Cum se desfăşoară cea mai mare licitaţie de artă din România

Cum se desfăşoară cea mai mare licitaţie de artă din România

0
DISTRIBUIȚI

artmark_6d67293f6a

Expoziţia de artă românească şi europeană organizată de casa de licitaţii bucureşteană Artmark care poate fi vizitată astăzi în holul hotelului Timişoara s-a bucurat, de la primele ore, de un mare succes de public. Până la amiază a fost vizitată de câteva sute de persoane atrase nu numai de privilegiul de a admira valoroase opere de artă, ci şi de oportunitatea de a achiziţiona măcar câteva din ele. Alături de lucrări semnate de cei mai valoroşi pictori români, sunt expuse şi tablouri aparţinând şcolii italiene şi franceze din secolele XVIII-XIX, dar şi diverse obiecte decorative de mare valoare artistică şi istorică.

Lucrările de artă cu care casa de licitaţii a organizat în ultimele zile două expoziţii itinerante la Arad şi Timişoara reprezintă o mică parte din cele aproximativ 600 de obiecte care aparţin unor persoane private şi care vor fi licitate în cadrul sesiunii de licitaţii din 16-18 aprilie la Bucureşti, organizate pe trei secţiuni.


În 16 aprilie, la hotelul Athénée Palace Hilton, va avea loc licitaţia de sculptură şi mobilier de grădină – jardiniere, felinare, ghivece, scaune, canapele măsuţe sau etajere de epocă. Ziua următoare, în acelaşi spaţiu, este consacrată licitaţiei obiectelor de Art Nouveau şi Romantism, antichităţilor şi obiectelor incluse în categoria Militaria. Ultima zi, la hotel Marriott, vor fi puse în vânzare lucrări de pictură şi sculptură europeană, inclusiv o parte din celebrele lucrări ale avocatului şi diplomatului Vasile Stoica – una  din cele mai reprezentative colecţii de artă clasică – precum şi obiecte din aşa-numitul „cabinet de curiozităţi”. În fiecare din cele trei zile, licitaţia va începe la ora 19,00, organizatorii recomandând o ţinută formală, de seară.

„Organizăm patru mari licitaţii pe an – câte una pentru fiecare sezon – şi în rest, între una şi şase licitaţii pe lună” a declarat, pentru PRESSALERT.Ro, Valeriu Sângeorzan, director de marketing şi PR al casei de licitaţii Artmark. „Suntem profilaţi pe obiecte de artă plastică, în cea mai mare parte reprezentative şi foarte valoroase şi din 2008, de când funcţionăm, nicio licitaţie nu s-a încheiat cu o sumă mai mică de 1,5 milioane de euro”. Expoziţiile itinerante au fost iniţiate în toamna anului trecut, iar casa de licitaţii intenţionează să organizeze lunar astfel de expoziţii în câte două oraşe. Valeriu Sângeorzan a confirmat că la Arad au fost aproximativ 50 de persoane care s-au arătat interesate de licitaţia din această lună, iar la Timişoara, până la ora prânzului, nouă persoane completaseră deja formularele de participare la licitaţie. Numele celor interesaţi sunt confidenţiale. Singura dezvăluire pe care a putut-o face directorul de marketing este că, până acum, a vândut lucrări unor cunoscute persoane publice, dar „îmbucurător este că în acest joc al pieţei de artă sunt deja prezente şi multe nume necunoscute, pentru că pe piaţa românească preţurile sunt încă accesibile”

Din cele aproximativ 11 case de licitaţii active din ţară, Artmark se poate lăuda că deţine monopolul, controlând aproximativ 80% din piaţa de artă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.