Jaf de 5 stele. Timişoara plină de gropi din cauza primăriei care...

Jaf de 5 stele. Timişoara plină de gropi din cauza primăriei care „binecuvântează” licitaţii cu normative măsluite

4
DISTRIBUIȚI

Jaf fără perdea la Primăria Timişoara, unde licitaţiile sunt „prelucrate” din hârtii ca să câştige cine trebuie. Deşi se declară mari culita chis papărători ai banului public, reprezentanţii municipalităţii aplică un dublu standard în evaluarea competitorilor, în funcţie de interese. Una dintre cele mai bănoase licitaţii de la sfârşitul anului trecut a fost cea de întreţinere a străzilor din Timişoara. Oraşul, care are străzile ciuruite, a fost împărţit în patru zone care au fost scoase la licitaţie. Bătălia a fost extrem de strânsă între competitori şi a fost decisă de un mic detaliu – normele de deviz. Acestea sunt stabilite conform unor standarde şi nu pot fi modificate. Altfel spus, dacă timpul stabilit pentru săparea unui metru liniar de şant este, să spunem, de o oră, nu se poate veni în ofertă cu 10 minute. Practic, prin diminuarea resurselor conform indicatoarelor de deviz, preţul final de la licitaţii este micşorat artificial, asigurând câştigarea contractului. Modificarea normelor de deviz sunt nepermise deoarece nu le asigură competitorilor şanse egale în adjudecarea licitaţiilor.

Conform documentelor intrate în posesia PRESSALERT.ro, la licitaţiile pentru întreţinerea străzilor cel puţin în unul dintre cazuri reprezentanţii comisiei de licitaţie a închis ochii la acest truc. Asocierea dintre firmele Strabag şi RSG a fost declarată câştigătoare pentru sectorul nord-vest al Timişoarei. Interesant este faptul că oferta depusă a fost „ajustată” serios.


Între varianta depusă şi declarată câştigătoare de Primăria Timişoara şi oferta care ar fi reieşit după aplicarea normativelor, care sunt obligatorii, există diferenţe uriaşe. Există cazuri – cum ar fi scarificarea manuală a platformei drumului, separarea manuală a materialului scarificat- unde valorile au fost diminuate şi de zece ori. „Da, am diminuat normativele pentru că sunt din 1981 toamna când erau alte condiţii tehnice de lucru”, a declarat, pentru PRESSALERT.ro, Victor Gozob , directorul general al RSG.

Modul în care au fost stabiliţi câştigătorii ridică mari semne de întrebare în condiţiile în care , în cazul altor licitaţii, Primăria Timişoara a descalificat firme pentru că au modificat normativele în ofertele cu care au venit. În plus, înainte de desemnarea câştigătorilor a fost depusă o solicitare adresată comisiei de licitaţie în care i se cerea să verifice respectarea normativelor.Cererea a rămas fără nici un răspuns. Directorul Direcţiei Drumuri şi Transporturi din Primăria Timişoara, Culiţă Chiş, preşedintele numit al comisiei de evaluare, a încercat să scape de orice responsabilitate şi a refuzat să comenteze situaţia pe motiv că ” eu am fost plecat într-o delegaţie. Nu ştiu că nu am fost. Domnul Miuţ m-a înlocuit a fost preşedintele comisiei”. La rândul său Nicuşor Miuţ, directorul Direcţiei Patrimoniu s-a apărat pe motiv că „într-adevăr eu am fost preşedintele comisiei, dar tot cei de la Direcţia Drumuri au venit cu referatul tehnic. De unde să ştiu eu chestiuni de drumuri?”. Numele lui Culiţă Chiş a fost legat de-a lungul timpului de mai multe scandaluri – de la afacerile cu cântec de la falimentara regie de transport până la modul de atribuire a licenţelor pentru taximetrişti. Licitaţia nu a fost finalizată deoarece a fost contestată în instanţă, semnarea contractului aşteptând o sentinţă definitivă şi irevocabilă.

4 COMENTARII

  1. La noi in Mehala o vinit acu vreo doi ani ani si o pus asfaltu’ direct pe pamant. Mult ne-am mai bucurat atunci, io si cu baba mea. Dar bucuria nu a tinut mult. Acum pe drum sunt din loc in loc cate o pata de asfalt negru inconjurat de o mare de noroi maro. Cam ca insulitele pe mare (doar ca marea e albastra, iar apa la noi pe strada are o culoare cam cafenie).

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.