Robu refuză recepţionarea lucrării făcute de firma unui apropiat al consilierului său...

Robu refuză recepţionarea lucrării făcute de firma unui apropiat al consilierului său personal Borza

1
DISTRIBUIȚI

 tramvai

Edilul şef Nicolae Robu a declarat astăzi că a refuzat să semneze recepţia pentru o lucrare care a început acum opt ani şi  trebuia finalizată în urmă cu cinci ani. Lucrarea a fost efectuată de Martin Rose, o firmă germană, cu parteneri români. Printre aceştia este şi Ludovic Zudor, fost subprefect al Timişului în 2000 şi apropiat al lui Dorel Borza, acum consilier al lui Nicolae Robu. Cei doi nu numai că au fost colegi de partid în PD, ci au şi colaborat, în virtutea funcţiei de viceprimar a lui Borza în anii 2000 şi a contractului semnat de Primăria Timişoara cu firmele deţinute de Zudor. Vechea administraţie a plătit mai multe lucrări de înlocuire a şinelor de tramvai, care au creat controverse de-a lungul anilor, din cauza lucrărilor care nu se mai terminau.


„Am fost la recepţia unei lucrări, e vorba de o lucrare de reabilitare a liniilor de tramvai şi a căii de circulaţie auto pe Calea Dorobanţilor şi Andrei Şaguna. Este o lucrare care a demarat acum opt ani şi care ar fi trebuit să fie recepţionată în urmă cu cinci ani. Mereu au fost probleme. Astăzi era ultimul termen la care lucrarea ar fi putut fi recepţionată. Datorită stării proaste în care se prezintă această lucrare, ca preşedinte al comisiei de recepţie, am refuzat recepţionarea şi probabil că acest refuz va conduce la un litigiu în instanţă între firma executantă şi RATT ca beneficiar, respectiv Primăria Municipiului Timişoara”, a detaliat Robu.

Conform explicaţiei oferite de edilul şef, firma s-ar fi scuzat pentru lucrările de slabă calitate acuzând că proiectul nu ar fi fost unul bun. La final, primarul s-a plâns că „în fiecare săptămână descopăr ceva moştenit de la fosta administraţie care îmi dă bătăi de cap. Nu o spun ca lamentare, o spun ca şi constatare”.

La sfârşitul anilor ’90, în timpul primului mandat de viceprimar al pe atunci pedistului Dorel Borza, primăria şi RATT au demarat o amplă acţiune de schimbare a liniei cale în oraş. Şinele de tramvai erau livrate de firma Zimpex SRL, care aparţinea lui Ludovic Zudor, coleg de partid cu Dorel Borza şi subprefect al judeţului în anul 2000. Afacerea care s-a derulat de-a lungul a mai mulţi ani şi s-a cifrat la peste zece milioane de euro,  a fost facilitată şi de Maria Sărăcan, director comercial al RATT şi totodată vicepreşedinte al PD la vremea respectivă. Directorul de atunci al regiei de transport, Eugen Stănescu, susţinea că firma Zimpex a fost furnizorul cel mai ieftin din cei doi existenţi pe piaţa românească. Zudor era şi reprezentantul firmei Martin Rose în România, care câştigase licitaţia pentru înlocuirea liniei, şi în această calitate a încheiat contractele cu RATT, semnate de colega sa de partid.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.