Un lot al autostrăzii Lugoj-Deva va fi construit de „regele asfaltului” Dorinel...

Un lot al autostrăzii Lugoj-Deva va fi construit de „regele asfaltului” Dorinel Umbrărescu. Cât va costa lucrarea

0
DISTRIBUIȚI

autostrada

CNADNR a semnat cu asocierea Tehnostrade – Spedition UMB, companii controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, un contract pentru proiectarea şi construcţia lotului 4 al autostrăzii Lugoj – Deva. Proiectul vizează construcţia a 22,1 de kilometri de autostradă între Deva şi localitatea Ilia, scrie Mediafax. Valoarea contractului ajunge la 419,4 milioane lei (95,3 milioane euro).

Contractul, atribuit prin licitaţie deschisă, are o durată de proiectare de şase luni şi un interval de execuţie de doi ani, perioada de garanţie fiind de patru ani. Pentru 85% din valoarea eligibilă a contractului a fost solicitată o finanţare nerambursabilă de la Uniunea Europeană, diferenţa urmând să fie asigurată de la bugetul de stat.

Reprezentanţii CNADNR au declarat, recent, că se aşteaptă să semneze în august contractele pentru construcţia loturilor 2, 3 şi 4 ale autostrăzii Lugoj-Deva, proiecte care însumează peste 70 de kilometri şi au o valoare totală estimată la peste trei miliarde de lei (circa 680 milioane euro), fără TVA.


Lotul 2 a fost atribuit asocierii italiene Salini – Secol, lotul 3 consorţiului Teloxim Con SRL (controlată de omul de afaceri Theodor Berna) – Comsa SA (Spania) – Aldesa Construcciones SA (Spania) – Arcadis Eurometudes SA (Olanda), iar lotul 4 asocierii Spedition UMB- Tehnostrade.

La Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) au fost înregistrate în perioada 20-23 mai mai multe contestaţii formulate de Spedition UMB şi Strabag referitoare la procedura de atribuire a contractelor de proiectare şi execuţie a loturilor 2 şi 3. CNSC a respins ca nefondate contestaţiile şi a dispus continuarea procedurilor de atribuire. Împotriva acestei decizii au fost formulate plângeri la Curtea de Apel, acestea fiind de asemenea respinse de instanţă. CNADNR estima anul trecut costuri de puţin peste un miliard de lei, fără TVA, pentru fiecare lot. În aprilie 2011 CNADNR a selectat consorţiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua- Cossi Construzioni pentru primul lot (27,4 kilometri), constructorul avansând o ofertă de 681 milioane lei. Autostrada Lugoj – Deva face parte din Coridorul IV paneuropean, care începe în Germania şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.