De ce s-a supărat pe jurnaliști Ioan Holender, fostul director al Operei...

De ce s-a supărat pe jurnaliști Ioan Holender, fostul director al Operei din Viena

1
DISTRIBUIȚI
hollander01_resize
FOTO: ADRIAN PÎCLIȘAN

Cel mai longeviv director al Operei de Stat din Viena, Ioan Holender, a afirmat, astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă care a avut loc la Universitatea de Vest că şansele Timişoarei de a deveni Capitală Culturală Europeană în anul 2021 sunt diminuate şi din cauza ziariştilor. Ioan Holender şi-a arătat nemulţumirea că niciun jurnalist de la ziarele locale din Timişoara nu a fost prezent la conferinţă, ci doar de la site-uri de ştiri, televiziuni şi posturi de radio şi a adăugat că „eu am o notorietate în lume, dar văd că niciun ziarist nu vine aici pentru că pe nimeni nu interesează ceea ce facem, nimeni nu scrie o vorbă. Eu ştiu că nu e oraşul plin de ziare, dar nimeni nu-şi dă silinţa, există această indiferenţă, această lene, această comoditate, această plictiseală.


Cum să devină oraşul acesta Capitală Culturală Europeană în această stare de paralizie şi indiferenţă a celor ce scriu?”.

În ceea ce priveşte strategia Timişoarei pentru a obţine acest titlu, Ioan Holender este de părere că posibilitatea de a deveni Capitală Culturală Europeană ar creşte dacă s-ar uni cu un oraş din Serbia, sfat pe care i l-a dat atât primarului Robu, cât şi lui Gheorghe Ciuhandu. „Timişoara are şanse, nu vreau să fac comparaţii cu Iaşi sau Cluj, dar Timişoara ar trebui să se unească, şi are posibilitatea de a face o mică unire cu un oraş din Serbia, aşa cum este Novi Sad sau Szeged şi ar avea şanse mult mai mari. Sibiu a ajuns Capitală Culturală Europeană mai mult prin Luxemburg, decât prin forţa proprie, dar noi cam stăm, nu ştiu de ce”, a afirmat fostul director al Operei de Stat din Viena.

Ioan Holender susţine în aceste zile la Universitatea de Vest din Timişoara cursul „Managementul cultural internaţional”, la care participă şi directori ai unor instituţii culturale din oraş. Cursul are 18 ore, iar la finalul acestuia, cursanţii ar trebui să aibă capacitatea să construiască un repertoriu al unui teatru corespunzător unui oraş ca Timişoara, adică un teatru cu 700 de locuri.

1 COMENTARIU

  1. ‘nimeni nu-şi dă silinţa, există această indiferenţă, această lene, această comoditate, această plictiseală.’ Cum să devină oraşul acesta Capitală Culturală Europeană în această stare de paralizie şi indiferenţă a celor ce scriu?”.

    dl. Holander se referea la cei care scriu, dar e valabil pentru noi toti – interesul ne este starnit foarte greu si cel mai adesea pe teme tembele si neesentiale!

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.