Artiştii timişoreni critică dur sondajul primăriei în care nu apare nici un...

Artiştii timişoreni critică dur sondajul primăriei în care nu apare nici un nume local: „ o idee perfect compatibilă cu palmierii din centru “

9
DISTRIBUIȚI

inna06

Decizia primarului Nicolae Robu de a desemna printr-un sondaj artiştii care vor cânta la Ziua Timişoarei a iscat o sumedenie de comentarii în rândul muzicienilor locali, care au remarcat printre altele faptul că toţi cei aflaţi pe listă sunt artişti din Bucureşti.

„Faptul că trupele propuse sunt din Bucureşti e ruşine. Sunt trupe care ar merita să cânte şi la noi, dar – ca multe alte învârteli – şi ăsta e e un şmen. Se practică din bătrâni. Se ştie că Timişoara nu-şi promovează valorile şi în general – nu se promovează originalitatea şi „artiştii din ograda noastră”. Ziua Timişoarei e o altă manifestare populistă folosită de politicieni ca să adune „credite de popularitate”. Publicul preferă să nu decidă. E greu să iei decizii şi trebuie să suporţi consecinţele. Publicul consumă orice şi lasă politicienii să decidă. Iar ei sunt scutiţi, – ca prin minune – de urmări“, spune Felix Petrescu (Waka X), din formaţia timişoreană Makunouchi Bento.

Chitaristul Horea Crişovan consideră că recitalurile susţinute la Ziua Timişoarei ar trebui susţinute de nume locale şi se întreabă cum de artiştii propuşi la sondaj sunt liberi exact în ziua de sâmbătă, 3 august. „Ar trebui ca artişti din Timişoara să cânte la Ziua Timişoarei. La Ziua Bucureştiului nu ţin minte să cânte artişti din Timişoara. Bănuiesc că Primăria Bucureştiului a făcut sondajul ăsta. Dacă e aşa,  îmi cer scuze, să cânte toţi de pe listă. Foarte multe nume vehiculate la Ziua Timişoarei pe 3 august. Eu pun o simplă întrebare: toată lumea de pe listă e liberă pe 3 august? Cum se poate aşa ceva? Aceşti artişti care unii chiar sunt talentaţi nu au cântări într-o zi de sâmbătă, vara, august? Aceşti artişti chiar nu au de cântat dacă nu îi cheamăm în Timişoara? Nu înţeleg fenomenul. Cum se poate să fii liber într-o sâmbătă, în mijlocul verii în plin sezon de concerte şi vacanţe pe Litoral? Iertaţi-mă că mă dau exemplu, dar eu cu Fely Donose chiar am un concert pe 3 august de care ştiu de patru luni.

Şi nu am nici o zi de sâmbătă liberă până în octombrie. Deci nu comentez din frustrare. Aceşti artişti de pe listă chiar nu au concerte?“, se  întreabă muzicianul.

Victor Miclăuş e de părere că acest sondaj se încadrează cât se poate de exact alături de palmierii care ne decorează oraşul. „Este o idee excelentă, iar faptul că toţi artiştii sunt din Bucureşti nu mă miră. Doar n-o să cheme artişti din Timişoara, no name, când pot să aducă nume mari din capitală… E o idee perfect compatibilă cu palmierii din centru“, spune el.

Şi Adrian Voichiţescu, organizator a diverse festivaluri, e de părere că în acest proiect ar fi fost nevoie să fie incluşi şi muzicienii timişoreni. „Ar fi necesar ca într-un asemenea proiect să existe mai mulţi artişti din Timişoara. Mi se pare normal ca oraşul să-şi promoveze propriile valori culturale. Aşa e normal şi aşa se întamplă peste tot. Poţi avea şi invitaţi, artişti mai mici mai mari, dar baza trebuie să fie artiştii din Timişoara în acest caz“, spune Adrian Voichiţescu.

„Ideea cu votul nu e neapărat rea. În ceea ce priveşte Bucureştiul la ziua Timişoarei, nu avem artişti locali? Mi-e imposibil să cred, mi-aş dori din tot sufletul să văd strict artişti timişoreni la Ziua Bucureştiului. Pe jumătate din banii pe care-i ia un artist din Bucureşti, sunt destui timişoreni care ar cânta de drag pentru oraşul lor. Şi ar cheltui acei bani în Timişoara. Banii ar rămâne în familie“, spune Shimmy Ash, membru al trupei timişorene Pandora.

„Nu pot să spun decât că sunt dezamăgit de gusturile muzicale ale domnului primar Robu, nu ştiu dacă el face lista de interpreţi sau consilierii lui, dar au nişte preferinţe muzicale care o să mă ţină departe de acest eveniment dedicat Timişoarei“, e de părere muzicianul timişorean Ştefan Czifrak.

„Am văzut că votul nu funcţionează în politic, ce să mai vorbim despre vot la preferinţe culturale,  ( în caz că o putem numi pe Andreea Bănică un produs cultural …). Începe să-mi fie ruşine că-s timişorean şi nimic nu mă va face să sărbătoresc ziua Timişoarei cu aceste nume pe scenă. Puteau să facă o chestie să-mpace şi pe unii şi pe alţii, o zi pop, una rock, una de populară. E trist, speram măcar ca Dan Diaconu să faca un lobby pentru nume locale, dar se pare că pe nimeni nu interesează ce fac artiştii timişoreni“, spune muzicianul Levi Molnar.

Vă reamintim că pe pagina de internet primăriei a fost postat un sondaj, iar cetăţenii sunt chemaţi să aleagă dintre Alb Negru, Alex Velea, Ami, Adreea Bănică, Datina, Delia, Hara, Puya, Ruby, Sore, Delia Vunk, Andreea Bănică, Celia, Liviu Hodor, Grasu XXL sau  Nico pentru  Ziua Timişoarei, care se serbează pe data de 3 august.