Cheltuieli „exotice” la aeroportul Timişoara – servicii de masaj şi saună, decontări...

Cheltuieli „exotice” la aeroportul Timişoara – servicii de masaj şi saună, decontări de bilete la meciurile din Premier League sau pentru croaziere

0
DISTRIBUIȚI

Dan Idolu a fost repus în funcția de director al Aeroportului Internațional „Traian Vuia” Timişoara în ciuda faptului că un aeroportul timisoara mic praport al Corpului de control al Ministrului Transporturilor, efectuat la încheierea primului său mandat de director, a scos în evidenţă, în 2010, numeroase probleme. Banii publici au fost risipiţi pe tot felul de contracte date pe sprânceană sau decontări aiuritoare. Verificările au scos la ineală că, în perioada 2007 – 2009, o singură achiziție a fost analizată sau aprobată de Consiliul de Administraţie, iar opt din zece contracte de leasing au fost încheiate fără a fi trecute prin CA şi fără a avea la bază o analiză economico – financiară. De asemenea, raportul a confirmat că afacerile încheiate de Idolu cu firmele familiei Chebuţiu, dezvăluite de-a lungul timpului de PRESSALERT.ro,  s-au făcut cu încălcarea legii.

Pe lângă acestea în contabilitatea aeroportului, s-au descoperit tot felul de cheltuieli „exotice”. Inspectorii au aflat că AIT a plătit, în 2010, peste 10.000 lei pentru servicii de masaj şi saună. „Tensiunile psihice şi stresul contactelor inter-umane determină oboseala sau chiar epuizarea. Cauzele ar consta în lipsa de spaţiu şi de intimitate a locului de muncă, precum şi în dificultatea sarcinilor de serviciu. În general persoanele care manifestă simptome de oboseală fizică şi psihică au o atitudine negativistă în relaţiile cu ceilalţi şi resimt o diminuare a respectului de sine..a presta o muncă de birou presupune o activitate permanentă în faţa unui calculator, pe întreaga durată a programului de lucru, acest lucru însemană să impui încă o taxă asupra propriului organism”, se arată în referatele justificative care au precedat încheierea contractelor.


Nu a fost găsit, însă, nici un document justificativ că angajaţii aeroportului au beneficiat de aceste servicii.

Deplasările în străinătate ale conducerii aeroportului din Timişoara au fost alte prilejurile de „spart” bani publici. În deconturile verificate, controlorii de la Ministerul Transporturilor au descoperit numai surprize. Când au participat la un seminar despre viitorul aviaţiei la Viena, angajaţii care au participat  şi-au decontat şi contravaloarea biletelor de la muzeele vizitate – 81,60 euro. După participarea la congresul World Low de la Londra, angajaţii aeroportului au decontat pe lângă costurile de transport şi cazare, un bilet muzeu de 21 lire sterline, un bilet teatru 21 lire sterline şi două bilete la meciul de fotbal Arsenal – Sevilla 64 de lire sterline. Printre costurile decontate în urma unei deplasări în Portugalia s-a aflat şi costul unei croaziere de 20 euro, iar după o deplasare la Stuttgart un bilet de intrare la muzeu de 20 euro. Când s-au dus la Paris, angajaţii aeroportului au decontat şi taxa tur Paris de 86 euro, iar la Londra statul român le-a decontat şi biletele la diverse obiective turistice de 115,59 lire sterline.

Directorul aeroportului „Traian Vuia” Timişoara, Dan Idolu, a declarat pentru PRESSALERT.ro că „a fost refăcut acel raport de control în baza tuturor documentelor justificative care iniţial nu au fost luate în considerare. Noi suntem o societate comercială. Nu era vorba de masaj. S-au făcut abonamente la sală pentru angajaţi. Erau exerciţii de relaxare. Orice firmă poate să asigure astfel de servicii, nu interzice nimeni. Nici nu a fost o sumă prea mare pentru serviciile acelea, din câte îmi aduc aminte. Nu ştiu cine şi-a decontat bilete la meciurile de fotbal sau muzee. Probabil că până acum acele sume au fost recuperate”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.