Studiu UNICEF: care sunt „demonii” care-i pândesc pe copiii din România

Studiu UNICEF: care sunt „demonii” care-i pândesc pe copiii din România

0
DISTRIBUIȚI

adolescent

„Situaţia adolescenţilor din România” este prima cercetare din ţara noastră realizată cu scopul de a afla care sunt oportunităţile şi provocările pe care le întâmpină copiii pe toată perioada adolescenţei, de la 10 la 18 ani. Potrivit studiului realizat de UNICEF cu sprijinul Centrul de Sociologie Urbană şi Regională şi Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, există diferenţe mari între adolescenţii de la sat şi cei de la oraş. Tinerii din mediul rural se confruntă cu riscuri mai mari de sărăcie şi de părăsire a şcolii, cei din mediul urban sunt mai expuşi la riscul consumului de droguri.


În ceea ce priveşte diferenţele pe sexe, fetele sunt vulnerabile în ceea ce priveşte sarcinile nedorite, iar băieţii sunt mai expuşi să fie implicaţi în acte de violenţă sau la abuzul de substanţe.

Cele mai vulnerabile grupuri sunt adolescenţii cu dizabilităţi, cei din comunităţile rome sau cei care consumă droguri. Potrivit aceluiaşi studiu UNICEF, 65 % dintre copiii romi nu termină nici măcar şcoala gimnazială, 17.000 de fete cu vârste sub 18 ani erau însărcinate în anul 2012, 42 % dintre tineri au băut alcool cel puţin o dată, 23 % dintre adolescenţi au pus ţigara în gură, iar 5,4 % dintre copiii cu vârste peste 14 ani au consumat droguri.

Cei care au realizat studiul au propus şi o serie de recomandări ministrului Tineretului şi Sportului, Nicolae Bănicioiu, şi anume: educaţia privind sănătatea ar trebui să devină parte a curriculumului obligatoriu, familiile vulnerabile cu adolescenţi să primească consiliere şi servicii de suport, dar şi oferirea de activităţi recreaţionale sănătoase, cum este sportul, astfel încât adolescenţii să nu mai fie expuşi la comportamentul de risc. În acest moment, sunt peste două milioane de adolescenţi în România, dintre care aproape 100.000 în judeţul Timiş.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.