic.
Numit de o lună, noul director Alexandru Chirilă şi-a dat demisia, motivând că „am făcu acest gest din cauza situaţiei în care se găseşte instituţia. Sper sa nu fie chiar dezastru. Nu s-a facut o descărcare de gestiune de la fostul director. Nu a existat o predare-primire efectivă între mine şi fostul director. Nu vreau să comentez mai mult asupra situaţiei pe care am găsit-o”. Cu toate că a anunţat că a solicitat un control al Corpului de control al Ministerului Transporturilor, ancheta nu a mai avut loc. Chirilă a plecat fără să mai prezinte nici un document. În mod ciudat, absolut toate controalele efectuate în ultimii ani la aeroport, indiferent de culoarea regimului politic, nu au scos la iveală vreo problemă. Începând de mâine, PRESSALERT.ro va prezenta mai multe investigaţii legate despre modul în care s-au cheltuit banii publici, cine au fost principali beneficiari şi cum s-a ajuns până la situaţia în care aeroportul să garanteze un credit pentru un furnizor de echipamente, girând cu fondurile destinate securităţii principalei porţi aeriene din vestul ţării.