Declarația surprinzătoare a unui deputat liberal despre „reparațiile” nesfârșite de pe autostrada...

Declarația surprinzătoare a unui deputat liberal despre „reparațiile” nesfârșite de pe autostrada Arad – Timișoara

2
DISTRIBUIȚI

rao autostrada 1

Inaugurată cu surle şi trâmbiţe în decembrie 2011 de guvernul Boc fără a fi terminată, autostrada Arad-Timişoara continuă să fie, după aproape doi ani de la darea în folosinţă, un şantier în toată regula, punând la încercare nervii celor care se încumetă să străbată distanţa dintre cele două oraşe în această variantă. 30 iunie era termenul de finalizare anunțat inițial chiar de cei de la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale, însă și acum se lucrează din greu pe acest tronson. Nimeni nu mai sare înainte cu termene de finalizare, însă un deputat arădean face o declarație cel puțin interesantă: nu e vorba de reparații, ci de o lucrare amplă.

Deşi lucrarea nici nu fusese recepţionată, în primăvara anului trecut se puteau vedea, amplasate pe viaducte, o mulţime de bannere propagandistice prin care cei care circulau pe autostradă erau atenţionaţi că măreaţa realizare se datorează strădaniei guvernării pedeliste. După nici un an, şi cei 32,25 de kilometri pe care, de bine de rău, se putea circula, au început să se deterioreze, iar firmele executante au purces la remedierea crăpăturilor apărute în asfalt, la înlăturarea denivelărilor şi a deficienţelor constatate mai ales la îmbinărle de poduri, unde asfaltul s-a surpat, pur şi simplu.

Reparaţiile la îmbrăcămintea asfaltică au început în toamnă, în paralel s-a continuat montarea parapeţilor, s-a lucrat la taluzări şi la scurgeri de apă, dar noul termen stabilit de constructor pentru finalizarea lucrărilor, 30 iunie 2013, nu a putut fi respectat, recepţia fiind amânată la o dată neprecizată, undeva la toamnă.


Cu toate că şeful Poliţiei Autostrăzi Vest, Teodor Tudur, informa că la data stabilită pentru recepţie se mai montau doar parapete şi balustrade şi nu se mai lucra la partea carosabilă, sâmbăta trecută autostrada era un adevărat şantier pe care se lucra de zor, pe porţiuni considerabile de pe ambele sensuri de circulaţie, pentru refacerea îmbrăcăminţii asfaltice sau construirea unor parcări, inexistente deocamdată.

Deputatul liberal de Arad Mihai Calimente, care trece săptămânal pe autostrada cu pricina, a declarat, pentru PRESSALERT.ro, că în afara lucrărilor de amenajare enumerate de autorităţi, aproape că nu există vreo porţiune de drum care să fi fost făcută conform standardelor. „Aceste reparaţii sunt, de fapt, o lucrare foarte mare, practic se schimbă tot stratul de rulare. Lucrarea a fost prost pornită de la început, sub stratul asfaltic s-a lucrat doar cu pământ şi nisip, fără piatră, aşa că nu are cum să reziste. În 2011 am făcut pariu că lucrarea nu va fi gata la termenul prognozat şi am avut dreptate, la inaugurare era gata doar pe jumătate”, a afirmat deputatul arădean. Ministrul Dan Şova a confirmat că lucrările de reparaţie se fac pe cheltuiala executantului, respectiv consorţiul FCC şi Astaldi, lucrarea nefiind finalizată. Termenul de garanţie ar trebui să fie de cel puţin trei, conform practicilor curente.

 

 

2 COMENTARII

  1. eu pun pariu ca nici in guvernarea actuala nu se vor realiza autostrazi si mai ales autostrazi de calitate .stiti de ce ? usl si pdl aceiasi mizerie ,de fapt intreaga clasa polititica .asa ca nea Calimente ! ar fi cazul sa iesi la pensie .

  2. Pana cand criteriul de castigare a licitatiilor va fi pretul cel mai mic, nu vom scapa de aceste lucrari de proasta calitate. Problema este ca chiar daca castiga pretul cel mai mic, acesta nu este defel mic in comparatie cu pretul per km de autostrada din strainatate. Deci, si prost si scump….

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.