Replica lui Orza în povestea metroului. Ce studiu a făcut administrația Ciuhandu...

Replica lui Orza în povestea metroului. Ce studiu a făcut administrația Ciuhandu pe această temă încă din 2007

2
DISTRIBUIȚI

orza-si-ciuhandu-640x480

Plecat în Coreea, în ultimele zile, edilul şef Nicolae Robu a avut doar motive de nemulţumire. Asta pentru că, după cum a arătat în mai multe postări pe Facebook, „presa tonomat” a început să  îl critice în mod „deşănţat”. Totuşi, într-o mare de rele, primarul se bucură de susţinere, cel puțin într-un punct, şi nu din partea oricui, ci chiar din partea opoziţiei, mai exact a fostului contracandidat al său pentru funcţia de edil şef al urbei de pe Bega, Adrian Orza. Legat de subiectul metroului la Timişoara, ţărănistul a făpcut o serie de clarificări pe Facebook. Orza a specificat că există un studiu privind un tren de suprafață, dar specialiștii consultați de administrația precedentă au arătat clar că la Timișoara nu se poate face metrou.

„«Timişoara va avea Metrou!» titra mai cu ironie, mai în serios massmedia timişoreană.


Am să încerc să vin cu documente oficiale şi să lămurim acest subiect. Împreună cu Institutul Fraunhofer din Germania- prestigios şi determinant în dezvoltarea Germaniei începând cu anii ’70- şi având ca parteneri Institutul Politehnic din Timişoara prin colaborarea directă a domnului profesor dr ing Bogdanov Ivan, Primăria Timişoara elabora în 2007 şi aproba în CLT în 18 decembrie 2007, Studiul „Timişoara 2030-suport la dezvoltarea unui concept durabil pentru infrastructura oraşului Timişoara”. Postez mai jos cateva pagini din studiu, cele referitoare la capitolul 3.1 Program de acţiuni CFR. O scurtă introducere tehnică: Soluţia METROU nu e fiabilă într-un oras de dimensiunea TM . Pe de alta parte, vorbim aici de trenuri/tramvaie de suprafaţă gen S-Bahn Puţină lume ştie că ecartamentul liniilor cale de tramvai de la noi din oraş coincide cu ecartamentul căilor ferate. Ceea ce facilitează ieşirea tramvaielor pe calea ferată, cu posibilitatea legării zonelor perirubane în zona Metropolitană. De aici şi demararea proiectului de reabilitare a liniilor cale şi începerea demersurilor de înnoire a parcului de tramvaie (stopată în prezent)”, scrie fostul viceprimar pe contul său de Facebook.

Orza punctează însă că este vorba doar de tren de suprafață, și nu de metrou, care ar duce transportul public în subteran. “În studiu se vorbeşte explicit de «ridicarea căii ferate pe estacadă» şi nicidecum de îngroparea ei în subteran. E evident, motivul cel mai important fiind legat de costuri. Tot atât de adevărat e însă, că o administraţie poate, sau nu, sa ţină cont de părerile unor specialisti şi să aibă o altă viziune”.

 

 

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.