Iulia Cazacu, organizatoarea Timişoara Fashion Days: „Există aşa zise agenţii care iau...

Iulia Cazacu, organizatoarea Timişoara Fashion Days: „Există aşa zise agenţii care iau un comision de trei ori mai mare decât onorariul modelului“

10
DISTRIBUIȚI

iulia popovici (53)

Lumea prezentărilor de modă care au loc în cluburile timişorene oglindeşte destul de fidel restul evenimentelor desfăşurate în asemenea locaţii, astfel încât adesea pasionaţii de fashion au parte de întâmplări dubioase. Creatoarea evenimentelor numite Fashion Fridays, Iulia Cazacu, este de părere că oraşul nostru are parte de o serie de designeri talentaţi, dar precizează faptul că evenimentele de profil sunt destul de rare. „Organizez Fashion Fridays de patru ani de zile, eveniment la care sunt invitaţi, preponderent, designeri din Timişoara. Şi am de unde alege. Valul tânăr a venit cu un suflu nou, original,  de netrecut cu vederea. Cu toate că Bucureştiul dă tonul, Timişoara vine vertiginos din urmă. Apreciez tinerii designeri timişoreni cu care lucrez de ceva ani şi faptul că şi-au câştigat un loc pe piaţă, în detrimentul unor nume uşor învechite. Avem designeri dar lipsesc evenimentele“, spune ea.

Poate şi din această cauză, amatorii de fashion din oraşul nostru vor avea parte de Timişoara Fashion Days. La iniţiativa regretatului Toni Vlad, fost director al Casei de Cultură a Studenţilor Timişoara, scena Operei a adunat, ani la rând, cei mai buni designeri, unii la început de drum, alţii deja consacraţi.  A fost un festival de modă care a creat tradiţie, a lansat designeri, a scris istorie şi, în mod regretabil, a fost uitat. Preţ de două zile, în perioada 22 – 23 iunie , la Filarmonica Banatul va avea loc un regal de modă realizat cu sprijinul Fashion Fridays şi al Casei de cultură a Studenţilor. „Timişoara Fashion Days – festival studenţesc de modă, a venit ca o completare a ediţiilor Fashion Fridays. Sunt legată sufleteşte de Casa de cultură a studenţilor din Timişoara, am crescut acolo şi am avut onoarea de a-l cunoaşte pe Toni Vlad. Am văzut ani la rând cum se organizează un festival de modă, apoi am fost direct implicată ca model.


Întreaga echipă de acolo, în frunte cu Vlad Gârboni, s-a implicat nespus de mult. Este un eveniment readus la viaţă, în memoria unui mare om şi dorim să aiba continuitate“, spune Iulia Cazacu.

Justa întrebare dacă se poate trăi din organizarea de evenimente fashion în ţara noastră, are parte de un răsopuns cât se poate de sincer. „Eu am intrat în lumea modei într-un mod firesc şi neaşteptat, întâlnindu-l pe Liviu Ionescu. Este o meserie în cele din urmă, care da, în Bucureşti îţi oferă posibilitatea unui trai decent. După 10 ani, la fel de firesc, am închis uşa şi am deschis alta, aceea a evenimentelor. Lucrez în continuare cu aceiaşi oameni, ceea ce este minunat – Mirela Vescan, Laurent Tourette şi Cătălin Botezatu sunt oamenii care mi-au fost alături şi atunci când defilam, dar şi acum, în calitate de organizator“, spune ea.

Din păcate, alături de invazia de designeri de modă nouă care au reuşit să pună Timişoara pe harta fashion-ului, avem parte şi de aspecte mai puţin plăcute, în care sunt implicate agenţiile de modele. „Plecând de la principiul „lume multă, oameni puţini”, pot să exprim o părere legată de agenţiile de modele din ţară. Sunt multe, însă în cele mai mute cazuri au ca singur scop acela de a-ţi scoate banii din buzunar, pe diverse cursuri sau şedinte foto. Apoi mai este contractul, care „leagă” modelul de mâini şi de picioare, uitând de multe ori să-l promoveze la un nivel superior – o agenţie din Bucureşti. Luând drept caz particular Timişoara, da, m-am confruntat cu reticenţa aşa ziselor agenţii de modele, care luau un comision de trei ori mai mare decât onorariul modelului. Adică modelele care stau de dimineaţa până seara la o prezentare primesc 30 – 40 de lei, din cei 150 lei pe care îi primeşte agenţia. Am păţit acest caz cu agenţia Red Models, dar am înţeles că e o practică comună multor aşa zise agenţii din Timişoara“, spune Iulia Cazacu.

Având parte de o bogată experienţă în lumea fashion-ului, Iulia Cazacu are şi un sfat pentru toţi cei care cochetează cu acest domeniu. „Am spus de mai multe ori, o agenţie care te ţine doar la stadiul de model din Timişoara, nu face nimic pentru tine ! Iar acel contract, nu are nicio relevanţă. Sunt în schimb şi profesionişti în domeniu. MRA, agenţia lui Liviu Ionescu a lansat cele mai mari nume din lumea modei  – Catrinel Menghia, Elena Baguci, Veronica Pascu, Cristiana Grasu. Aceasta este agenţia spre care ar trebui să aspire fetele care îşi doresc cu adevărat o carieră în domeniu“.

10 COMENTARII

  1. Nenorocita asta ii cea care a facut posibila prezentarea aia de moda in centrul Timisoarei unde au fost bruscati batrani de pazinicii evenimentului, batrani care vroiau sa scurteze drumul peste covorul lor infect.
    AFARA DIN TIMISOARA, NU AVEM NEVOIE DE OAMENI CA TINE!

  2. Nu Iulia este cea care a organizat prezentarea in centru:) aceea este Silvia Terziu.Ar fi f bine ca lumea sa nu mai comnteze aiurea si sa se informeze inainte de a jigni ..

  3. agentia red angels models este una din cele mai serioase agentii de manechine din timisoara, aceasta are contract cu manechinele pe care le promoveaza atat in romania cat si in strainatate, nu percepe taxe de inscriere si singurul venit este comisionul de 30% al modelelor, pentru prima editie a evenimentului fashion fridays agentia red angels models a ajutat organizatorii cu manechinele fara a percepe nici un comision modelelor (pentru ca bugetul era foarte mic) in schimbul „promisiunii” organizatorilor ca manechinele acesteia vor intra in urmatoarele editii ale evenimentului, iar agentia va primii 30% din banii alocati pentru manechine… insa dupa primul eveniment … iulia cazacu… organizatoarea… s-a debarasat de agentie insa a incercat sa contacteze modele acesteia pentru urmatoarele evenimente..(asta in schimbul ajutorului primit)… iar pentru prezentari de moda agentia plateste modelele intre 100 si 150 lei, in conditiile in care pretul cerut de catre aceasta este intre 150 si 200 lei…

  4. mie nu mi se pare normal sa treaca asa „hop calu” daca este amenajat un loc special timp de cateva ore un eveniment important. nu cred ca ar fi greu sa ocoleasca cativa metri. moartea nu ii asteapta acasa cum se spune in popor, te ia si de pe strada daca este nevoie. nu mai da vina pe designer pentru ca nu cred a gresit cand a anuntat evenimentul din timp. daca nu vroiau sa isi miste picioarele alea batrane mai mult decat deobicei trebuiau sa stea in casa!

  5. Vorbiti numai ca sa vorbiti si voi.Melinda nu ofera prezentari pe gratis, dimpotriva chiar cere mai mult ca sa isi ia si ea comisionul pt ca e in interesul ei si nici nu plateste cu 30-40 de lei.Plata tot timpul s-a situat la 100 de lei,nici mai mult,nici mai putin. Daca nu putea sa obtina suma aceasta atunci renunta, iar modelele erau contactate separat si mergeau fara agentie deoarece platitorul nu putea sau refuza sa acopere si comisionul. Si da ,agentia cere comision chiar daca nu ofera ea job-ul. E un” acord verbal” intre cele doua parti pt ca modelul sa poata mearge si la alte evenimente desi are contract de exclusivitate.Asta e riscul lor,modelele nu sunt obligate sa semneze contract.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.