Comerţul social, noua provocare pentru afaceri

Comerţul social, noua provocare pentru afaceri

0
DISTRIBUIȚI

Site-urile de vânzări au devenit maşini virtuale automatizate, de la fluxul de informaţii luat prin RSS/XML sau import de fişiere de ecommerce 1date până la vânzarea online a produselor, proprietarii magazinelor virtuale angajând programatori şi webmasteri  pentru a simplifica procesul de extragere a informaţiei şi a mări ROI (return of investment) fără a mai contribui cu informaţie nouă la existenţa online a magazinului. Pe piata comerţului electronic şi-a făcut apariţia, în ultima perioadă, marketingul şi comerţul social. Modul de implementare, organizare şi operare are la bază o tehnică total nouă pentru lumea virtuală – conversaţia şi relaţiile sociale. Desigur, principalul jucător pe piaţa comerţului social este site-ul de socializare Facebook.com cu peste 600 de milioane de utilizatori la nivel global. Altfel spus – 10% din populaţia planetei este astăzi pe Facebook, iar trendul ascendent pare să se mentină şi în următoarea perioadă.


Comerţul social este factorul de re-umanizare a comerţului online, acesta fiind pentru oamenii din marketing o provocare şi solicită o abordare cu o noua atitudine fata de un domeniu care este regândit din temelii. Principala întrebare la care oamenii de marketing caută un răspuns este „cum poate fi folosit şi care este metoda de a avea un ROI cât mai ridicat?”.

Comertul social aduce şi o nouă provocare pentru business-urile locale, produsele vândute trecând printr-un şir de recomandări şi referinţe din partea cunoscuţilor până ajunge la destinatarul final, iar decizia acestuia de a cumpăra produsul nu este luată doar in funcţie de calităţile acestuia, ci în primul rând de referinţele şi experienţa în folosirea produsului a persoanelor care i l-au recomandat. Iar meritul pentru acest nou joc de marketing este atribuit în totalitate reţelei de socializare Facebook, care, pe lângă faptul că a reuşit într-un timp record să adune o audienţă globală imensă, a adus şi provocarea pe care o aştepta o industrie bazată pe rate de conversie – arta conversaţiei şi puterea de convingere a clientului prin mesajul transmis. Un mesaj eficient şi o comunicare activă cu clientii aduce companiei prezente în comerţul social referinţe şi noi clienţi, iar locul bazei de date cu  sute si mii de nume şi adrese de email este luat de o reţea de cunoscuţi, prieteni şi clienti al cărei principal motor de conversie este conversaţia

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.