Secretele promovării unui magazin online

Secretele promovării unui magazin online

2
DISTRIBUIȚI

Primul pas, după ce ai magazinul tău de comerţ electronic online este stabilirea strategiei pentru promovarea produselor şi a shoppingmagazinului, în funcţie de specific şi de segmentul de nişă ales. Diferenţa majoră atunci când facem comparaţie între tipurile de site-uri existente şi magazinele online este traficul sau nevoia de trafic pe site. Dacă în cazul site-urilor de prezentare, a revistelor online sau ziarelor, principalul target este aducerea cât mai multor vizitatori pe site, în cazul magazinelor virtuale ţinta de trafic mare face un mic derapaj, numărul de vizitatori ai  magazinului devenind doar al treilea punct de bifat pe listă, după conversie şi segmentul de nişă (tipul de vizitatori). Conversia este de obicei raportată la 100 de vizitatori, iar pentru un magazin virtual general aceasta se situează între 1.5-4%,  segmentul acestora fiind cei care  devin cumpărători ai produselor şi generatori de venituri pentru magazin. Celălalt indicator important este tipul de vizitator/cumpărator adus pe site, vizitator care de obicei aparţine unui segment de nişă.


Dă-mi voie să-ti dau şi un exemplu – avem un magazin online în care vindem undiţe şi accesorii pentru pescuit. Pentru promovarea acestuia ne interesează să ajungem pe monitoarele cât mai multor pescari, amatori sau profesionişti. Pentru acest lucru putem apela la una din următoarele modalităţi de promovare:  forumuri specializate în discuţii din domeniul nişă pe care activăm; alte site-uri similare sau din acelaşi domeniu pe care sa afişăm publicitate printr-o metodă convenţională : banner, pop-under, pop-up, contextual ads; grupuri de discuţii (Yahoo sau Google sunt cele mai importante);  liste de newslettere;  targetare adwords prin cumpărarea de anunţuri în care filtrele pentru afişarea sunt alese “la sânge”; sisteme de afiliere (2parale în Romania, sau clickbank în SUA sunt doar un exemplu) sau de ce nu, crearea şi promovarea unui sistem de afiliere.

Singura sursa de venit a site-urilor de tipul magazinelor online ar trebui să fie procentul obţinut din vânzările de produse. În nici un caz pe aceste site-uri nu ar trebui să existe bannere sau alte materiale publicitare aparţinând unui alt site.  De ce? Foarte simplu.  Cu un click poţi să pierzi un posibil cumpărător.  În cazul Google adsense te poţi alege cu câţiva cenţi în locul celor câţiva dolari sau zeci de dolari pe care i-ai câştiga prin vânzarea unui produs.

2 COMENTARII

  1. Salut !!
    am o intrebare la dvs,
    doresc sa initiez un magazin online unde as vinde electronice
    ce miar trebui mai intii sami caut un furnizor care ar putea trimite marfa , sau cum as putea rezolva problema cu depozitul ar trebui sa fie unul fizic ???

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.