Marketingul afiliat – perspective online

Marketingul afiliat – perspective online

1
DISTRIBUIȚI

Vă mai amintiţi agenţii de vânzări din uşă în uşă de acum 10-15 ani, care aveau de vânzare aproape orice de la săpunuri, prosoape şi affiliate-marketingcearceafuri la cuţite, foarfeci sau maşini de găurit? Sau de ce nu, reprezentanţii de azi ai Avon, Oriflame sau Zepter ? Ei bine, ei practicau în offline acelaşi tip de marketing despre care vreau să vorbim astăzi: marketingul afiliat. Conform Wikipedia marketingul afiliat reprezintă o practică de marketing bazată pe web prin care un comerciant (advertiser) răsplătete unul sau mai mulți afiliați (publisher) pentru fiecare vizitator sau client adus prin eforturile de marketing afiliat. Deci, pentru a face marketing afiliat există trei conditii esenţiale care trebuie îndeplinite, restul fiind părţi relative a unei ecuaţii de tip vânzător -> intermediar -> cumpărător. Cele trei condiţii sunt: să ai un comerciant (advertiser) care să îţi ofere un comision la fiecare vânzare de produs, să ai unul sau mai multe produse pe care să vrei să le vinzi online, trebuie să aduci cumpărătorul pe site-ul vânzătorului.

Aţi observat că lipseşte ceva important? Da, este adevărat, nu trebuie să ai tu, personal, un site pe care să faci acest lucru, marketingul afiliat se poate practica online fără să ai nici un site al tău pe care să pui reclama produselor pe care vrei să le vinzi sau promovezi online! Sistemele de tip PPC si reclamele AdWords fac acest lucru, sărind peste partea intermediară a vizitei pe site-ul tău şi ducând cumpărătorul direct pe site-ul vânzătorului, care în urma finalizării vânzării către client îţi va da un comision pentru lead/sale (unii comercianţi plătesc afiliaţii şi pentru aducerea clienţilor pe site, fără a genera vânzări de produse).

De obicei atunci când creez sau activez o campanie online pentru marketing afiliat parcurg următorii paşi:
1.


Research. Alegerea domeniului nişă în care voi activa site-ul sau campania de afiliere.
2. Alegerea produselor cărora le voi face reclamă şi stabilirea unei relaţii între mine ca afiliat şi vânzător.
3. Alegerea modalităţii de promovare (PPC , conversie pe site sau altă modalitate în funcţie de piaţă şi standarde)

Dacă am ales să promovez produsele respective printr-un site online, atunci mai am de parcurs următorii paşi:
4. Alegerea tipului de relaţie între mine, ca vânzător şi client/cumpărător.
5. Punerea site-ului online, eventual menţinerea unui teaser timp de 1-5 săptămâni înainte de lansare.
6. De la lansarea online, accentul îl pune pe freebie/incentive (gratuitatea oferită odată cu produsul – de obicei este un raport PDF)
7. Promovare online, de obicei prin atragerea de link-uri (link bait).
8. Menţinerea comunicării cu personalele care au achizitionat un produs sau au activat un incentive
9. Şi mai multă promovare online, eventual extinderea pe subdomenii ale nişei.

În online-ul românesc, marketingul afiliat este doar la încept nivelul pieţei nedepăşind, conform estimărilor de care dispun valoarea de 10 milioane de euro. Cel mai important site de afiliere din spaţiul românesc este 2parale.ro , urmat de tu.ro. În spatiul online american, unde vânzările făcute prin afiliere depăşesc 100 de miliarde USD anul acesta, jucatorii importanţi de pe piaţă sunt: Comission Junction, ClickBank, şi Amazon.

În final, cel mai important lucru care trebuie să-l reţii din acest articol este că marketingul afiliat îţi dă posibilitatea de a genera un venit constant fără a implica, de cele mai multe ori, si riscul sau costurile unei afaceri online (creare site, taxe de hosting şi domenii web, întreţinere şi mentenanţa website-ului).

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.