Paradă de maşini de epocă, la Timişoara. De ce se va muta...

Paradă de maşini de epocă, la Timişoara. De ce se va muta cel mai mare muzeu de vehicule istorice din România în Ungaria GALERIE FOTO

0
DISTRIBUIȚI
<


div class="press-in-article" style="margin-left: auto; margin-right: auto; text-align: center; margin-top: 5px; margin-bottom: 5px; " id="press-1256208131">

masina epoca 2

Peste 20 de maşini de epocă, printre care şi un Crystler Valiant fabricat în anul 1962 adus din Serbia, au putut fi admirate astăzi de timişoreni în Piaţa Victoriei. Proprietarii şi-au expus bijuteriile pe patru roţi timp de două ore, iar apoi a urmat şi o paradă a maşinilor de epocă pe străzile Timişoarei. Cei care s-au aflat în această dimineaţă prin centrul oraşului au avut ce admira, de la Dacii 1100, Aro sau Trabant, până la Cadillac El Dorado, Bentley sau Ford Mercury. Vlad Căpotescu, proprietarul unei maşini de epocă şi organizatorul evenimentului „Retroparada toamnei” din Timişoara, povesteşte că cel mai vechi vehicul care a fost expus în Piaţa Victoriei este un Fiat 1100 albastru decapotabil, fabricat în anul 1939. „În total, în judeţul Timiş sunt 27 de proprietari, care au zeci de maşini de epocă, motociclete, tractoare, camioane sau microbuze”.

De departe cea mai interesantă maşină restaurată prezentă la expoziţie a fost o Dacie Break de Miliţie, fabricată în anul 1976, fiind singura de altfel din vestul ţării. „Mai există doar două maşini de Miliţie la Bucureşti. Este cel de-al 5.297-lea model care a ieşit pe poarta fabricii. Eu am restaurat-o, am căutat fotografii mai vechi şi am refăcut-o, dar am şi băgat bani în ea, în jur de 2.500 de euro”, a spus Dorin George Bagiu.

Bărbatul din Giroc este pasionat de maşinile de epocă „dintotdeauna” şi se laudă că a reuşit să construiască cel mai mare muzeu de vehicule restaurate din România, în care se află 26 de maşini istorice şi 19 motociclete. Dorin George Bagiu a investit aproximativ 100.000 de euro în muzeul SGM de la Giroc, însă este pornit să-l mute în Ungaria, nemulţumit fiind că nu este apreciat pentru munca pe care o depune, iar statul român îl obligă să plătească numeroase taxe şi impozite. „În Ungaria am o mulţime de facilităţi pentru că sunt colecţionar de vehicule istorice, aici mă costă foarte mult această pasiune, e imposibil să mai ţin deschis muzeul la Giroc”, a explicat proprietarul maşinilor istorice din Giroc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.