De ce l-a făcut consilierul liberal Ciprian Jichici ipocrit pe deputatul PDL...

De ce l-a făcut consilierul liberal Ciprian Jichici ipocrit pe deputatul PDL Cornel Sămărtinean

46
DISTRIBUIȚI

cornel-samartinean-tv-1-p

Consilierul local Ciprian Jichici  s-a pus pe criticat activitatea deputatului PDL Cornel Sămărtinean. Mai exact, liberalul a fost deranjat de trei interpelări pe care alesul timişorean le-a făcut în Parlament.


Supărat că Sămărtinean a cerut detalii legat de reabilitarea malurilor Begăi, Jichici a atenţionat că pe vremea când s-a făcut proiectul a fost singurul care a pus în discuţie carenţele acestuia. „Să vii acuma după aproape patru ani de zile şi să te întrebi ce e cu acest proiect mi se pare, ca să folosesc un termen cât de cât acceeptabil, ipocrizie”. Vorbind despre o altă interpelare, legată de subpasajul rutier de la Michelangelo, Jichici i-a recomdat lui Sămărtinean să ia o carte de Fizică de clasa a noua, pentru a citi despre cum afectează noile modificări mutarea magistralelor de la Colterm. După ce l-a acuzat că foloseşte incorect termenii pentru a întreba despre termeul de realizare a centrului intermodal, Jichici s-a oferit să îl ajute pe deputat. „Îi sugerez să ceară explicaţii pentru motivele care stau la baza creşterii muşchiului pe partea nordică a trupului la copaci”.

 

46 COMENTARII

  1. Jichici, tu ai furat destul asa ca taci,nesimtitule! Canta(ca asta iti place) la alta masa! Vezi tu de idioteniile lui Robu, nu te baga in seama. Tu nu poti avea interpelari in Parlament pt ca tu nu ajungi acolo!!!!!

  2. Sedinta Camerei Deputaţilor din 12 februarie 2013

    1. Declaraţii politice şi intervenţii ale deputaţilor:
    1.63 Cornel-Mircea Sămărtinean – declaraţie politică „Europa între elogii şi pericolul imploziei”;

    Domnul Cornel-Mircea Sămărtinean:

    „Europa între elogii şi pericolul imploziei”

    Săptămâna trecută s-a celebrat împlinirea a 50 de ani de la adoptarea Tratatului de la Elysee, marele acord franco-german, care, sub bagheta unor vizionari precum de Gaulle şi Adenauer, a pus bazele resetării relaţiilor bilaterale.

    Unei prietenii adevărate i-ar şedea bine o oarecare modestie. O oarecare prudenţă, rezervă şi moderaţie. Exageratele elogii adresate prieteniei franco-germane merg mână în mână cu adumbrirea vederii tuturor acelor comentatori ai treburilor europene care insistă să ignore carenţele majore ale construcţiei politice europene.

    În mod evident, de Gaulle şi Adenauer au avut temeiuri în parte îndreptăţite să-şi încheie mult celebratul tratat. Acest document, semnat la 22 ianuarie 1963, a parafat, după înfrângerea Germaniei naziste, şi victoria, la masa verde, a Franţei, hotărârea elitelor celor două naţiuni, între care una divizată, de a pune capăt secolelor de ostilitate, vrăjmăşie şi conflict mutual şi de a pune bazele unor proiecte comune.

    Această lucrare s-a vădit, în multe privinţe, a fi o operaţiune de mare succes, întrucât a creat condiţiile necesare elaborării şi punerii la punct a motorului franco-german al Europei.

    În 1963 motivele celor doi oameni de stat fuseseră diferite, ba chiar divergente, nu e un secret şi nu schimbă datele problemei Realitatea este că Adenauer dorise tratatul cu francezii pentru a pune capăt o dată pentru totdeauna oricăror tendinţe germane de izolare de apus. La rândul său, de Gaulle ar fi vrut un partener german docil, dar puternic economic, în stare să-i susţină ambiţiile antiamericane. Deşi popoarele par, în mare măsură, să se respecte reciproc, iar urmele vechilor adversităţi sunt greu de detectat, nici azi concepţiile elitelor celor două naţiuni nu sunt mai puţin divergente. Franţa încearcă în disperare să îmbrăţişeze Germania, astfel încât marele ei vecin de la răsărit să nu redobândească o preeminenţă incontrolabilă în Europa.

    La rândul ei, o mare parte a elitei germane năzuieşte să creeze şi să gestioneze Statele Unite ale Europei, ale cărei instituţii, construcţie şi eficienţă economică şi comercială să le semene dacă se poate leit celor ale Germaniei. Acest eşafodaj ar urma să se dovedească în stare să ţină piept provocărilor globale şi tot mai cumplitei concurenţe asiatice.

    Franţa lui Hollande crede că Germania e o frână în Europa, că fără ea relansarea bătrânului continent ar fi un proiect fezabil dacă nu de-a dreptul facil, întrucât ar implica doar obligaţiuni europene, eurobonduri, în speţă, colectivizarea datoriilor.

    În Germania lui Merkel domneşte teama şi dispreţul faţă de guvernul socialist francez. Detestată e îndeosebi incapacitatea lui (alarmantă şi pentru burghezia pariziană) de a renunţa la centralism, de a se despărţi de vechiul dolce far niente şi de a realiza că nu se mai supravieţuieşte în lumea globală fără austeritate şi reforme dure.

    De aici încolo, toate drumurile duc nu la Roma, ci la implozia Uniunii Europene, dacă elitele celor două naţiuni nu descoperă la timp manevra de transpunere în marşarier şi de revizuire a motorului european.

    Europei îi trebuie mai puţine discursuri şi celebrări fastuoase şi net mai multă meditaţie, reformă, democraţie autentică şi hotărâre de a lupta împotriva oricărui tip de extremism în interiorul şi în afara continentului.

  3. Indicatorul lichiditatilor+viteza de rotatie a debitelor+tampenii=JAF DE PESTE 4.000.000 EURO IN 30 DE LUNI!?!

    DEZBATERI PARLAMENTARE
    Şedinţa Camerei Deputaţilor din 19 februarie 2013

    1. Declaraţii politice şi intervenţii ale deputaţilor:
    1.31 Cornel-Mircea Sămărtinean – declaraţie politică intitulată „Coreea de Nord, o ţară săracă, imprevizibilă şi înarmată nuclear”;
    Intervenţie consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedinţă

    Domnul Cornel-Mircea Sămărtinean:

    „Coreea de Nord, o ţară săracă, imprevizibilă şi înarmată nuclear”

    În urma celui de-al treilea test atomic efectuat, Coreea de Nord a demonstrat că pentru arme atomice riscă orice, inclusiv un conflict cu China.

    A trecut un an de la venirea la putere a dictatorului Kim Jong Un. Bilanţul său: două teste cu rachetă şi, începând cu data de 12 februarie 2013, un test atomic. Astfel, el a reuşit să-şi asigure adversitatea la scară planetară. De la Beijing la Berlin, de la Tokio la New Delhi, de la Seul până la Washington – pretutindeni testul nord-coreean a fost ferm condamnat.

    În aprilie 2012 Coreea de Nord şi-a modificat constituţia. De atunci se cheamă „naţiune înarmată nuclear”. Ce anume determină însă o ţară ajunsă la sapă de lemn să cheltuiască o parte însemnată din resurse pentru fabricarea rachetelor şi a armelor atomice? Poate că e pură coincidenţă că testul atomic a avut loc la împlinirea a doi ani de la debutul răzmeriţei împotriva fostului dictator libian Gaddafi, dar acest lucru nu e lipsit de importanţă. Din perspectiva liderilor de la Phenian, Gaddafi a făcut greşeala să renunţe la programul său atomic, şi asta l-a costat puterea şi, în final, viaţa. Deci regimul nord-coreean are nevoie de bomba atomică pentru a-şi asigura perpetuarea la putere şi pentru a descuraja orice atac venit din partea SUA, a Japoniei sau Coreei de Sud.

    În plus, testul aduce prestigiu conducerii nord-coreene. Propaganda internă afirmă că este dovada forţei naţiunii, iar tânărul lider se poate prezenta pe drept cuvânt drept personalitate puternică. Coreea de Nord şi-a asigurat atenţie sporită la nivel internaţional. Ea speră că dispune acum de cărţi mai bune la negocierile cu marile puteri, fiind capabilă să obţină mai multe avantaje materiale în schimbul unor concesii.

    Pentru a ajunge în această poziţie, Coreea de Nord riscă să-şi indispună total ultimul aliat pe care îl mai are – China. Coreea de Nord este în întregime dependentă economic de vecinul de la vest, de unde primeşte alimente şi carburanţi. Relaţiile dintre cele două ţări se răciseră deja înainte de testul atomic, testul cu rachetă din decembrie fiind considerat inacceptabil de Beijing. În consecinţă, China a votat rezoluţia 2087 a Consiliului de Securitate ONU, care prevede sancţiuni împotriva Phenianului. China a ameninţat că va reduce ajutoarele destinate Coreei de Nord, dacă ţara va efectua teste atomice.

    China pare să se confrunte cu o dilemă. Pe de-o parte, îşi doreşte stabilitate pe Peninsula Coreeană pentru a evita implozia Coreei de Nord. Pe de alta, vrea să tempereze ambiţiile nucleare ale Phenianului, prezentându-se la nivel internaţional ca promotoare a păcii. China nu e interesată de o cursă a înarmării nucleare în Asia de Est, la care să se alăture Coreea de Sud şi Japonia, iar la nivelul Consiliului de Securitate, China va reacţiona probabil la fel ca în decembrie, după testul nord-coreean cu rachetă.

  4. Fals in acte!!!
    Raportari false pentru a primi ajutor de stat
    Directorul Aeroportului Timisoara, Cornel Samartinean, a modificat mai multe raportari privind numarul total de pasageri, in cursul anului 2010. In rapoartele inaintate de catre acesta, numarul de pasageri era de fiecare data sub un milion. Motivul este unul simplu: cu o cifra sub un milion de pasageri, aeroporturile din Timisoara, Suceava si Cluj primeau ajutoare financiare din partea statului roman, in valoarea totala de 240 de milioane de euro.
    Cornel Samartinean, singur in afara Schengen. Cu talent, pune umarul la falimentul aeroportului pe care il conduce.
    In urma scandalurilor privind terminalul non-Schengen si a celui privind plecarea Wizz Air, directorul aeroportului din Timisoara a recunoscut in luna noiembrie 2010 ca numarul pasagerilor care tranziteaza depaseste un milion de persoane. Astfel, Aeroportul Timisoara mai pierde si ajutoarele financiare de stat. La aceasta situatie a contribuit si compania Carpatair, care a depus o plangere la Comisia Europeana, in urma careia s-a blocat acordarea ajutoarelor de stat catre aeroportul din Timisoara.

    Răspund

  5. Angajaţii Aeroportului Internaţional “Traian Vuia” din Timişoara au fost spionaţi în mod ilegal de administraţia condusă de fostul director, pedelistul Cornel Sămărtinean. După ce acesta a fost schimbat din funcţie, s-a descoperit că au fost montate camere video şi microfoane, ascunse în senzorii de mişcare plasaţi în toate birourile. În ambele clădiri ale administraţiei au fost instalate echipamente care stocau imaginile şi sunetul, în corpul A aceste receivere fiind instalate chiar în biroul directorului Sămărtinean. Practic, toate mişcările angajaţilor din birouri erau monitorizate la sânge, iar imaginile erau stocate în servere aflate în afara aeroportului. Cei care lucrează acolo au rămas mască atunci când au văzut cum erau ţinuţi sub lupă. “Când au instalat senzorii de mişcare în birouri au spus că sunt pentru hoţi. Avea logică. Nu ne-au spus, însă, nimic despre camere de supraveghere şi microfoane. Ştiam de camerele de pe holuri, dar nici să ne spioneze şi-n birou”, comentau angajaţii uimiţi de Big brother-ul portocaliu. Unii bănuiau că ar fi supravegheaţi, dar nu aveau confirmare. Printre angajaţi se discută că supravegherile ilegale au surprins câţiva dintre cei monitorizaţi în ipostaze erotice.
    În urma verificării echipamentelor descoperite, s-a stabilit că, de curând, au fost tăiate cablurile pentru înregistrările audio de la receivere, dar nu şi de la dispozitivele clandestine de supraveghere. Deşi au fost şterse o parte din înregistrările de la receivere, cei care au spionat au mai uitat câteva cadre filmate ilegal.
    Impus în funcţia de director al aeroportului de preşedintele PD-L Timiş, Constantin Ostaficiuc, Sămărtinean şi-a luat ca şi consilier pe probleme de securitate de Mircea Preunca, fost ofiţer SRI, fratele consilierul judeţean PD-L Daniel Preunca. Acesta este şi administratorul firmei MT Systems SRL, care a avut contractele de instalare a sistemelor de supraveghere cu aeroportul. Contactat telefonic pentru a comenta operaţiunea ilegală de supraveghere, Cornel Sămărtinean s-a mulţumit să spună “nu comentez, la revedere”. Mircea Preunca a susţinut în schimb că “tot ce s-a făcut a fost legal. Nu s-a încălcat nici o lege. La intrarea în clădiri erau avertismente că sunt obiective supravegheate. Nu erau ascunse camerele. Erau la vedere. Sunt sisteme de supraveghere din comerţ. A fost înregistrare doar video, nici gând de înregistrare audio. Totul a fost legal”. Luni va fi depusă o plângere penală la Parchet de noua conducere a aeroportului pentru supravegherile ilegale.

  6. Doar cine are ceva de ascuns si nu e cinstit se teme de supraveghere. E normal ca la aeroport sa existe sisteme de supraveghere! Nu e la aprozarul matii sau acasa la tine! Esti infractor, de aceea ti-e frica de supraveghere! Gunoiule! Se vede ca esti un frustrat care ai lucrat pe acolo,fraiere! Nu ne intereseaza hotii. Samartinean e un foarte bun politician, de aceea l-au si ales oamenii deputat! Tu, te tot plangi prin ziare ca un papagal! Justita si-a spus cuvantul! Cat despre Idolu, deja si el fost director al Aeroportului, sa vedem cum isi va justifica jaful facut!!!!

  7. Referitor la AIT:
    Domnilor si domnule Jichici…Robu a scris recent o carte despre activitatea institutiilor din Timisoara:
    Va rog sa va uitati la sectiunea AIT:….Scrie negru pe alb cum sub Directoratul lui Cornel Mircea Samartinean AIT ajunge sa aiba profitul cel mai mare din Istoria Institutiei.

    Rautatile sunt multe si prostia genereaza in LICENTA:
    De aceea o sa va rog ca sa va uitati de exemplu la activatea Deputatului C.Samartinean din 15 demnitari ai Judetului Timis Samartinean Mircea Presedinte INterimar PDL Timisoara ocupa un onorabila POZITIE 6:
    Trebuie de mentionat faptul ca dintre primii 5 2 sunt de le Germani si Unguri ….restul Grindeanu…Cristian..Grapini , Raducanu , etc adica 9 sunt la coada:

    cat despre AIT:
    Traficul de pasageri, cât și cel cargo a crescut vertiginos în ultimii ani, în strânsă legătură cu accelerarea dezvoltării economice a Timișoarei. Spre exemplu, în anul 2011 se înregistrează în medie 75–80 de zboruri pe zi și o medie de 3300 de pasageri, față de anul 2005 când se înregistrau în medie 20–25 zboruri/zi și o medie de nici 1000 de pasageri. În orele de vârf ale traficului numărul de mișcări aeronave ajunge în mod frecvent la 16-18/oră, capacitatea aeroportului fiind de 22/oră (la platformă), urmând a se ajunge în anul 2015 la 45/oră. Numărul anual de pasageri (intrări-ieșiri) și mișcări aeronave a evoluat după cum urmează[12]:

    2. Construirea unui terminal pentru curse operat în regim non-Schengen

    Un nou terminal de plecări și sosiri non-Schengen a fost finalizat la sfârșitul anului 2010. Clădirea, având o suprafață de aproximativ 2000 mp,[15] va fi destinată exclusiv zborurilor din țările care se afla în afara spațiului Schengen.[16][17][18] Estimările inițiale arată că un număr de 180 000 de pasageri vor sosi și vor pleca anual din/spre destinațiile non-Schengen pe care aeroportul le deține.

  8. Traficul pe aeroportul Timisoara An Pasageri (total) Crestere Miscari aeronave Crestere
    2005 611 705 18 416
    2006 753 934 ▲ 23,2% 21 917 ▲ 18,2%
    2007 849 171 ▲ 14,2% 23 321 ▲ 6,7%
    2008 890 137 ▲ 4,3% 24 093 ▲ 3,1%
    2009 973 624 ▲ 9,4% 24 261 ▲ 1,4%
    2010 1 139 133[13] ▲ 16,9% 25 278 ▲ 3,8%
    2011 1 202 925[14] ▲ 5,6% 23 151 ▼ 8,2%

  9. Nu se va mai intampla domnilor ceea ce s a intamplat sub Directoratul C-M. Samartinean.

    Destinațiile cel mai des operate de pe aeroportul Timisoara Destinație Aeroport Zboruri săptamanale (dus-întors)
    Aprilie 2012 Companii aeriene
    Flag of Romania.svg Bucuresti Aeroportul Internațional Henri Coandă București
    86

    TAROM, Carpatair
    Flag of Germany.svg Munchen Aeroportul München Franz Josef Strauß
    52

    Lufthansa, Carpatair
    Flag of Austria.svg Viena Aeroportul International Viena
    24

    Austrian Airlines, TAROM
    Flag of Italy.svg Milano Aeroportul International Milano-Bergamo
    18

    Carpatair, Wizz Air
    Flag of Italy.svg Roma Aeroportul International Roma Fiumicino
    16

    Carpatair, Wizz Air
    Flag of Italy.svg Veneția Aeroportul International Veneția, Aeroportul International Treviso
    14

    Carpatair, Wizz Air
    Numarul de locuri oferite pe principalele rute de pe aeroportul Timișoara Destinație Aeroport Locuri disponibile (dus-întors/săptămană)
    Aprilie 2012 Companii aeriene
    Flag of Romania.svg Bucuresti Aeroportul Internațional Henri Coandă București
    5566

    TAROM, Carpatair
    Flag of Germany.svg Munchen Aeroportul München Franz Josef Strauß
    4972

    Lufthansa, Carpatair
    Flag of Italy.svg Milano Aeroportul International Milano-Bergamo
    2490

    Carpatair, Wizz Air
    Flag of Italy.svg Roma Aeroportul International Roma Fiumicino
    2130

    Carpatair, Wizz Air
    Flag of Austria.svg Viena Aeroportul International Viena
    1680

    Austrian Airlines, TAROM
    Flag of Italy.svg Veneția Aeroportul International Veneția, Aeroportul International Treviso
    1420

    Carpatair, Wizz Air

  10. 2010, 3 noiembrie – a fost certificat ca aeroport internațional, întrucât lucrările la terminalul de zboruri non-Schengen au fost finalizate. Certificarea ca aeroport internațional este o condiție obligatorie pentru a putea opera zboruri regulate în statele non-Schengen.[4].

  11. Pe Colegiul 1 Deputati Timisoara, Cornel Samartinean (ARD) a reusit sa adune 4750 voturi, adica 21, 20%.
    4750 de cetateni ai Timisoarei au hotarat ca C-M.Samartinean sa ii reprezente in parlamentul Romaniei…
    Rolul şi structura ARTICOLUL 61 Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării.
    De aceea domnule jichici va rog sa nu degenerati in licenta si sa nu mai folositi cuvantul…” ipocrizie” deoarece cand vorbiti asa, ii includeti si pe cei 4750 cetateni ai Romaniei care au hotarat sa fie reprezentati de Samartinean .C-M

  12. ca să folosesc un termen cât de cât acceeptabil, ipocrizie”.- jichici . Consilier PNL…

    As sugera domnule Consilier ca sa invatati care este deosebirea intre reabilitare si inlocuire -referinduma la sutele de mii de ron care ati votat dvs.
    Treptele de la Catedrala Mitropolitana la fel sunt ca si fatada Operei – Simbol al Eliberarii de Comunism. De aceea va rog sa votati in interesul Timisoarei si nu in INteresul Oamenilor care le sunte-ti dator din campanie electorala.
    Nu sa veniti sa dati sfaturi unde creste muschiul la copac pe pareta Nordica ci sa invatati cum trebuie sa te comporti si sa administrezi banii Timisorenilor.

    Pacat …dar si dvs sunte-ti un puiut de Comunism si de aceea nu va deranjeaza schimbarea treptelor pe care au murit oameni nevinovati…..Dar cred ca sunte-ti un puiut de comunist.

  13. Pt cei de mai sus….
    Nu ne intereseaza hotii. Samartinean e un foarte bun politician, de aceea l-au si ales oamenii deputat! Tu, te tot plangi prin ziare ca un papagal! Justita si-a spus cuvantul! Cat despre Idolu, deja si el fost director al Aeroportului, sa vedem cum isi va justifica jaful facut!!!!

  14. Cornel-Mircea SĂMĂRTINEAN
    Sinteza activitatii parlamentare în legislatura 2012-prezent

    Activitatea parlamentara în cifre:

    Luări de cuvânt: 9 (în 9 şedinţe)
    Declaraţii politice: 7 (din care 6 consemnate conform materialului depus la secretariatul de sedinţă)
    Propuneri legislative initiate: 8
    Întrebari şi interpelari: 12
    Motiuni: 5

  15. Opris nebunul care ia pastile cu pumnul
    Zice ca e un jurnalist adevarat,
    Dar de fapt e psihopat
    Si de idolu amanetat!
    El posteaza doar prostii
    Zicand ca sunt picanterii
    Iar cand idolu il va parasi
    Tot atunci se va trezii
    Si dintr-un catel ascultator
    Va deveni un tradator.

    Spitalul de nebuni din gataia il asteapta pe mircea opris pentru internare in vederea aplicarii tratamentului antipsihopatic. Ii vom asigura legatura la internet de mare viteza cat si acces la toate site-urile unde are comanda sa posteze, exact cum i-am asigurat si pacientului nostru dan idolu falimentus. Apropo il asteptam si pe acesta la noi pentru revizia la mansarda avand informatii ca are derapaje serioase in comportament, asemenea unui elan in calduri.

  16. Are dreptate C-M.Samartinean sau Jichici.

    Interpelarea nr. 407B/04-06-2013

    Lucrări de reabilitare a zonei canalului Bega din mun.Timişoara.

    Informaţii privind interpelarea
    Nr.înregistrare: 407B
    Data înregistrarii: 04-06-2013
    Data prezentării: 04-06-2013
    Data comunicării: 04-06-2013
    Mod adresare: în scris
    Adresant: Cornel-Mircea Sămărtinean – deputat PDL
    Destinatar: Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura şi Investiţii Străine
    în atenţia: domnului Dan Coman Şova – Ministru delegat
    Textul intervenţiei:
    fişier PDF
    Răspuns solicitat: în scris

    Parlamentul Româniel
    Camera Deputafilor
    zţo’fi’Ve4, .Qc-)n

    Grupul Parlamentar al Partidului Democrat-Liberal
    INTERPELARE
    Adresată: Domnului Dan-Coman şova Ministru delegat pentru
    Proiecte de Infrastructură de Interes NaVonal şi Investiţii Străine
    De către : Cornel Mircea Sămărtinean, deputat PDL Timiş Obiectui interpelării : lucrări de reabilitare a zonel canalului Bega din municipiul Timişoara in•cadrul proiectului
    „Reabilitarea infrastructurii publice • urbane a malurillor Canalului Bega”
    Domnule ministru,
    Vă prezint urmă’toarea situaţie :
    Municipalitatea timişoreană a făcut publică de ceva vreme intenţia de a achiziţiona lucrări de reabilitare a zonei canalului Bega. Conform anunţului, vor fi executate lucră’ri de construcţii civile, amenajare peisagistică, modernizare a mobilierului urban, reţele electrice, ilumi’nat public, reţele de telefonie, reţele de gaze naturale, reţele de alimentare cu apă şi canalizare, lucrări hidrotehnice şi lucrări de drumuri pe o lungime de 10,6 kilometri de-a lungul malurilor de nord şi de sud ale
    canalului Bega. Porţiunea se va Impărţi pe zone, in funcţie de destinaVa şi funcţiile viitoare stabilite prin proiect, dar ofertanVi pot depune oferte
    doar pentru exec4a integrală a lucrărilor, inclusiv .procurarea materialelor, pregătirea lor şi punerea în funcţiune, respectiv predarea în stare funcţională a lucrărilor.
    Valoarea totală estimată a acestor lucrări a fost calculată de Primărie la suma de 33,4 milioane de lei fă’ră TVA. Din aceşti bani, sunna de 30,8 milioane de lei este valoarea estimată pentru execuţia lucrărilor de reabilitare a zonei construcţii şi instalaţii pentru investiţia de bază. Partea spectaculoasă e că rpectivul tontract alocă suma de 2,5 milioane de lei pentru cheltuieli diverse şi neprevăzute. Consider că a devenit o practică in a se abuza de acest elementla multe proiecte de investiţii, în condiţiile în care sumele •alocate pentru cheituielile aşa¬zisele cheltuieli neprevăzute ar putea fi direcţionate către alte proiecte de investiţii urgente pentru municipiul Timişoara.
    Având in vedere cele prezentate, vă rog, domnule ministru, să-mi comunicaţi care este punctul dumneavoastră de- vedere referitor la justificarea sumei alocate, in special la cea pentru cheltuieli neprevăzute , cu atât mai mult cu cât•se desfăşoară lucrări de reabilitare a canalului propriu-zis şi de către Administraţia Bazinală a Apelor.

    Cornel Mircea Samartinean
    Deputat de Timiş

    27.05.2013

  17. sasha - pt cei de mai sus...C-M.Samartinean 2016. Viitorul Primar....execuţia variantei de ocolire Timişoara Sud va fi propusă in cadrul POS-T 2014-2020.

    In acest context, execuţia variantei de ocolire Timişoara Sud va fi propusă in cadrul POS-T 2014-2020.

    Interpelarea nr. 276B/23-04-2013

    Stadiul procedurilor de finanţare şi execuţie a lucrărilor de finalizare a şoselei de centură, varianta de ocolire a mun.Timişoara.

    Informaţii privind interpelarea
    Nr.înregistrare: 276B
    Data înregistrarii: 23-04-2013
    Data prezentării: 23-04-2013
    Data comunicării: 23-04-2013
    Mod adresare: în scris
    Adresant: Cornel-Mircea Sămărtinean – deputat PDL
    Destinatar: Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura şi Investiţii Străine
    în atenţia: domnului Dan Coman Şova – Ministru delegat
    Textul intervenţiei:
    fişier PDF
    Răspuns solicitat: în scris
    Informaţii privind răspunsul
    Nr.înregistrare: 1916
    Data înregistrării: 31-05-2013
    Răspuns primit: în scris
    Răspuns primit de la: Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura şi Investiţii Străine
    comunicat de: domnul Dan Coman Şova – Viceprimministru
    Textul răspunsului:
    fişier PDF

    Grupui Parlamentar al Partidului Democrat-Liberal
    INTERPELARE
    Adresată: Domnului Dan-Coman Şova -» Miinistru delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine
    De către : Cornel Mircea Sămărtineany deputat PDL Timiş
    Obiectul interpelării StadiuI procedurilor de finanţare execuţie a lucrărilor de finalizare a şoselei de centură, varianta de ocolire a municipiului Timişoara

    Domnule Ministru,

    Atragerea de fonduri europene nerambursabile pentru construcţia de autostrăzi în România reprezintă un pas semnificativ pentru creşterea economică, contribuind, astfel, la reducerea decalajelor faţă de economiile din restul Europene prin realizarea de investiţii majore şi crearea de locuri de muncă.
    Comisia europeană a aprobat finanţarea nerambursabilă pentru construcţia variantel de ocolire a oraşului Timişoara in regim de autostradă. Astfel , din valoarea totală a proiectului de 249 de milioane de euro, co-finanţarea de la Uniunea Europeană este de aproape 211 milioane de euro, restul sumei urmând a fi suportat din bugetul de stat.
    Şoseaua de centură a Timişoarei este o şosea de ocolire pentru traficul greu şi circulaţia de tranzit. in prezent, Timişoara are o variantă ocolitoare pe partea de nord, intre Calea Aradului şi Calea Lugojului, de 12 kilometri, care a fost construită in şapte ani. Şoseaua are profil de autostradă şi are un singur tronson finalizat, ‘in partea de nord, Intre DN 6 (Lugoj) şi DN 69 (Arad). Pentru ca inelul ocolitor să fte complet mai este nevoie de construcţia unei şosele care să lege Calea Şagului de Calea Lugojuluii, adică trebuie turnaţi 35 de kilometri de asfait fiind necesară construcţia a două tronsoane. Pentru niciunul dintre cele două obiective nu este asigurată finanţarea in vederea demarării procedurilor de execuţie.
    Având în vedere cele prezentate mai sus, vă rog precizaţi
    1. Care este stadiul contractetor pe care le aveţi în derulare, care este procentui de execuţie a lucrărilor comparativ cu cât era asumat prin planurile de lucrări şi care sunt noile termene de finalizare pe care le estimaţi ţinând ›cont de faptui că proiectui şi studiul de fezabilitate există ‘incă din august 2012 ?
    2. Ce penalităţi au fost aplicate constructorilor care au inregistrat intârzieri şi care au fost motivele invocate de contractori pentru acestea?
    Solicit răspuns scris şi oral.

    Cornel Mircea Să ărtinean
    Deputat PDL de Timis
    23.04.2013

    Răspuns primit de la: Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura şi Investiţii Străine comunicat de: domnul Dan Coman Şova – Viceprimministru

    GUVERNUL ROMÂNIEI
    DEPARTAMENTUL PENTRU PROIECTE
    DE INFRASTRUCTUR-A ŞI INVESTIŢII STRAINE

    STIMATE DOMNULE MINISTRU,

    Vă transmitem, alăturat, răspunsul 1a adresa dumneavoastră nr. 3111/DRP/25.04.2013 inregistrath la Departamentul Pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine cu nr. 19167DPIIS/26.04.2013, privind interpelarea formu1ată de domnul deputat Cornel Mircea Sămărtinean referitoare la „stadiul procedurilor de finanţare şi execuţie a lucrărilor de finalizare a şoselei de centură, varianta de ocolire a municipiului Timişoara”, la care se solicită răspuns scris şi oral.
    Cu stimă,
    MINISTRU
    7DAN CO1VIAN ŞOVA

    DomnuIui MIHAI ALEXANDRU VOICU
    MINISTRU DELEGAT PENTRU RELAŢIA CU PARLAMENTUL

    GUVERNUL ROMÂNIEI
    DEPARTAMENTUI PENTRU PROIECTE
    DE INFRASTRUCTURĂ ŞI INVESTIŢII STRĂINE

    Către: Guvernul României, k‘i p I
    Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentui Pak: .
    În atenţia: Domnului Mihai Alexandru Voicu, Ministru Delegat pentru Relaţia cu Parlamentul
    Adresa nr. 3111/DRP/25.04.2013
    Ref: Interpelarea domnuluă Deputat Cornel Mircea Sămărtinean Adresa nr. 19161DPIIS/26.04.2013
    Stimate Domn,
    Ca unnare a interpelării domnului deputat Comel Mircea Sărnărtinean transmise Departamentului pentru Proiecte de infrastructură şi Investiţii Străine referitoare la „ stadiul procedurilor de finanţare şi execuţie a lucrărilor de finalizare a şoselei de centură, varianta de ocolire a municipiului Timişoara”, potrivit informaţiilor primite de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A.(CNADNR), vă transmitem următoarele:
    Care este stadiul contractelor pe care le aveţi in derulare, care este procentul de execuţie a lucrărilor comparativ cu cât era asumat prin planurile de lucrără şi care sunt noile termene de finalizare pe care le estimaţi ţinând cont de faptul că proiectul studiul de fezabilitate există ăncă din august 2012?
    Ce penalităţi au fost aplicate constructorilor care au inregistrat intăirzieri şi care au fost motăvele invocate de constructori pentru acestea?
    Varianta de Ocolire a Municipiului Timişoara DN6 km 549+076 DN 69 km 6+430 a fost finalizată in data de 21.09.2010, în prezent contractul afiându-se în Perioada de Garanţie.
    Varianta de Ocolire Sud a Municipiului Timişoara DJ 591 DN 59 – DN 6:
    in data de 18.03.2010 a fost semnat contractul „Asistenţă Tehnică pentru elaborarea
    Studiului de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, Detalăilor de Execuţie şi Documentaţiei de
    Atribuire pentru variantele de ocolire Bârlad şi Tămişoara Sud”.
    Acest contract s-a finalizat in data de 28.10.2011, prin indeplinirea obligaţiilor contractuale de către prestator (asocierea SC Search Corporation SRL — SC Tecnic Consulting
    Engineering România), respectiv:
    elaborarea Studiului de Fezabilitate revizuit şi actualizat conform HG nr. 28/2008 (inclusiv Studiul de Evaluare a Impactului asupra Mediului complet cu consultaţii
    publice);
    pregătirea Aplicaţiei FEDR,
    Proiectul Tehnic pentru relocare/protejare utilităţi la nivel de detalii de execuţie;
    – Proiectul Tehnic la nivel de Detalii de Execuţie;
    – Documentaţia de Atribuire pentru lucrări.
    Precizăm că fondurile alocate 1n cadrul contractului de finanţare „Pregătirea pentru construcţia variantelor de ocolire Topliţa, Tuşnad, Sighişoara, Făgăraş, Huedin, Bârlad şi Timişoara Sud”, din cadrul Programului Operaţional Sectorial Transport 2007-2013 nu includ şi banii necesari pentru execuţia lucrărilor.in acest context, execuţia variantei de ocolire Timişoara Sud va fi propusă in cadrul POS-T 2014-2020.
    Varianta de Ocolire Vest a Municipiului Timişoara DN 69 – DN 59 – DJ 591:
    in anul 2007 a fost elaborat Studiul de Fezabilitate contractat prin Consiliul Judeţean Timiş. in prezent, serviciile de proiectare sunt realizate de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, obiectivul aflându-se pe lista programelor de lucrări care aşteaptă obţinerea finanţării în vederea demarării execuţiei lucrărilor.

    Cu stimă,
    MINISTRU
    DAN COMAS ŞOVA

  18. Pentru mitocanii:sasha,sorste,dupa cretinatati sunteti:caragui,luchian,TAMPITILOR!!!voi aveati salarii de 3.000-5.000 ron,iar incarcatorii care au adus acei indicatori uriasi aveau intre 850-1.400 ron,MARS la bulau,cretinilor!!!

  19. Bai Chilotare, tu tot nu intelegi ca un aeroport, care era international DINAINTE sa vii tu cu gasca de manglitori si cu Preunca securistu, nu poate fi condus de unul care il confuda cu duty-freeurile din vama sau cu feuda lui Ostaficiuc-Popoviciu. Mai bine ne spui cum ti-ai batut joc de oameni, cum ai spart bugetul pe 2012 inainte sa fii dat afara. Pai , tataie, tu habar nu ai ca managementul chilotilor nu are nimic in comun cu managementul aeroportuar. Nu stii cu ce se mananc asta. Si degeaba o arzi aiurea cu ce te amuza pe tine ca se lauda aia de la USL, hoti si ei ca si tine. Un aeroport are nevoie de profesionisti in aviatie, nu de chilotari fie ca is din PDL sau din USL. Asta e diferenta dintre tine si Idolu, care acum trage sa pun ape picioare ce ai falimentat tu. Apropo, daca te mai aud cu plecarea lui Austrian Airlines, iti dedic maine, in ultima zi de campanie prima lor notificare, cand au zis ca se retrag de pe Timisoara. E exact din ianuarie, de pe vremea cand TU conduceai aeroportul. Asa ca interviul ala platit in Timpolis in care aberai cu Eugeniu de Savoya…e psihu de copil mic. Du-te si te plimba, ca deputat nu ajungi nici macar in visele tale cele mai erotice.

  20. Dan Cristescu a adăugat un comentariu la un link.
    6 decembrie 2012
    Taci din gura hotule! Ce tupeu poti sa ai cand tu ai falimentat aeroportul din Timisoara!

    Cornel Samartinean: Am demonstrat ca si o companie de stat poate fi condusa eficient ca sa aduca pro
    http://www.debanat.ro
    Cornel Sămărtinean, candidatul ARD pentru Colegiul I Deputați Timișoara, nu a făcut niciodată afaceri cu statul. Sămărtinean crede însă că principiile de management sunt aceleași peste tot, și în mediul privat, și în cel de stat. Candidatul ARD susține că, după ce a demonstrat că și o companie de st…
    Îmi place · · Urmăreşte postarea

  21. Candidatul ARD Timişoara la un loc în Camera Deputaţilor, Cornel Sămărtinean, a împărţit în oraş chiloţi şi ciorapi de damă cu numele şi figura sa pe ambalaj. Aşa s-a gândit PDL-istul să-şi facă campanie.

    Fost director al Aeroportului din Timişoara, Sămărtinean are şi o firmă de confecţii, iar produsele distribuite electoratului provin de acolo.

  22. 
    Nereguli de mii de lei la Aeroportul ”Traian Vuia” Timișoara
    MARŢI, 05 FEBRUARIE 2013 15:03 SCRIS DE LUCIAN PAULESCU

    Conform Raportul public pe anul 2011, inspectorii Curții de Conturi au găsit o serie lungă de nereguli la Societatea Națională „Aeroportul Traian Vuia” Timișoara. Ca urmare a controlului s-a constata nestabilirea, neevidenţierea, neurmărirea şi neîncasarea veniturilor proprii de 3.585 mii lei

    din: tarife pentru serviciile aeroportuare stabilite la un nivel inferior celor care rezultau din aplicarea grilei de discounturi sau celor aprobate prin hotărâri ale Consiliului de Administrație, nerealizându-se veniturile cuvenite societăţii pentru serviciile aeroportuare în anii 2010 şi 2011; diferențe între suprafeţele stipulate în contractele de închiriere încheiate şi cele stabilite ca urmare a efectuării de măsurători de către reprezentanţii entităţii verificate, care nu au fost luate în calcul la stabilirea chiriilor; subevaluarea tarifului de închiriere impus prin Hotărârea Consiliului de Administrație al „SN Aeroportul Internaţional Timişoara – Traian Vuia” SA de aprobare a grilei pentru stabilirea preţurilor de pornire la închirierea de spaţii în incinta aeroportului şi subdimensionarea suprafeţelor închiriate. La capitolul Calitatea gestiunii economico-financiare în legătură cu scopul, obiectivele şi atribuţiile prevăzute în actele normative de înfiinţare s-au constatat efectuarea de cheltuieli cu bunuri şi servicii fără contraprestaţie în sumă totală de 27 mii lei, din: necalcularea penalităţilor de întârziere pentru nerespectarea termenului de realizare a lucrării, conform clauzelor contractuale; nerespectarea clauzelor contractuale în ceea ce privește urmărirea creanţelor, întrucât nu s-au calculat penalităţile şi nu s-a urmărit încadrarea în termenul de prescripţie în sumă de 17 mii lei (entitatea controlată nu a calculat şi nu a pretins, în toate cazurile, penalităţile pentru facturile emise privind veniturile din chirii încasate după scadenţă); cheltuieli din fonduri publice angajate, ordonanţate şi plătite fără a fi aprobate potrivit legii şi/sau fără prevederi bugetare –în sumă de 21 mii lei pentru achiziţii de „bunuri, servicii sau dotări de natura: maşini, echipamente, mobilier, aparatură birotică, soft şi alte asemenea” fără „avizul şi aprobarea prealabilă a ministrului sau a secretarului de stat/secretarului general coordonator al activităţii” contrar prevederilor Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 380/14.05.2010; nu au fost elaborate proceduri de inventariere scrise, adaptate specificului activităţii; efectuarea de plăţi fără documente justificative care să confirme livrarea și recepția produselor sau care să ateste exactitatea şi realitatea sumelor datorate; plăţi nelegale urmarea nerespectării preţurilor, cantităţilor, articolelor din ofertele declarate câștigătoare, anexe la contractele încheiate; nu au fost luate în termen toate măsurile legale în vederea recuperării creanţelor – 95 mii lei, în sensul stabilirii persoanelor care nu au respectat reglementările legale privind achiziţiile de bunuri, produse, lucrări în vederea recuperării cheltuielilor rezultate din plata amenzilor contravenţionale care reprezintă pentru societate cheltuieli nelegale; micşorarea veniturilor sau majorarea cheltuielilor aprobate prin buget, fără să se prevadă şi mijloacele necesare pentru acoperirea diminuării de venituri sau creşterea cheltuielilor – 3.568 mii lei, respectiv nu s-a procedat la rectificarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pe anul 2011, în sensul majorării cheltuielilor în limita veniturilor încasate peste nivelul programat, astfel încât s-a depăşit nivelul de cheltuieli aprobat prin bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2011; neconducerea şi neorganizarea evidenţei contabile analitice şi evidenţei tehnico-operative, respectiv balanţa de verificare analitică nu prezintă analitic pe fiecare client, furnizor, debitor, creditor.

    Directorul Cornel Sămărtinean, nu a gestionat în condiţii de calitate activitatea economico-financiară

    În concluzie, conducerea Aeroportului, în frunte cu directorul Cornel Sămărtinean, nu a gestionat în condiţii de calitate activitatea economico-financiară. La evaluarea sistemului de control intern/managerial s-au constatat următoarele: nu a fost elaborată o procedură privind managementul riscurilor; nu au fost elaborate/actualizate şi aprobate programele de dezvoltare a sistemelor de control intern/managerial care trebuie să cuprindă obiectivele, acţiunile, responsabilităţile, termenele precum şi alte componente ale măsurilor respective. Neevidenţierea în mod distinct în program a acţiunilor de perfecţionare profesională atât pentru persoanele cu funcţii de conducere, cât şi pentru cele de execuţie; nerespectarea prevederilor legale referitoare la supervizarea misiunilor de audit public intern, nu s-a elaborat un program de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii sub toate aspectele activităţii de audit public intern, astfel încât să asigure ca normele, instrucţiunile şi codul etic să fie respectate de auditorii interni; nerespectarea prevederilor Legii nr. 672/2002 referitoare la modul de desfăşurare a misiunilor de audit (nu s-au întocmit: un proiect de raport de audit, o minută a reuniunii de conciliere); au fost elaborate normele metodologice proprii privind activitatea de audit public intern în cadrul entităţii, dar nu au fost avizate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

    Curtea de Conturi cere stabilirea persoanelor răspunzătoare pentru efectuarea unor cheltuieli fără documente justificative:caragui,alexa,parvanescu,luchian.dan alin vasile,marinete,ursu,mezin,les,lazar si altii.

  23. Descoperirea camerelor video şi a microfoanelor instalate ilegal în birourile angajaţilor Aeroportului Internaţional “Traian Vuia” Timişoara de către administraţia condusă de pedelistul Cornel Sămărtinean este doar vârful ”iceberg”-ului ilegalităţilor. În memoriul de fundamentare al achiziţiei semnat de Călin Marinete, director de securitate şi protecţie civilă, şi avizat de directorul comercial şi cel economic, se susţine că activitatea specifică “presupune accesul personalul angajat, cât şi a diverşilor colaboratori, pe diverse domenii de activitate, în clădirile SN AIT-TV SA, unde funcţionează aparatură de comunicaţiem inclusiv cu exteriorul şi sunt stabilite locuri în care se manipulează documente clasificate” şi “se impune întreprinderea unor măsuri suplimentare privind controlul circulaţiei persoanelor neautorizate şi de alarmare a pătrunderilor ilegale”.

    După cererile de ofertă, câştigătoare a fost fost firma MT Systems SRL, administrată de fostul ofiţer SRI Mircea Preunca, fratele consilierului PD-L Daniel Preunca, cu care s-a semnat un contract în valoare de 40324,87 lei. Cu excepţia preverilor legate de obiectul contractului, preţ şi durată, restul prevederilor nu au nici un fel de legătură cu instalarea echipamentelor de supraveghere, ci cu lucrări de…construcţii. Printre altele se prevede că “toate fosilele, monedele, obiectele de valoare sau orice alte vestigii sau obiecte de interes arheologic descoperite pe amplasamentul lucrării sunt considerate, în relaţiile dintre părţi, ca fiind proprietatea absolută a achizitorului”. . De asemenea, în stufosul contract, se fac referiri la amenajarea şantierului şi la obligaţia executantului “de a utiliza în mod rezonabil drumurile sau podurile ce comunică cu sau sunt pe traseul şantierului şi de a preveni deteriorarea sau distrugerea acestora”. Toate aceste prevederi şi multe altele care nu au nici o legătură cu echipamentele de surpaveghere apar în contractul semnat de toată conducerea de la acel moment a aeroportului “Traian Vuia”, neexistând, însă, nici un rând despre asigurarea datelor personale şi a drepturilor angajaţilor monitorizaţi.

  24. Starea pistei de pe aeroportul din Timişoara este una dezastruoasă, fiind înregistrate plângeri din partea piloţilor. Acest lucru este recunoscut şi de directorul de la “Traian Vuia”, Cornel Sămărtinean care a declarat că “într-adevăr există probleme cu pista pentru că de doi ani nu mai există stratul de uzură. Trebuie să i se facă şi reparaţii capitale şi reparaţii de întreţinere. Probabil că imaginile surprind mici lucrări de întreţinere pe care le efectuăm cu personalul propriu. Mai turnăm o gaură, o ruptură de colţ, dar nu putem să face reparaţii mari de întreţinere pentru că nu suntem autorizaţi. Anul acesta avem fonduri alocate în buget pentru reparaţii”.

  25. Fals in acte!!!
    Raportari false pentru a primi ajutor de stat
    Directorul Aeroportului Timisoara, Cornel Samartinean, a modificat mai multe raportari privind numarul total de pasageri, in cursul anului 2010. In rapoartele inaintate de catre acesta, numarul de pasageri era de fiecare data sub un milion. Motivul este unul simplu: cu o cifra sub un milion de pasageri, aeroporturile din Timisoara, Suceava si Cluj primeau ajutoare financiare din partea statului roman, in valoarea totala de 240 de milioane de euro.
    Cornel Samartinean, singur in afara Schengen. Cu talent, pune umarul la falimentul aeroportului pe care il conduce.
    In urma scandalurilor privind terminalul non-Schengen si a celui privind plecarea Wizz Air, directorul aeroportului din Timisoara a recunoscut in luna noiembrie 2010 ca numarul pasagerilor care tranziteaza depaseste un milion de persoane. Astfel, Aeroportul Timisoara mai pierde si ajutoarele financiare de stat. La aceasta situatie a contribuit si compania Carpatair, care a depus o plangere la Comisia Europeana, in urma careia s-a blocat acordarea ajutoarelor de stat catre aeroportul din Timisoara.

  26. Ca un minus, Cornel Samartinean spune ca nu a reusit sa majoreze salariile angajatilor. „Ma voi stradui ca anul viitor sa aduc nivelul salariilor celor 257 de angajati cel putin la nivelul celor de la Aeroportul Otopeni”, a declarat Samartinean.
    Aia aveau in 2010 peste 1.900 ron!!!iar prostii cu indicatorii uriasi la limita lui1.200 ron!?!

  27. samartinean e retardat
    Mesaj: in primul rind , compania austrian airlines nu pleaca de capul ei de pe aeroportul din timisoara, aceasta decizie fiind luata in cadrul unor dezbateri mai ample in interiorul star alliance, ca o strategie pe termen mediu si lung. Pentru curiozitatea domnului samartinean , aceasta decizie a fost luata in anul 2011, cind inca era la sefia aeroportului. Probabil star alliance vazind managementul lui samartinean a luat aceasta decizie. Oricum , masura este temporara, urmind ca de la inceputul lui 2013 austrian airlines sa revina cu noi destinatii. Pentru cei neaveniti, ca samartinean, aceasta masura a fost luata ca urmare a modificarii de operare a hubului de la viena la munchen. deci domnule samartinean , nu te mai excita in halul asta, ca tu ai inventat chilotii zburatori…., putina decenta…..

  28. bah , dobitocule, tu in 2 ani nu ai fost in stare sa aduci o companie pe aeroport si vorbesti de plecarea astora? tampitule , astia pleaca din cauza managementului tau defectuos care ai permis numai reduceri celor de carpat air in schimbul unor stewardese , ca am auzit ca erai cam curvar dar si cam bulangiu, de aia pleaca toti de pe aeroport. acuma noua conducere trebuie sa refaca legaturile cu companiile , din cauza ta bulangiule

  29. samartinene,Ciolan te-a \”crosetat\”,ai picat in plasa cu tot cu agora,ba de puscarie nu scapi,tine minte ai fuxx pe cine nu trebuia,sti tu pe cine,mai putin si n-o sa mai ai surasul din poze,acolo radeai ca aveai euroii de la:firma Eco-mid,Triple Security,Cargo-Center,Civitas,Menzies,Carpatair,cele de inchiriat auto,dezapezirea din 2012!?! a costat peste 100.000 de euro!?!

  30. 1.Nu sunt retardati,frustati,postaci de partid de la USL,din aia de i-a pus samartinean pe liber!!! 2.Sunt acei OAMENI care au scoli de aviatie,maistrii militari,vechime minim 20 de ani in aviatia civila,nu numai anii in spate,ci EXPERIENTA!!! 3.In plina iarna a lui 2010,acest intrus in aviatia civila,inscaunat de pdl,prin ostaficiuc,alt element negativ al orasului Timisoara,a facut la foc automat o facultate de aeronautica,dar platforma nu e sinonima cu pista!!!s-a aliat cu unul preunca,cinste lui pentru capcanele in care l-a atras pe samartinean,dar elementul \”cheie\” a fost unul caragui,un muncitor angajat cu ani in urma de Lombrea,ce regrete au fost dupa aceea!?!,s-a infiltrat prin minciuni,gogomanii,ezoterice,pe sub pielea lui nea mircea,s-a ajuns dupa un timp relativ scurt,sa-l schimbe din functia de director operational pe Truica,un OM fara \”pata\”,si apocalipsa s-a produs,caraguidirector!!!OM dupa OM schimbat din functiile \”cheie\”,cei cu experienta,sunt fortati prin metode securiste sa demisioneze(un exemplu scoala,Iesan-sef compartiment IT,n-a semnat a fost avansat ZIDAR!?!dupa care in jur de 15 persoane au fost usuite,cele tinere au demisionat,altii au stat pe baricade,pana cand acel samartinean a demisionat in 18.06.2012 ora 10:00,din cauze reale:spionaj,furaciuni excesive,falsuri care si-un ochi de bou le-ar vedea!?! 4.Profesia de bisnitar,nu s-a potrivit cu acea de aviator fara motor!?!Concluzie finala:acel samartinean cornel-mircea a distrus viata unui OM-Mihut Nicolae,care-a decedat;a indepartat OAMENI l-a indemnul acelui caragui;a angajat din clientela pdl niste oameni care erau sine de tren la angajare,la subiectul AVIATIE.

  31. maindanezii astia care tot dau in samartinean nu au nicio treaba cu aviatia, excact ca si stapanul lor idolu. acesta la baza este instalator care a devenit peste noapte director. chiar el spunea cand nu mai era director ca, citez „am fost in slujba aeroportului de la varsta de 18 ani”. alftel tradus a fost conectat la conducta de bani publici de la 18 ani, timp in care si-a ridicat vreo 4 vile cu piscina dar si o plantatie de pomi fructiferi bineinteles toate pe spatele angajatilor AIT de la vremea respectiva, care efectiv au lucrat la casa dar si la plantatie. aceasta cioara vopsita in haine banatene, el venind din fundul olteniei, pielesti, dolj, este un uzurpator de functii publice fiindca el de facto nu mai este director la aeroport, de fapt el nici nu a fost, ci doar a preluat atributiile, iar la examenul de manager privat datorita calitatilor sale profesionale cat si intelectuale dupa 8 ani de sefie la AIT nu a reusit sa intre nici macar in primii 15, desi a tot incercat el sa schimbe ierarhii pe acolo. Deci calitatile lui intelectuale, profesionale dar mai ales umane il recomanda in spatele gratiilor intr-o celula de 1/1 in care cateii de la aeroport, reimer, dorosenco, faur metrosexualul, chivu, nutzi stamatovici, tamas secretara si toti ceilalti aciuati, sa ii faca vizite regulate si sa il planga pe eternul lider la o sticla de whiskey.

  32. ACUM PENTRU TINE IDOLULEEEEE-SA-TI IMPROSPATEZI MEMORIA SI PENTRU SEFI TAI

    1.Cum a semnat Aeroportul “Traian Vuia” un contract în ianuarie pentru care cerea ofertă de preţ în martie
    26/03/2010 Investigaţii | Dragoş Boţa

    Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara a fost transformat de fostul director Dan Idolu în sursă de profit maxim pentru firmele Saero, aeroportul traian vuia timisoara ppatronata de Cristian Chebuţiu şi UCM Reşita, reprezentată de Adrian Chebuţiu, naşul directorului. PRESSALERT.ro continuă seria dezvăluirilor despre contractele cu cântec semnate cu aceste firme de aeroport, dar care au fost trecute cu vederea de toate controalele din ultimii ani.

    În toamna lui 2004 se organizează o licitaţie pentru achiziţionarea a 40.000 litri lichid degivrant pentru pistă, firma Saero câştigând cu o ofertă de 60.000 de euro. În februarie 2005, se solicită, printr-un memoriu intern, suplimentarea contractului pe motiv că a fost o iarnă grea şi cantitatea de lichid comandată este consumată, aproape în totalitate. La începutul lui martie, Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” trimite o adresă prin care cere în mod imperativ preţurile de la Saero pentru suplimentarea de lichid degivrant. Cu toate acestea, în documentele instituţiei, apare o anexă semnată în …ianuarie 2005 pentru o suplimentare de 60.000 l îm valoare de peste 97.000 euro. Asta în condiţiile în care, valoarea anexei nu avea voie să depăşească valoric jumătate din suma contractului iniţial. Ulterior, în toamna lui 2005, aeroportul se pregăteşte de iarna următoare şi în urma unei licitaţii cumpără tot de la Saero 100.000 litri de lichid degivrant pentru 183.260 euro plus TVA.

    UCM Reşiţa, reprezentată de naşul directorului Dan Idolu, a câştigat licitaţia pentru construirea de porţi de îmbarcare în zona aerogării de plecări externe, după ce s-a “războit” cu un singur contraofertant. Valoarea iniţială a afacerii – 330.681 euro plus TVA, iar durată de execuţie 5 luni. Ulterior termenul de finalizare s-a amânat de nu mai puţin de patru ori pe diverse motive „devierea canalizării pluviale şi menajere, modificarea unor elemente la scările metalice montate, acestea au fost redebitate pe şantier” sau „lucrări efectuate sub traficul de călători”. Conform tradiţiei, a apărut şi o anexă prin care s-au efectuat lucrări suplimentare de 159.489,75 euro.

  33. Un alt contract important primit de firma naşului de la finul director a fost cel de extindere aerogară curse interne, la licitaţie singura firma care s-a prezentat fiind UCM Reşiţa. A câştigat cu o ofertă de 484.140 euro. Se semnează, apoi, o anexă pentru lucrări suplimentare la contract în valoare de 237.073 euro- „datorită modificărilor proiectului tehnic”. Lucrările suplimentare au constat, printre altele, în construirea unei scări de acces pentru fluxul de pasageri de la etaj spre parter, în lateral, construirea de grupuri sanitare.

    Din 2004 şi până în 2008, Saero SRL a primit mai multe contracte de la Aeroportul Timişoara – în 2004 a livrat 7 cărucioare de platformă, în urma unei cereri de ofertă, pentru 23.596,76 euro şi 5 cărucioare pentru transportul bagajelor cu 7560 euro; în următorul an 5 cărucioare de platformă pentru 11.900 euro; în 2006 – 5 cărucioare platformă hand luggage pentru 9000 euro plus TVA. În 2005, aeroportul din Timişoara a achiziţionat o autospecială pentru stingerea incendiilor second hand de la Saero pentru 118.574 euro cu TVA, în 2006, în regim de urgenţă, un echipament de degivrare-antigivrare a aeronavelor” cu 65.000 euro şi în 2008 o staţie mobilă de distribuţie carburant cu 59.900 euro. Saero a semnat şi un contract service revizii periodice pentru cele 7 uşi glisante ale aeroportului în valoare de 8253 lei pentru tot anul 2006.
    2 Raspunsuri la Cum a semnat Aeroportul “Traian Vuia” un contract în ianuarie pentru care cerea ofertă de preţ în martie

  34. Pai tot e bine. Necolaiciuc la CFR a cumparat barci si costume de scafandru, la pret de locomotive TGV.
    Dragos tu ai uitat ca in luna ianuarie sunt multe sarbatori. pai, si atunci normal ca dom director, “aburit” (dar nu de mehala, ci de alcool) a uitat sa ceara oferta de pret. A cerut-o si el intr-o doara, prin martie, doar ca sa existe la dosar o hartie. Doar nu s-a gandit ca cineva o sa se uite la asemenea “amanunte” cum ar fi datele sau sumele.
    Astia chiar nu mai au nici un pic de bun simt. Chiar si la noi, in Mehala, cand s-a construit catedrala pe banii regelui Carol s-a furat de o capela. Astia de astazi ar fi furat totul si n-am fi avut catedrala.

    MAI DRAGA IDOLUE NASUL TAu a focut un pic de puscarie poate iti da niste detaliiiiiii BOULE

  35. 5. Misterul penal al contractelor secretizate
    Autor: MIRCEA OPRIS
    19 martie 2010 – 16:24
    Twitter
    Facebook
    Email
    Imprimă

    La aeroportul din Timişoara s-a deschis cutia Pandorei, tot mai multe dintre contractele ilegale încheiate de fostul director Dan Idolu cu societăţi ale unor prieteni sau apropiaţi fiind făcute publice. Aceasta în ciuda măsurii luate de ministrul Radu Berceanu, cel care a secretizat contractele comerciale din Aeroportul Traian Vuia şi diverse comapnii aeriene şi societăţi comerciale. Sumele care s-au scurs ilegal din conturile societăţii aeroportuare nu sunt cunoscute, dar estimările neoficiale făcute de foşti angajaţi avansează o fraudă de câteva milioane de euro.

    Jurnalul Naţional a prezentat deja contractul dintre aeroport şi compania low-cost Wizzair, prin care 1,6 milioane de euro au fost făcute efectiv cadou operatorului de curse internaţionale. Wizzair trebuia să plătească 2 milioane de euro, pentru anul trecut, pentru că operează pe Aeroportul Timişoara. În realitate, Wizzair a virat către aeroport doar 400.000 euro, iar restul de 1,6 milioane de euro i-a primit înapoi “cadou” din partea fostei conduceri a lui Dan Idolu, cu motivaţia incredibilă că Wizzair face publicitate aeroportului de aceşti bani.

    Verificările au dovedit însă că Wizzair îşi face de fapt reclamă propriilor zboruri din Timişoara pe vreo 70 de site-uri de internet, însă această operaţiune nu poate justifica suma de 1,6 milioane de euro. Mai mult, contractul încheiat în limba engleză a fost ţinut ascuns şi a apărut tradus cu multe greşeli abia în luna decembrie. Pus la colţ de investigaţiile şi dezvăluirile de presă, actualul director, Cornel Sâmărtinean, a recunoscut că există multe contracte care au adus pagube aeroportului, printre acestea fiind inlcusiv contracte cu centre de welness şi spa pentru relaxarea conducerii sau excursii la shopping în Dubai.

    “Conducerea aeroportului avea contracte la spa şi vizite la Dubai. Au fost multe datorii şi am reuşit să le scad negociind cu fiecare în parte. Voi organiza o conferinţă de presă în care voi spune toate aceste lucruri”, a declarat Cornel Sânmărtinean.

  36. Prezent la mai toate actiunile cu tenta electorala organizate de PSD Timis, inclusiv strangerea gunoaielor de pe la periferia orasului, fostul director general al Aeroportului International Timisoara, Daniel Idolu, a devenit, treptat, unul dintre soldatii credinciosi ai stangii banatene.

    Nu se stie daca, doctrinar, Idolu se regaseste printre valorile programatice impartasite de Iliescu & co., insa, odata cu trecerea timpului, devine tot mai clara intentia fostului „aviator” sef de a se face atat de util partidului, incat, anul viitor, sa i se propuna condescendent sa ocupe un loc eligibil pe listele parlamentare ale pesedistilor timiseni.

    Acest scenariu bantuie, deja, imaginatia membrilor mai vechi de partid, care stau de ani buni la coada mandatelor parlamentare, motiv pentru care nu este exclus ca, in viitorul nu prea indepartat, sa asistam la o minirevolta impotriva „insurubarii” lui Idolu pe langa liderul maxim Titu Bojin.

    Ceea ce nu stiu contestatarii lui Idolu este faptul ca „micul Napoleon”, cum era numit prin ungherele aeroportului, are mare nevoie de un mandat de parlamentar, si pentru implinirea acestui vis ar contribui cu generozitate la pusculita partidului, in conditiile in care, la un moment dat, va trebui sa explice in termeni fiscali semnificatia unui contract de management platit din bani publici cu 1,7 milioane de euro pe an…

  37. Am condus Aeroportul Timisoara timp de 2 ani si jumatate, intre ianuarie 2010 si iunie 2012. Va pun la dipozitie si niste grafice elocvente daca doriti…(sunt atasate acestui material în galeria foto, n.red.) In aceasta perioada traficul de pasageri a crescut de la 889 de mii in 2009 la 1,2 milioane la finalul anului 2011. Veniturile aeroportului au crescut de la 44,4 milioane de lei in 2009 la 49,8 milioane de lei la finele anul 2011. In privinta cheltuielilor, pot sa va spun ca imediat dupa ce am ajuns director acolo le-am scazut de la 39 de milioane in 2009 la 33 de milioane in 2010. Cifra de afaceri a crescut constant, de la 41 de milioane in 2009 la 42.8 milioane de lei in 2011. Profitul aeroportului in perioada in care eu l-am condus s-a triplat de la 5 milioane de lei in 2009 la 15 milioane in 2010. Deci se poate ca si o companie de stat sa obtina profit daca este condusa cum trebuie. Eu aveam de indeplinit niste criterii de performanta pe care daca nu le atingeam nu imi luam salariul. Asa era facut contractul de management. De exemplu, aveam un criteriu care se refera la productivitatea muncii. Mai pe intelesul tuturor, raportul dintre numarul de pasageri deserviti si personalului angajat. Acesta s-a imbunatatit constant de la 4263 in 2009 pana la 4842 la sfarsitul anului 2011. Alte cifre care atesta calitatea actului managerial sunt: cresterea indicatorului lichiditatilor curente si imediate, imbunatatirea vitezei de rotatie a debitelor-clienti, a creditelor furnizori a activelor imobilizate si a activelor totale. Toate acestea sunt date publice si pot fi dovedite cu acte contabile. Investitiile facute in acea perioada se vad si le stie toata lumea… S-a inaugurat terminalul de sosiri interne non-Schengen, am implementat sistemul electronic de supraveghere perimetrala si un sistem de alimentare a perimetrului de securitate. Toate aceste au culminat cu obtinerea statutului de aeroport international si raportul pozitiv intocmit de delegatia Schengen. Legat de raportul Schengen vreau sa subliniez un lucru. Zilele trecute citeam un flyer al USL prin care acestia promiteau ca vor face un aeroport international la Timisoara la standardele Schengen. Pai acest Aeroport exista! Si e la standarde Schengen din momentul in care eram eu director acolo. Chiar m-a amuzat copios acea promisiune USL…

  38. Fenechiu:Am de gând să procedez la aplicarea cât mai urgentă a ordonanţei privind managementul corporatist privat la companiile de stat. Am mai multe informaţii despre nereguli uriaşe la aeroportul din Timişoara

  39. Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara a fost transformat de fostul director Dan Idolu în sursă de profit maxim pentru firmele Saero, aeroportul traian vuia timisoara ppatronata de Cristian Chebuţiu şi UCM Reşita, reprezentată de Adrian Chebuţiu, naşul directorului. PRESSALERT.ro continuă seria dezvăluirilor despre contractele cu cântec semnate cu aceste firme de aeroport, dar care au fost trecute cu vederea de toate controalele din ultimii ani.

    În toamna lui 2004 se organizează o licitaţie pentru achiziţionarea a 40.000 litri lichid degivrant pentru pistă, firma Saero câştigând cu o ofertă de 60.000 de euro. În februarie 2005, se solicită, printr-un memoriu intern, suplimentarea contractului pe motiv că a fost o iarnă grea şi cantitatea de lichid comandată este consumată, aproape în totalitate. La începutul lui martie, Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” trimite o adresă prin care cere în mod imperativ preţurile de la Saero pentru suplimentarea de lichid degivrant. Cu toate acestea, în documentele instituţiei, apare o anexă semnată în …ianuarie 2005 pentru o suplimentare de 60.000 l îm valoare de peste 97.000 euro. Asta în condiţiile în care, valoarea anexei nu avea voie să depăşească valoric jumătate din suma contractului iniţial. Ulterior, în toamna lui 2005, aeroportul se pregăteşte de iarna următoare şi în urma unei licitaţii cumpără tot de la Saero 100.000 litri de lichid degivrant pentru 183.260 euro plus TVA.

    UCM Reşiţa, reprezentată de naşul directorului Dan Idolu, a câştigat licitaţia pentru construirea de porţi de îmbarcare în zona aerogării de plecări externe, după ce s-a “războit” cu un singur contraofertant. Valoarea iniţială a afacerii – 330.681 euro plus TVA, iar durată de execuţie 5 luni. Ulterior termenul de finalizare s-a amânat de nu mai puţin de patru ori pe diverse motive „devierea canalizării pluviale şi menajere, modificarea unor elemente la scările metalice montate, acestea au fost redebitate pe şantier” sau „lucrări efectuate sub traficul de călători”. Conform tradiţiei, a apărut şi o anexă prin care s-au efectuat lucrări suplimentare de 159.489,75 euro.

    Un alt contract important primit de firma naşului de la finul director a fost cel de extindere aerogară curse interne, la licitaţie singura firma care s-a prezentat fiind UCM Reşiţa. A câştigat cu o ofertă de 484.140 euro. Se semnează, apoi, o anexă pentru lucrări suplimentare la contract în valoare de 237.073 euro- „datorită modificărilor proiectului tehnic”. Lucrările suplimentare au constat, printre altele, în construirea unei scări de acces pentru fluxul de pasageri de la etaj spre parter, în lateral, construirea de grupuri sanitare.

    Din 2004 şi până în 2008, Saero SRL a primit mai multe contracte de la Aeroportul Timişoara – în 2004 a livrat 7 cărucioare de platformă, în urma unei cereri de ofertă, pentru 23.596,76 euro şi 5 cărucioare pentru transportul bagajelor cu 7560 euro; în următorul an 5 cărucioare de platformă pentru 11.900 euro; în 2006 – 5 cărucioare platformă hand luggage pentru 9000 euro plus TVA. În 2005, aeroportul din Timişoara a achiziţionat o autospecială pentru stingerea incendiilor second hand de la Saero pentru 118.574 euro cu TVA, în 2006, în regim de urgenţă, un echipament de degivrare-antigivrare a aeronavelor” cu 65.000 euro şi în 2008 o staţie mobilă de distribuţie carburant cu 59.900 euro. Saero a semnat şi un contract service revizii periodice pentru cele 7 uşi glisante ale aeroportului în valoare de 8253 lei pentru tot anul 2006.
    2 Raspunsuri la Cum a semnat Aeroportul “Traian Vuia” un contract în ianuarie pentru care cerea ofertă de preţ în martie

  40. Administraţia Aeroportului Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara a dispus declanşarea unei anchete interne care vizează motivele ce au stat la baza blocării, timp de patru ani, de către foştii directori ai instituţiei, a unor expertize tehnice referitoare la gradul de siguranţă a pistelor de decolare, a căilor de rulare şi a platformelor de staţionare a avioanelor. Executate în 2005 şi 2006 de către institute de cercetare agreate de Ministerul Transporturilor, expertizele conţin date şi informaţii esenţiale pentru siguranţa celei mai importante porţi aeriene din vestul ţării, care ar fi trebuit comunicate de urgenţă companiilor aeriene, Autorităţii Aeronautice Române şi Ministerului Transporturilor.
    Din motive greu de explicat, fostul director general Dan Idolu şi directorul operaţional, Marian Chivu, au păstrat tăcerea asupra problemelor de infrastructură relevate de cele două expertize. Mai mult, în Manualul de aerodrom au inclus şi păstrat date tehnice nereale. „Este o chestiune extrem de gravă, pe care Codul Aerian o pedepseşte cu ani grei de închisoare! Spre exemplu, companiile aviatice trebuie să ştie foarte exact care este capacitatea portantă a pistei, altfel există riscul ca la aterizare o aeronavă mai grea să se înfunde în pistă. Cu aceşti indicatori nu se poate juca nimeni! În general, contează mărimea avionului, dar şi numărul de roţi. Este important cum este repartizată greutatea pe roţi, pentru a şti cum te raportezi la capacitatea portantă, la rezistenţa pistei. Nu ai voie să ascunzi datele reale şi să strecori în manualul de prezentare al aeroportului cifre umflate. Oricând se poate întâmpla un dezastru!”, ne-a declarat, sub anonimat, unul dintre foştii dispeceri de pe aeroport.
    În anul 2005, Institutul de Cercetări în Transporturi INCERTRANS, aparţinând ministerului de resort, a realizat un studiu detaliat al infrastructurii de trafic de pe Aeroportul Internaţional Timişoara. Analiza de aproape 100 de pagini a fost urmată anul următor de o a doua expertiză, făcută de Institutul de Proiectări pentru Transporturi Auto, Navale şi Aeriene IPTANA – SA Bucureşti.
    Cele două lucrări au fost predate conducerii de atunci a Aeroportului Timişoara, cu recomandarea expresă ca datele să fie comunicate operatorilor aerieni şi autorităţilor centrale. Acest lucru nu doar că nu s-a întâmplat, dar în Manualul de aerodrom au apărut alte date, mult îmbunătăţite. Spre exemplu, în cele două expertize capacitatea portantă a pistei de decolare/aterizare (PCN) a fost calculată la o valoare de 47 R/C/W/T pe tronsonul 0-2.500 m şi 32 R/C/W/T pe ultima porţiune, respectiv tronsonul 2.500-3.500 m. Paradoxal, în Manualul aeroportului, la capitolul „Caracteristici fizice ale aerodromului şi informaţii conexe”, pag. 24, apare o capacitate portantă puţin ajustată, respectiv 49 R/C/W/T. Cu alte cuvinte, rezistenţa pistei a fost îmbunătăţită, din pix, oferindu-se date nereale potenţialelor companii aviatice partenere. Practic, s-a deschis poarta spre aterizarea unor aparate de zbor mai grele, deşi rezistenţa pistei nu ar fi permis acest lucru.
    „A fost pusă în pericol viaţa a milioane de călători”.
    „M-am autosesizat şi am dispus o anchetă internă, pentru a vedea motivele financiare sau de altă natură care au dus la ascunderea celor două expertize şi la prezentarea unor date nereale în Manualul de aerodrom. După terminarea verificărilor, voi sesiza organele de urmărire penală. Timp de patru ani, prin dosirea celor două studii, s-au pus în pericol viaţa a milioane de călători, dar şi siguranţa avioanelor care au aterizat aici. Au fost induşi în eroare, prin tăinuirea de informaţii, atât operatorii aerieni, cât şi Autoritatea Aeronautică şi Ministerul Transporturilor”, ne-a declarat actualul director general al aeroportului, Cornel Sâmărtinean.
    De partea cealaltă, fostul director general Dan Idolu spune că în toţi anii cât a condus societatea a monitorizat foarte atent starea pistei de decolare/aterizare şi că s-a funcţionat în baza certificatelor de exploatare emise în fiecare an de Autoritatea Aeronautică. „Nu vreau să intru într-o polemică şi să întreb actuala conducere de ce şi-a amintit de starea necorespunzătoare a pistei acum, la aproape nouă luni de la instalare, când vine iarna. În aviaţie, se iau măsuri preventive, nu retroactive. Se tot vorbeşte de capacitatea portantă, dar puţini ştiu că pistele de la Timişoara şi Otopeni sunt cele mai groase din ţară, de aproximativ 40 de centimetri. În condiţiile în care pista face parte din proprietatea publică a statului, s-au tot aşteptat bani de la buget pentru reparaţii, însă, în ultimii ani, aceştia nu au venit”, ne-a declarat Dan Idolu.
    Conform Codului Aerian, art. 106, „Comunicarea de informaţii, ştiind că acestea sunt false, dacă prin acest fapt se periclitează siguranţa zborului, se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 10 ani”.

  41. Reactia deputatului Cornel Samartinean a fost una pe masura: “Nu il cunosc pe acest domn Jichici, nu vreau sa ii raspund, sunt publice aceste interpelari, se pot vedea pe site-ul Camerei Deputatilor si se pot trage concluziile de rigoare. Interpelarile sunt in interesul cetateanului si imi doresc ca banii publici sa fie cheltuiti in interesul cetateanului. Domnul Jichici probabil are nevoie sa se faca cunoscut“.

  42. Mult stimabile domn – Jichici…dvs. trebuie sa invatati ca banii publici trebuie sa fie cheltuiti in interesul cetateanului…

    „Referitor la treptele de la Catedrală, eu unul nu sunt de acord cu ce se întâmplă acolo. Eu am votat pentru acel proiect, pentru că acolo se vorbea de reabilitare, nicidecum de înlocuire” – a spus Jichici. sursa: ca sa nu avem discutii: http://www.tion.ro/consiler-local-pnl-despre-treptele-de-la-catedrala-acolo-se-vorbea-de-reabilitare-nu-de-inlocuire/1302510

    Domnule Jichici am impresia ca dvs va credeti Picolo de la Amirandola care le stie pe toate si inca pe deasupra , dar tin sa va spun sincer ca nu este nici decum asa.
    Este posbil cum spuneti chiar dvs ca limba română are mai multe sensuri insa ca municipalitatea sa sponsirizeze 200.000 de Ron consider ca nu ma e vorba de Sens ci de prostia dvs generata in licenta.
    De aceea va rog sa cititi mai jos cu atentie si la proxima intalnire cu presa Timisoreana sa va cereti scuze in public pentru ce ati votat.

    Domnul Cornel-Mircea Sămărtinean:

    „Granitul înlocuieşte istoria la Timişoara”

    Anul acesta împlinirea a 24 de ani de la Revoluţia din decembrie 1989 va găsi ştearsă amintirea acelor momente. Treptele Catedralei Mitropolitane din Timişoara sunt înlocuite, fiindcă nu mai sunt îndeajuns de arătoase. Fără să aibă cel mai mic gând pios pentru primele victime ale revoluţiei, conducerea Mitropoliei Banatului a decis înlăturarea treptelor-simbol ale Catedralei Mitropolitane.

    Acestea au fost sparte cu picamerul, cu aprobarea autorităţilor locale, care au şi finanţat cu jumătate din bani această lucrare. Catedrala Mitropolitană din Timişoara este una din cele mai de preţ clădiri ale oraşului şi unul din cele mai reuşite monumente arhitecturale din ţara noastră. A fost construită între 1936 şi 1940 de către arhitectul Ioan Troiănescu, fiind declarată monument de artă pentru arhitectura, pictura şi sculptura ei.

    În timp ce Germania „exportă” fragmente din Zidul Berlinului, pentru a reaminti lumii ororile comunismului, cele 12 trepte ale Catedralei au ajuns la groapa de gunoi. Şi nimănui dintre cei cu putere de decizie nu pare să-i pese. Ba mai mult, primarul Nicolae Robu se declară încântat că a fost solicitat să contribuie la o astfel de „măreaţă” realizare. „Mitropolia a cerut acest ajutor de la noi, pentru că nu se puteau descurca fără el”, a declarat edilul şef.

    „Mitropolia are în derulare o lucrare de reabilitare a treptelor Catedralei, lucrare în valoare de circa 400.000 de lei, din care jumătate din această sumă, 200.000 lei, provine din partea Consiliului Local Timişoara. Într-una din intervenţiile sale, primarul Nicolae Robu afirma: „Mă bucur că lucrările au demarat şi că, în scurtă vreme, Catedrala Mitropolitană din Timişoara va avea treptele aşa cum merită ea să le aibă, ţinând seama pe de o parte că reprezintă obiectivul religios de cea mai mare însemnătate din Timişoara, o emblemă pentru oraşul nostru, dar şi de încărcătura istorică pe care treptele au dobândit-o în timpul Revoluţiei din decembrie 1989. Eu m-am bucurat atunci când propunerea pe care am adresat-o Consiliului Local a fost aprobată, desigur după ce a avut avizul favorabil al Comisiei de resort”.

    Important de ştiut, dacă pentru autorizaţia de construcţie, adică de distrugere a lespezilor, au fost prevăzute expres avize de la comisia zonală a monumentelor istorice, Catedrala fiind monument de categoria „A”! Tocmai de aceea, lucrările de la Catedrală au atras şi atenţia reprezentanţilor societăţii civile din Timişoara. „Catedrala este un monument istoric de categoria I, cu tot cu trepte. Trebuie să avem mare grijă de patrimoniul urban. Nu aveau voie să facă această schimbare. Noi trebuie să ne păstrăm memoria, pentru că atât avem”, a declarat scriitorul Daniel Vighi, preşedintele asociaţiei Ariergarda.

    Toată lumea se agită în jurul sumei pe care onor Primăria şi Mitropolia o investesc în înlocuirea treptelor Catedralei Mitropolitane. Nimeni însă nu vorbeşte de valoarea acelor trepte, de valoarea lor istorică, sentimentală şi morală. Pe treptele Catedralei s-a tras la Revoluţie, împotriva unor oameni care încercau să se refugieze în lăcaşul Domnului. A curs sânge acolo, pentru libertate! Au murit oameni acolo, este un eveniment care a schimbat destinul României!

    Martor tăcut al evenimentelor din decembrie 1989, treptele Catedralei sunt acum înlocuite cu unele din granit. O parte din istoria recentă a Timişoarei dispare, fără nici cea mai mică rezervă din partea autorităţilor locale, care chiar şi plătesc pentru ca acest fapt să se realizeze. Dacă mai-marii Mitropoliei Banatului doresc să-şi schimbe treptele de la Catedrală, s-o facă din banii lor. Domnul primar Robu vorbeşte de „încărcătura istorică” a treptelor. Pentru unii, aceste trepte chiar au fost nişte trepte spre cer, în timp ce alţii cer bani să le înlocuiască. Asta aşa, de dragul „încărcăturii” istorice.

  43. Astazi 18.06.2013 domnule Jichici , cand domnul Primar Robu a supus un Proiect de Hotarare si a picat din lipsa de cvorum s-a reluat votul de 3 ori , de 3 ori domnule consilier….ati tacut … ati votat si nu ati zis nimic….Vi se pare corect cand regulamentul nu permite asa ceva. Si dvs nu spune-ti nimic cand aceste nereguli se intampla chiar sub ochii vostri. Vreau domnule Jichici sa nu mai votati proiecte de 3 ori pana nu se intampla ce doresc uniii….Vezi uite de aceea prostul daca nu-i fudul nu-i prost destul…

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.