DNA va avea competenţe doar pe infracţiunile cu daune mai mari de...

DNA va avea competenţe doar pe infracţiunile cu daune mai mari de un milion de euro

12
DISTRIBUIȚI

euro_1

Direcţia Naţională Anticorupţie va avea competenţe, începând de astăzi, pentru cercetarea infracţiunilor vamale şi de evaziune doar cu daune mai mari decât echivalentul în lei a un milion euro, ordonanţa de urgenţă care modifică competenţa DNA fiind deja aprobată de Guvern şi publicată în Monitor, informează Mediafax. Actul normativ stabileşte că DNA este competentă să efectueze urmărea penală, în cazul infracţiunilor prevăzute la articolele 246, 247 şi 248 din Codul penal, dacă s-a constatat o pagubă materială mai mare decât echivalentul în lei a un milion de euro.


„Cauzele înregistrate la DNA anterior intrării în vigoare a ordonanţei se soluţionează de către această structură specializată”, se arată în actul normativ.

Săptămâna trecută, surse guvernamentale declarau că Guvernul a discutat eliminarea din competenţa DNA a cercetării infracţiunilor vamale şi de evaziune fiscală cu daune sub un milion euro echivalent în lei, anchetarea acestor cazuri urmând să treacă în atribuţia parchetelor. Cauzele înregistrate la DNA anterior intrării în vigoare a ordonanţei rămân în competenţa direcţiei şi vor fi soluţionate de către această structură specializată.

 

12 COMENTARII

  1. Sa inteleg deci,ca paguba de 3.585.000 ron!!!rezultata in urma jafului,coruptiei,falsurilor,din perioada 10.01.201-18.06.2012 ora 10:00,de la aeroportul din Timisoara,director general samartinean cornel mircea,va fi solutionata de un „parchetist”,cu un NUP!?!

  2. Un raport al Curţii de Conturi a scos la iveală ilegalităţi şi artificii financiare prin contracte false, abuzuri asupra angajaţilor, toate petrecute în perioada 10 ianuarie 2010 – 18 iunie 2012. Adică exact perioada în care PDL a numit la conducerea Aeroprotului Internaţional Timişoara un fost manager de firmă de ciorapi, Cornel Sămărtinean. Curtea de Conturi nu a reuşit să adune încă toate prejudiciile financiare cauzate de managementul defectuos al lui Sămărtinean şi al apropiaţilor, însă prejudiciul este estimat la peste 2,3 milioane de euro . În această poveste cu iz penal apare şi numele deputatului PDL de Timiş, Alin Popoviciu, “abonat” la diverse contracte prin care Regionala CFR sau aeroportul au fost păgubite.

  3. În concluzie, conducerea Aeroportului, în frunte cu directorul Cornel Sămărtinean, nu a gestionat în condiţii de calitate activitatea economico-financiară. La evaluarea sistemului de control intern/managerial s-au constatat următoarele: nu a fost elaborată o procedură privind managementul riscurilor; nu au fost elaborate/actualizate şi aprobate programele de dezvoltare a sistemelor de control intern/managerial care trebuie să cuprindă obiectivele, acţiunile, responsabilităţile, termenele precum şi alte componente ale măsurilor respective. Neevidenţierea în mod distinct în program a acţiunilor de perfecţionare profesională atât pentru persoanele cu funcţii de conducere, cât şi pentru cele de execuţie; nerespectarea prevederilor legale referitoare la supervizarea misiunilor de audit public intern, nu s-a elaborat un program de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii sub toate aspectele activităţii de audit public intern, astfel încât să asigure ca normele, instrucţiunile şi codul etic să fie respectate de auditorii interni; nerespectarea prevederilor Legii nr. 672/2002 referitoare la modul de desfăşurare a misiunilor de audit (nu s-au întocmit: un proiect de raport de audit, o minută a reuniunii de conciliere); au fost elaborate normele metodologice proprii privind activitatea de audit public intern în cadrul entităţii, dar nu au fost avizate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

    Curtea de Conturi cere stabilirea persoanelor răspunzătoare pentru efectuarea unor cheltuieli fără documente justificative.Conform Raportul public pe anul 2011, inspectorii Curții de Conturi au găsit o serie lungă de nereguli la Societatea Națională „Aeroportul Traian Vuia” Timișoara. Ca urmare a controlului s-a constata nestabilirea, neevidenţierea, neurmărirea şi neîncasarea veniturilor proprii de 3.585 mii lei.

  4. Fals in acte!!!
    Raportari false pentru a primi ajutor de stat
    Directorul Aeroportului Timisoara, Cornel Samartinean, a modificat mai multe raportari privind numarul total de pasageri, in cursul anului 2010. In rapoartele inaintate de catre acesta, numarul de pasageri era de fiecare data sub un milion. Motivul este unul simplu: cu o cifra sub un milion de pasageri, aeroporturile din Timisoara, Suceava si Cluj primeau ajutoare financiare din partea statului roman, in valoarea totala de 240 de milioane de euro.
    Cornel Samartinean, singur in afara Schengen. Cu talent, pune umarul la falimentul aeroportului pe care il conduce.
    In urma scandalurilor privind terminalul non-Schengen si a celui privind plecarea Wizz Air, directorul aeroportului din Timisoara a recunoscut in luna noiembrie 2010 ca numarul pasagerilor care tranziteaza depaseste un milion de persoane. Astfel, Aeroportul Timisoara mai pierde si ajutoarele financiare de stat. La aceasta situatie a contribuit si compania Carpatair, care a depus o plangere la Comisia Europeana, in urma careia s-a blocat acordarea ajutoarelor de stat catre aeroportul din Timisoara.

  5. Aeroportul Internațional ”Traian Vuia” din Timișoara a suferit pierderi financiare pe termen lung, în cei 2 ani și jumătate, cât a fost condus de către pedelistul Cornel Sămărtinean. Controalele Curții de Conturi și ale altor instituții au scos la iveală un adevărat jaf dar și fapte de natură penală. Astfel s-a descoperit că fosta conducere a lăsat aeroportul fără asigurarea obligatorie de răspundere aeroportuară. Cu alte cuvinte, în cazul unui accident sau incident aviatic, incendiu sau calamitate, aeroportul este bun de plată,în cazul nefericit în care o aeronavă sau alte echipamente pățesc ceva , paguba poate ajunge la sume de ordinul milioanelor de euro.

  6. Ar trebui o interpelare urgenta in Parlamentul Romaniei pe tema:”Dosarele penale dobandite in perioada mandatului de la aeroportul din Timisoara,10.01.2010-18.06.2012,ale dipl.ing. director general Samartinean Cornel -Mircea,se vor finaliza in 2013?

  7. In cazul Aeroportului Timisoara,POLITIA ar trebui sa-si dea mana cu cei de la DNA pentru a-l infunda odata si pentru totdeauna pe noul deputat samartinean care a distrus tot ce era bun la aeroport. Nesimtitul asta a candidat doar pentru a scapa de dosarele penale ce sunt pe rol nu pentru a ajuta timisorenii. Dar nu-i nimic , se strange latul!

  8. Angajaţii Aeroportului Internaţional “Traian Vuia” din Timişoara au fost spionaţi în mod ilegal de administraţia condusă de fostul director, pedelistul Cornel Sămărtinean. După ce acesta a fost schimbat din funcţie, s-a descoperit că au fost montate camere video şi microfoane, ascunse în senzorii de mişcare plasaţi în toate birourile. În ambele clădiri ale administraţiei au fost instalate echipamente care stocau imaginile şi sunetul, în corpul A aceste receivere fiind instalate chiar în biroul directorului Sămărtinean. Practic, toate mişcările angajaţilor din birouri erau monitorizate la sânge, iar imaginile erau stocate în servere aflate în afara aeroportului. Cei care lucrează acolo au rămas mască atunci când au văzut cum erau ţinuţi sub lupă. “Când au instalat senzorii de mişcare în birouri au spus că sunt pentru hoţi. Avea logică. Nu ne-au spus, însă, nimic despre camere de supraveghere şi microfoane. Ştiam de camerele de pe holuri, dar nici să ne spioneze şi-n birou”, comentau angajaţii uimiţi de Big brother-ul portocaliu. Unii bănuiau că ar fi supravegheaţi, dar nu aveau confirmare. Printre angajaţi se discută că supravegherile ilegale au surprins câţiva dintre cei monitorizaţi în ipostaze erotice.
    În urma verificării echipamentelor descoperite, s-a stabilit că, de curând, au fost tăiate cablurile pentru înregistrările audio de la receivere, dar nu şi de la dispozitivele clandestine de supraveghere. Deşi au fost şterse o parte din înregistrările de la receivere, cei care au spionat au mai uitat câteva cadre filmate ilegal.
    Impus în funcţia de director al aeroportului de preşedintele PD-L Timiş, Constantin Ostaficiuc, Sămărtinean şi-a luat ca şi consilier pe probleme de securitate de Mircea Preunca, fost ofiţer SRI, fratele consilierul judeţean PD-L Daniel Preunca. Acesta este şi administratorul firmei MT Systems SRL, care a avut contractele de instalare a sistemelor de supraveghere cu aeroportul. Contactat telefonic pentru a comenta operaţiunea ilegală de supraveghere, Cornel Sămărtinean s-a mulţumit să spună “nu comentez, la revedere”. Mircea Preunca a susţinut în schimb că “tot ce s-a făcut a fost legal. Nu s-a încălcat nici o lege. La intrarea în clădiri erau avertismente că sunt obiective supravegheate. Nu erau ascunse camerele. Erau la vedere. Sunt sisteme de supraveghere din comerţ. A fost înregistrare doar video, nici gând de înregistrare audio. Totul a fost legal”. Luni va fi depusă o plângere penală la Parchet de noua conducere a aeroportului pentru supravegherile ilegale.

  9. Descoperirea camerelor video şi a microfoanelor instalate ilegal în birourile angajaţilor Aeroportului Internaţional “Traian Vuia” Timişoara de către administraţia condusă de pedelistul Cornel Sămărtinean este doar vârful ”iceberg”-ului ilegalităţilor. În memoriul de fundamentare al achiziţiei semnat de Călin Marinete, director de securitate şi protecţie civilă, şi avizat de directorul comercial şi cel economic, se susţine că activitatea specifică “presupune accesul personalul angajat, cât şi a diverşilor colaboratori, pe diverse domenii de activitate, în clădirile SN AIT-TV SA, unde funcţionează aparatură de comunicaţiem inclusiv cu exteriorul şi sunt stabilite locuri în care se manipulează documente clasificate” şi “se impune întreprinderea unor măsuri suplimentare privind controlul circulaţiei persoanelor neautorizate şi de alarmare a pătrunderilor ilegale”.
    După cererile de ofertă, câştigătoare a fost fost firma MT Systems SRL, administrată de fostul ofiţer SRI Mircea Preunca, fratele consilierului PD-L Daniel Preunca, cu care s-a semnat un contract în valoare de 40324,87 lei. Cu excepţia preverilor legate de obiectul contractului, preţ şi durată, restul prevederilor nu au nici un fel de legătură cu instalarea echipamentelor de supraveghere, ci cu lucrări de…construcţii. Printre altele se prevede că “toate fosilele, monedele, obiectele de valoare sau orice alte vestigii sau obiecte de interes arheologic descoperite pe amplasamentul lucrării sunt considerate, în relaţiile dintre părţi, ca fiind proprietatea absolută a achizitorului”. . De asemenea, în stufosul contract, se fac referiri la amenajarea şantierului şi la obligaţia executantului “de a utiliza în mod rezonabil drumurile sau podurile ce comunică cu sau sunt pe traseul şantierului şi de a preveni deteriorarea sau distrugerea acestora”. Toate aceste prevederi şi multe altele care nu au nici o legătură cu echipamentele de surpaveghere apar în contractul semnat de toată conducerea de la acel moment a aeroportului “Traian Vuia”, neexistând, însă, nici un rând despre asigurarea datelor personale şi a drepturilor angajaţilor monitorizaţi.

  10. Aha, deci pagube rezultate dintr-o spaga continua de ex in vami ce se opresc la 999.000 euro se duc la un parchet oarecare! Ooo bun asa, ia se ne apucam de treaba, e clar trendul, spaga cat incape.
    Hai nea Furcea ca avem treaba, de maine parchez si eu barjele in perimetrul PTF Moravita, la 1000 de coco cat ai stabilit cota fac ceva si eu ….!!!

  11. cerbule!papici!va e foame rau sa intelegem.cum e mah expertilor acum?!?!nici un miting aerian nu mai vreti voi?un elicopter,un submarin ceva?aaa da domne uitasem ca ati rezolvat cu coruptia acu doi ani.perfect.nu va faceti sperante prea mari ca tanarul furcea nai mult cu adunarea decat cu tabla impartirii.ia vedeti pt.plicuri mai grase poate il reevaluati pe borseta.hai baieti puternic pe intrare ca la mitici e foamete mare si nea slabu tre sa faca si el de o pensie.privata zic

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.