Povestea consumului ca iluzie reală, pe film și hârtie, la galeria Calina

Povestea consumului ca iluzie reală, pe film și hârtie, la galeria Calina

0
DISTRIBUIȚI

Hanakam Schuller Crystal Cathedral Still

Galeria Calina va găzdui, din data de 2 septembrie expoziţia „Happy End of Nature”,  aparţinând grupului „Hanakam & Schuller”, lucrările celor doi artişti fiind pentru prima dată expuse în România. Grupul este alcătuit din doi artişti plastici, Markus Hanakam şi Roswitha Schuller, care lucrează în echipă cu medii complexe, de la video, computer interactiv sau instalaţii până la desen sau desen organizat în mape. Strategiile artistice curente pe care le folosesc sunt, adeseori, transformate în mod ironic în strategii personale, iar operele lor sunt realizate cu ajutorul unor tehnici vechi şi noi ale fotografiei şi filmului. Folosesc obiecte anonime, obiecte găsite şi obiecte imaginare, un fel de hibrizi activaţi, cu părţi sintetice manufacturate industrial, cu semnificaţii, proporţii sau funcţii emoţionale cu ajutorul cărora se conturează un cosmos individual. Cei doi artişti sunt interesaţi de reinterpretarea sculpturii tradiţionale care expandează spre o anumită organizare şi crează o anumită atmosferă, uneori prietenoasă, dar adeseori stranie.

Născut în 1979 la Essen, Markus Hanakam a studiat la Facultatea de Arte a Universităţii din Essen şi apoi pedagogie, sculptură şi multimedia la Universitatea de Arte Aplicate din Viena, în timp ce mai tânăra sa colaboratoare Roswitha Schuller, născută în 1984 în localitatea austriacă Friesach, a studiat la aceeaşi universitate vieneză, având un doctorat în sociologia artei cu teza „Happy End of Nature.


The Role of the Arcadian in socio-cultural Spaces”. Colaborarea lor a început cu analiza structurii mediului într-o zonă acoperită de consum, socotită o zonă de siguranţă, o lume a comodităţii, o lume personalizată prin pragmatismul artei, în care toate problemele sunt iluzii reale.

Grupul „Hanakam & Schuller” foloseşte teoriile peisajului din secolul al XIX-lea, arhitectura transparentă, lumina ca element al formei, utilizează iluzia şi suprafeţele mimetice, dar şi filtrul abstract, geometric, limbajul formelor din constructivism, experimentează calităţile unei lumi înainte de invazia fotografiei, dar şi momentul producţiei picturale prin agenţia de lumină. Cei doi artişti dezvoltă virtualitatea, imaginarul din fotografie, gândirea posibilă şi îşi iau mereu libertatea de a dezvolta propria lor natură, o natură fenomen mereu la început şi mereu la sfârşit.

Lucrările celor doi artişti au fost expuse, începând din 2005, în ţări europene, în SUA, Japonia, Turcia sau Rusia. Expoziţia de la Timişoara va putea fi vizitată până în data de 3 octombrie iar vernisajul va avea loc în 2 septembrie, la ora 18,00.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.