„Primarul Facebook” mai face un sondaj pe rețeaua de socializare: ce proiect...

„Primarul Facebook” mai face un sondaj pe rețeaua de socializare: ce proiect pot vota cei incluși în grupul lui Robu

2
DISTRIBUIȚI
robuclovni01.jpg
FOTO: ADRIAN PÎCLIȘAN

Un sondaj remarcabil din punct de vedere al opţiunilor oferite a fost postat de edilul şef Nicolae Robu pe grupul Împreună pentru Timişoara.


Cea de-a cincea consultare publică făcută de primar pe reţeaua de socializare sună astfel:  „tema: O NOUĂ LINIE DE TRAMVAI Distanţa cu tramvaiul dintre Gara de Nord şi diverse puncte din oraş s-ar scurta considerabil, atât în spaţiu cât şi în timp, dacă între Gara de Nord şi Spitalul de Copii ar exista o linie directă, pe Bd. Republicii. În plus, s-ar face economii importante de energie electrică şi ar deveni posibilă scoaterea tramvaielor din zona Catedralei Ortodoxe Mitropolitane”. Timişorenii pot spune răspunde cu da sau da, asta pentru că cele două opţiuni sunt: „consider linia ca fiind utilă, mai ales că se face cu fonduri europene” şi „consider linia ca fiind utilă, chiar dacă se face cu fonduri europene”.

2 COMENTARII

  1. Ideea este cel puţin fantezistă, dacă nu de-a dreptul caraghioasă.
    În primul rând, carosabilul bulevardului nu este suficient de lat pentru a monta şine de tramvai; imaginaţi-vă ce s-ar întâmpla dacă el s-ar îngusta cu 6 – 8 m (indiferent dacă mai circulă pe această porţiune troleibuzele sau nu). De asemenea, nici nu poate fi vorba să se instaleze şine de tramvai lângă carosabil – nici pe partea dreaptă (sunt clădiri lângă trotuar!), nici pe partea stângă (trebuie intrat în perimetrul gării, apoi există clădiri, inclusiv o benzinărie). Româneşte şi pe înţelesul copiilor de grădiniţă spus – nu este loc pentru linie de tramvai pe Bd. Republicii de la Gara de Nord până la Spitalul de Copii. Eventual se poate construi o linie de tramvai suspendată 
    În al doilea rând, nu se câştigă absolut nimic eliminând linia de tramvai pe ruta Spitalul de Copii – Catedrala Mitropolitană – Piaţa Maria: doar lăţirea părţii carosabile cu o bandă nu este un argument ce merită luat în considerare. S-ar face economie de energie electrică numai pentru linia de tramvai 1 – şi ar creşte consumul substanţial pentru liniile 6 (dacă mai rămâne), deoarece traseul acesteia s-ar lungi considerabil, trebuind să treacă pe la Gara de Nord!
    În al treilea rând, s-ar scurta distanţa pe linie de tramvai numai dintre unele puncte ale oraşului şi Gara de Nord, dar s-ar rupe legătura directă pe linie de tramvai între cartierul Cetate şi cartierul Iosefin. Traseul s-ar lungi pentru cei care vor să ajungă cu tramvaiul de pe Bd. Revoluţiei în Piaţa Maria sau Piaţa Kuttel – ei vor circula fie prin Piaţa Traian, fie prin Gara de Nord (eventual schimbând tramvaiul)…. Mai gândiţi-vă ce s-ar întâmpla cu liniile de tramvai existente. Numai taximetriştii ar avea de câştigat 
    În al patrulea rând, acum pe ruta Gara de Nord – Spitalul de Copii circulă foarte bine troleibuze. Dacă se introduce linie de tramvai, ea se va suprapune cu traseul troleibuzelor.
    Dcă se elimină troleibuzele pe traseul Gara de Nord – Spitalul de Copii, mulţi timişoreni nu vor mai putea ajunge la gară (şi de la gară acasă) decât circulând atât cu troleibuzul, cât şi cu tramvaiul sau luând taxiul – ceea ce poate părea acceptabil numai cuiva care nu trebuie să apeleze la mijloacele de transport RATT.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introdu rezultatul corect * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.