Grapini a anulat participarea României la târgul de turism de la Munchen,...

Grapini a anulat participarea României la târgul de turism de la Munchen, cu două zile înainte de a începe. Cine a pierdut bani din această cauză

4
DISTRIBUIȚI

grapini

Ministrul delegat pentru IMM şi Turism, Maria Grapini, a anulat luni participarea României la târgul de turism de la Munchen, care a început ieri, iar hotelierii şi agenţii care au plătit deja biletele de avion şi camerele la hotel acuză ministerul pentru pierderile suferite, potrivit Mediafax. „În urmă cu numai câteva ore am aflat cu uimire că România nu va fi prezentă la târgul de turism de la Munchen, eveniment care face parte din lista târgurilor aprobate şi anunţate de către ministerul pe care îl coordonaţi, aşa cum am fost informaţi anterior, chiar de către minister”, se arată într-o scrisoare trimisă ieri de către ANAT ministrului Maria Grapini. Astfel, cea mai mare parte a firmelor care urmau să fie prezente la eveniment şi să îşi prezinte ofertele în standul României, fãră să plătească taxa de participare la târg, au fost nevoite să renunţe.


Având în vedere că unii turoperatopri aveau deja întâlniri importante stabilite cu multă vreme înainte, au fost nevoiţi cu o zi înainte de începerea evenimentului să achiziţioneze la preţuri ridicate un spaţiu de discuţii.

„În acest moment ne aflăm în stituaţia stânjenitoare de a răspunde acuzaţiilor membrilor ANAT şi hotelierilor care şi-au rezervat din timp bilete de avion şi cazare, cheltuind sume semnificative în acest sens, inclusiv pentru materialele de promovare nu doar a imaginii proprii, ci şi a imaginii României”, se mai arată în scrisoarea ANAT. La târg sunt prezente aproape toate ţările din Europa, printre care Albania, Cipru, Ungaria, Ucraina, Serbia, Polonia, Turcia, Cehia, Austria, Bulgaria, Marea Britanie, Grecia, Italia, Croaţia, Franţa, Olanda şi Spania.

Grapini a declarat, pentru Mediafax, că târgurile şi orice eveniment finanţat sau cofinanţat de la buget se realizează doar dacă există eficienţă demonstrată a ediţiei anterioare şi dacă este solicitată de un număr important de firme. „În cazul târgului internaţional F.R.E.E de la Munchen, direcţia de specialitate nu a putut fundamenta eficienţa participării la ediţia 2012”, a spus ministrul. Întrebată dacă pe segmentul marketing ia decizii de una singură sau se consultă cu cineva, Grapini a răspuns că există un corp de consultanţi care discută cu direcţia de specialitate, precum şi o firmă de consultanţă care asigură consultanţa în marketing.

Foto: forbes.ro

4 COMENTARII

  1. Acum cativa ani eram in vizita la un targ de turism regional german in Saarbrücken, Ungaria era prezenta (intr-un targ regional german)
    De aceea Ungaria are cam 35% din BIP din turism, si aduce milioane de turisti la un lac banal..dar cu servici extra si preturi incredibil de accesibile. Noi avem marea neagra avem delta si aducem aproximativ 50.000 de turisti straini in tara. daca nu mergi la targ nu te stie nimeni, si oricum se merga la targuri doar cand ele erau subventionate de EU, si atunci mergeau doar familiile celor ce „faceau” turism in Romania

  2. Noi, ca participanti la targul de la Muenchen, am fost informati abia pe 19.02.2013, la pranz. Targul incepea pe 20.02, deci am fost informati cu <24 ore inainte de inceperea targului. Mai rau de atat nu se poate… chiar si putina promovare ce a functionat pana acum se duce de rapa… Postez aici (mai jos) ce am postat si pe FaceBook:

    Pe data de 19 februarie (deci: zilele trecute) mergeam spre Muenchen, ca sa particip la un targ de turism; aveam un stand de sub-expozant la standul oficial al Romaniei. Pe la pranz, pe cand ma aflam deja aproape de Viena in masina plina-ochi de cataloage si brosuri, primesc un telefon: sa nu mai merg, caci Romania nu va mai participat la targ. Asa s-a decis la minister… (ala al turismului, si dezvoltarii nu-stiu-de-care etc etc.). Deci: 1100 km si multi nervi, bani etc. – DEGEABA. Azi am fost solicitat de catre acelasi minister sa scriu un fel de text justificativ pentru participarea la Muenchen. L-am scris, iata-l:

    Buna ziua Doamna Vitiuc,

    iata descrierea ceruta, va rog sa o introduceti integral:

    ——

    Agentia Tymes Tours (detinuta de SC Tymes Globetrotter SRL) din Timisoara activeaza de 9 ani pe piata de incoming din tarile de limba germana (Germania, Austria, Elvetia).

    Pachetele turistice pe care le organizam sunt atat circuite culturale mai mult sau mai putin clasice, cat si amestecuri de drumetie montana si vizite culturale.

    Promovam pachete turistice pe zone mai restranse, care sa permita turistilor sa inteleaga cu adevarat detaliile zonei vizitate. Descurajam turismul de masa (gen "excursie cu 30 participanti, se viziteaza toata Romania in 7 zile"); desi acesta era practicat cu succes in Romania anilor 1970 (si in Romania exista o anumita nostalgie dupa statisticile turistice de atunci), noi consideram ca trend-urile europene actuale merg intr-o cu totul alta directie: regiuni vizitate mai mici, cu grupuri mai mici. Iar noi incercam sa ne conformam acestor trend-uri, ca si multe alte agentii de turism touroperatoare de aceeasi dimensiune din Romania (adica: agentii mici).

    Regiuni in care organizam programe turistice (in principal): Maramures, Bucovina, Banat, Transilvania, uneori si parti din Oltenia. Oferta noastra pentru piata de limba germana poate fi consultata on-line:
    http://www.tymestours.ro/de/A-rumaenien-aktive-touren/karpaten-wandern-trekking.htm
    http://www.tymestours.ro/de/B-rumaenien-kulturreisen/rumaenien-rundreisen.htm

    Ce obiective avem la targurile de turism:
    1. Contacte cu noi parteneri (acestia urmand a introduce programele noastre in cataloagele lor)
    2. Gasirea de noi clienti directi / turisti (avem si programe turistice pe care le comercializam direct, fara parteneri intermediari)
    3. Exercitiu de imagine pentru Romania in contextul genului de turism pe care il promovam noi.

    Includerea Romaniei ca destinatie intr-un catalog, la un touroperator strain chiar de dimensiuni mici, este importanta – prin faptul ca acele cataloage vor ajunge la mii de turisti, efectul de promovare a Romaniei este multiplicat exponential, si gratuit. Chiar daca din miile de oameni care vor vedea catalogul respectiv doar cateva zeci vor cumpara pachetul turistic cu Romania, totusi tara noastra isi asigura o prezenta pe picior de egalitate cu alte destinatii, unele mult mai faimoase.

    Aspectul de la punctul 3 este mult mai important decat pare la prima vedere. Doar un maxim de 2-3% dintre vizitatorii de la stand ne devin efectiv clienti. Dar prin prezentarile de la stand 97-98% din munca noastra inseamna "imagine pentru Romania ca si destinatie turistica". Pentru touroperatori, pe de o parte, si pentru autoritatile din turism, pe de alta parte, este o situatie "win/win".

    La Berlin focusul cade pe activitatile de la punctele 1 si 3. Punctul 1 – deoarece multi touroperatori importanti sunt prezenti. Punctul 3, datorita faptului ca multi vizitatori la stand sunt profesionisti din turism. In schimb punctul 2 (gasirea de clienti directi) este slab reprezentat la Berlin, datorita faptului ca din zona respectiva se ajunge greu (si scump) in Romania (putine zboruri directe, si doar catre Bucuresti).

    Dimpotriva, la alte targuri (Viena, Linz, Muenchen) si aceasta parte, gasirea de clienti directi, este importanta. Caci aceste orase sunt mai apropiate geografic de RO, si sunt legate prin zboruri directe. De exemplu, de la Munchen exista zboruri directe zilnice spre Bucuresti (multe), Timisoara (intre 2 si 4 pe zi) si Sibiu (1-2 zi). Prezenta Romaniei la aceste targuri are sens chiar si in cazul extrem in care nu ar participa nici un touroperator din Romania. Asta deoarece turistul de azi este mult mai individualist, si, daca dispune de un zbor la pret convenabil, isi poate aranja cu usurinta un sejur pe cont propriu in Romania.

    In acest context consideram o mare greseala anularea participarii Romaniei la manifestarile de la Linz si Muenchen. Piata de limba germana este cea mai importanta piata emitenta de turisti din Europa. In plus: exista legaturi auto si aeriene convenabile si anumite legaturi cultural-istorice cu regiuni ale Romaniei (Banat, Transilvania, Bucovina). Daca exista studii care sa conteste utilitatea participarii la aceste targuri, ESTE IMPERATIV NECESAR CA ACESTEA SA NE FIE ACCESIBILE SI NOUA, touroperatorilor din incoming. In epoca IT, acest lucru poate fi realizat usor si ieftin (cateva click-uri pentru a fi postate on-line). Iar daca nu exista asemenea studii, iar anularea s-a facut "dupa ureche", atunci e foarte grav. Romania este tara in care fiecare cetatean are o opinie categorica despre dezvoltarea turismului – toata lumea este expert, de la muncitorii ce ies din schimb si merg la o bere, si pana la nivel ministerial. Cu asa un corp de expertiza voluminos este incredibil ca turismul romanesc ramane la stadiul de vesnica promisiune!

    In al doilea rand, anularea participarii la targul de la Muenchen comporta inca un aspect (nota bene: complet diferit de cel al "eficientei", discutat mai sus): acest targ a fost anuntat oficial de catre minister, participarile au fost confirmate. Noi, touroperatorii participanti, ne-am pregatit in consecinta – cu tot ceea ce inseamna asta: printat cataloage, stabilit intalniri, rezolvat logistica (cazare, transport). Eu personal am fost sunat pe data de 19.02.2013, la pranz (targul incepea pe 20.02.2013!) si am fost anuntat sa fac cale intoarsa. La momentul respectiv ma aflam in masina, deja aproape de Viena. Faptul ca s-a putut intampla asa ceva este:
    – o josnicie fara egal fata de noi, participantii
    – o desconsiderare a imaginii Romaniei ca destinatie turistica (anularea participarii cu o zi inaintea inceperii inseamna desconsiderarea viitoare a Romaniei in cercurile de profil – suntem automat plasati in categoria "tara bananiera in care totul e posibil")

    Imi cer scuze pentru limbajul dur. Insa dupa experienta cu (ne)participarea de la Muenchen (cea legata de Linz nefiind nici ea esential diferita) cred ca limbajul este poate prea bland. Voi posta acest text si pe retelele de socializare.

    ——

    Cam asta este… Trist, dar adevarat!

    Va doresc un week-end placut,
    Cristi


    Cristian Badoiu
    Manager
    TYMES TOURS / SC Tymes Globetrotter SRL
    Timisoara RO300603, Str. Lisabona 7/1A, Apt. 6
    Tel./Fax: +40 256 203015

    http://www.tymestours.ro
    === follow us on FaceBook / folgen Sie uns auf FaceBook ===
    http://www.facebook.com/TymesTours

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.